מפקד חדש ל-8200; ראש אמ"ן: "היחידה – מעצמת סייבר עולמית"

המפקד החדש, תא"ל י', החל את שירותו ביחידה והמשיך בתפקידים אחרים במודיעין הצה"לי ● הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, העניק ליחידה אות הערכה על "פעילות מבצעית רחבת היקף, שהביאה הישגים רבים, בעלי חשיבות גבוהה לביטחון המדינה"

ראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן (במרכז), עם המפקדים היוצא והנכנס של יחידה 8200, תא"ל א' ותא"ל י', בהתאמה. צילום: דובר צה"ל

המפקד החדש של יחידה 8200 של צה"ל, תא"ל י', נכנס היום (א') לתפקידו במקומו של תא"ל א' – בטקס מצומצם שנערך במחנה גלילות, במעמד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. במסגרת הטקס העניק הרמטכ"ל אות הערכה ליחידה וראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן, אמר כי בזכות הישגיה, היא "מעצמת סייבר עולמית".

מצה"ל נמסר כי "אות ההערכה הוענק ליחידה 8200 לאור פריצות דרך מודיעיניות בזירות ובממדי הפעולה השונים – תוך הפגנת חדשנות, יצירתיות, מצוינות ותעוזה, ובזכות שותפות בפעילות מבצעית רחבת היקף אשר הביאה הישגים רבים, בעלי חשיבות גבוהה לביטחון המדינה".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נותן את אות ההערכה למפקד היוצא של יחידה 8200, תא"ל א'. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נותן את אות ההערכה למפקד היוצא של יחידה 8200, תא"ל א'. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל כוכבי אמר בטקס כי "מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים באופן קבוע. כל הזירות פעילות וכולן מצריכות מודיעין מעודכן לזמן אמת – נגד רקטה, חדירה, פעילות בסייבר, ספינה ונגד איום על מטוס. המודיעין שזור בכל הזירות האלה, באופן הדוק ושלא ניתן בלעדיו. רק בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת באחת הזירות הללו, מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור – איראן (הוא מתכוון לפגיעה בספינה שבבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, שעגנה בנמל בעומאן – י"ה). קיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות. צה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב והרחוק, ויעשה זאת באמצעות המודיעין המשובח שאגף המודיעין מספק לו, כולל מאחת הרגליים המרכזיות ביותר שלו – יחידה 8200. כולנו נהנים מאיכות מודיעין מעולה, שמבוססת על פריצות דרך חסרות תקדים".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בטקס. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בטקס. צילום: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל

ראש אמ"ן ציין באירוע כי "בארבע השנים האחרונות חלו פריצות דרך דרמטיות ביכולות יחידה 8200. הישגים חסרי תקדים אלה המשיכו למצב את היחידה כמעצמת סייבר עולמית, כארגון שאין דבר שהוא לא יכול להשיג, שאין מכשול שהוא לא יכול לצלוח".

הוא פנה למפקד היוצא של היחידה ואמר כי "בתקופתך, מיצבת את ממד הסייבר כממד לוחמה מרכזי – באיסוף, בהגנה ובהשפעה. א׳, השתמשת בניסיונך ממערך המבצעים המיוחדים על מנת להפוך אותה מיחידה מודיעינית-טכנולוגית ליחידה מודיעינית-טכנולוגית-מבצעית". בהמשך הוא פנה למפקד החדש ואמר כי "בכל תפקיד שביצעת ערכת שינויים וחוללת מהפכות. כמו כל מפקדי 8200 לפניך, האתגר שלך הוא לקחת את הארגון הטוב ביותר בתחומו ולהפוך אותו לטוב אף יותר. מדינת ישראל זקוקה לכך".

ראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן, בטקס. צילום: דובר צה"ל

ראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן, בטקס. צילום: דובר צה"ל

המפקד היוצא – וזה שנכנס

תא"ל א' שימש כמפקד 8200 מאז 2017. הוא בן 50, שירת כלוחם וכמפקד והוביל מגוון רחב של מבצעים במערך המבצעים המיוחדים של צה״ל. בין לבין הוא הושאל פעמיים מצה"ל למשרד ראש הממשלה. א' אמר בטקס החילופים כי "אין אתגר ואין חזית שיחידה 8200 לא שותפה לעשייה הצבאית והביטחונית מולם – במעגלים הראשון, השני והשלישי. פעלנו בלא ליאות על מנת לאפשר לצה״ל להתמודד עם שלל האיומים הביטחוניים הנשקפים לנו. היחידה פועלת עם יכולות סייבר משלל גוונים וצורות, בכלי בינה מלאכותית ואנליטיקה, דרך תשתיות מחשוב מתקדמות, ועד לאגירה ולעיבוד נתוני עתק. יכולות אלה משולבות באמצעים מיוחדים לכדי תהליכים מבצעיים ומודיעיניים, שמכריעים יום אחר יום את המסובכות שבמשימות הביטחוניות. בנינו יכולות המאפשרות סיכול איומי סייבר על מדינת ישראל. אנחנו מקיימים קשרים הדוקים וקרובים עם חברים ושותפים בינלאומיים ונוטלים חלק במערכות נגד הטרור".

תא"ל י' נולד ב-1978 והתגייס לאגף המודיעין ב-1997. הוא שירת בצעירותו כקצין מודיעין וסייבר ב-8200, ולאחר מכן היה קצין מודיעין באוגדה 91, ראש זירת צפון בחטיבת המחקר, קצין מודיעין בפיקוד המרכז וראש חטיבת ההפעלה באמ"ן. הוא אמר באירוע כי "בחודשים האחרונים נפלה בחלקי הזכות לקיים את המסורת המיוחדת שקיימת ביחידה, שבה המפקד הנכנס יוצא עם הפורום האסטרטגי למסע אל עבר עתידה של היחידה, שהוא חלק משמעותי מעתידה של קהילת המודיעין, מעתידו של הצבא ומהווה את אחד הפרקים הבאים בסיפורה של המדינה. במהלך המסע פגשתי שוב ושוב בעוצמה האנושית הנדירה שקיימת ביחידה – בקרב המפקדים, המפקדות, מוקדי הידע, אנשי המטה והטכנולוגיה, המודיעין והמבצעים. פגשתי אנשים ונשים בעלי אומץ לחלום ואחריות לממש. בחודשי המסע הרגשתי שוב ושוב שאני זוכה לעמוד על כנפי ענקים. א׳, אתה משאיר אחריך עולם טוב יותר ומזרח תיכון בטוח יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חשדנית

    ממש מעצמת סייבר עולמית אבל על טבח 7.10 לא הצלחתם להתריע, בכוונה או שלא בכוונה. נכשלתם. י.ש. הביתה !

אירועים קרובים