הנמר זוכר: הסגוויי הראשון בישראל

השנה ימלאו 40 שנים לאנשים ומחשבים. בנובמבר 1981הוצאנו רעייתי, הקוסמת דליה פלד, ואני את הגיליון הראשון של עיתון אנשים ומחשבים, שלימים הפך לאמצעי התקשורת המוביל של קהילת הטכנולוגיה וההיי-טק. לאורך השנים עברנו אירועים ופגשנו אנשים מעניינים, שלרגל שנת ה-40 אביא כאן מעת לעת זיכרונות מהם

14/01/2021 09:00
הנמר על הסגוויי הראשון בישראל, בכנס פתיחת השנה במלון דן פנורמה, ינואר 2004.צילום מערכת

באוקטובר שנת 2000 החלה האינתיפאדה השנייה, שהסתיימה רק בסוף 2004 עם מותו של יאסר ערפאת. ב-11 בספטמבר התרחש המגה פיגוע העולמי הנודע בשם "אסון התאומים". העולם נכנס לתדהמה, שגררה שיתוק לא קטן בפעילות העסקית, עד לחזרה לשגרה מלאה כעבור כשנה. בארצנו הטרור עבר לפיגועי תופת כולל התפוצצות אוטובוסים בערים בישראל, כולל תל-אביב. מובן שאנשים חששו להסתובב חופשי.

באותן שנים, אנשים ומחשבים, שאז מלאו לה 20 שנות פעילות, המשיכה לפעול – עם האתר האינטרנטי, השבועון המודפס InformationWeek ובעיקר בכנסים המקצועיים שקיימה. כמדי שנה בינואר, נערך כנס פתיחת השנה, שאליו מוזמנים המנמ"רים, המנכ"לים ובכירים מתעשיית ה-IT לשמוע את הפתרונות הצפויים. בשנת 2004 נערך כנס הפתיחה במלון דן פנורמה, שזוהה אז כמרכז הכנסים של אנשים ומחשבים.

שמעם של אנשים ומחשבים, הכנסים שלה והבכירים של תעשיית ההיי-טק הנחשקת המשתתפים בה הגיע לגופים עסקיים בתחומים החדשניים, שהשתוקקו להציג את מרכולתם ללקוחות שנחשבו מכובדים ביותר. אז ב-24 בינואר 2004 הופיע כשעה לפני פתיחת הכנס, שנפתח בארוחת בוקר, בחור שהציג עצמו כנציגה של ההבטחה החדשה בעולם הטכנולוגי – כלי התחבורה האישית, שכונה SEGWAY. האיש חיפש "מי האחראי לכל מה שקורה כאן". נטלי גבאי, סמנכ"לית הכנסים והשיווק של אנשים ומחשבים (גם אז) הפנתה אותו אל פלי הנמר, שנשאל האם "יעז" לרכוב על החד אופן הכבד והמוזר מעט בחדר האוכל. כהרגלו, הנמר היסס לשנייה, ביקש הדגמה קצרה ועלה על המכשיר. מובן שבדרך מהכניסה למלון ועד לחדר האוכל, המכשיר נתקע לא מעט בקירות וברהיטים, ואת המכות גם הנמר ספג בגופו, אך שניהם קמו והמשיכו.

בחדר האוכל האטרקציה עשתה את שלה, וכל מנמ"ר ומנכ"ל "הזמין" סיבוב פרטי. זמן קצר נותר לפתיחת הכנס, ואחדים אכן זכו וניסו ונפלו. אגב, המכשיר עצמו שתלו בו תקוות עצומות, בעיקר בזכות דין קיימן, ממציאו האגדי, שלזכותו יותר מ-1,000 פטנטים, התברר כפלופ ולא זכה לתפוצה נרחבת, בעיקר בגלל מחירו הגבוה שהיה אז (וגם היום) מעל 5,000 דולר. וכן, גם השליטה בו, בנסיעה ברכינה, מהווה אתגר לא קטן.  עד היום מכשירי סגוויי מדורות חדשים משמשים קבוצות תיירים בערים גדולות, עם מדריכים צמודים. בכל מקרה, באותו כנס פתיחת שנה הוא היה "הדבר הבא" ומוקד עניין כלל לא קטן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים