עוד יום, עוד פריצה: והפעם – לשרתי אוניברסיטת בן גוריון

החשד לפריצה עלה אמש (ג') והיום האירוע זוהה – במסגרת סריקות תקופתיות שהאוניברסיטה עורכת בשיתוף מערך הסייבר הלאומי ● פעילות האוניברסיטה נמשכת כרגיל, למעט קשיים נקודתיים ● מקור הפריצה טרם זוהה

אוניברסיטת בן גוריון

כמה משרתי אוניברסיטת בן גוריון נפרצו – כך הודיעה האוניברסיטה היום (ד'). בהודעה נמסר כי החשד לפריצה עלה אמש והיום האירוע זוהה – במסגרת סריקות תקופתיות שהיא עורכת בשיתוף מערך הסייבר הלאומי. בשלב זה האוניברסיטה ממשיכה לעבוד כרגיל, למעט קשיים נקודתיים. לא ידוע על נזק משמעותי לשרתים, אך הנושא ממשיך להיבדק. כמו כן, האוניברסיטה נקטה בצעדי מנע. עד כה לא אותר מקור הפריצה.

מרגע שנתגלתה הפריצה הוקם צוות משולב, של חוקרים ממערך הסייבר הלאומי ומאגף טכנולוגיות, חדשנות ודיגיטל באוניברסיטת בן גוריון. הצוות המשולב ערך סדרה של פעולות כדי לנסות למנוע זליגת מידע. הוא פועל בשעות אלה לבלימת האירוע ולמזעור נזקיו ככל האפשר. במקביל, עורך הצוות סריקה יסודית של כלל שרתי האוניברסיטה, כדי לבדוק אם היו חדירות נוספות, כמו גם לוודא את חוסן המערכות ואת ההגנות על שירותי המחשוב והשרתים.

רוב המערכות ממשיכות לפעול כסדרן

בשלב זה, המערכות הקשורות לשירות לסטודנטים, הלמידה האקדמית מרחוק, הגישה למאגרי המידע האקדמיים, המבחנים והעבודה המחקרית – ממשיכות לפעול כסדרן.

ממערך הסייבר נמסר כי הפריצה למערכות האוניברסיטה התגלתה כחלק מפעולות ניטור ואיתור תקיפות שהוא מבצע במרחב הישראלי. המערך פועל לסייע לאוניברסיטה בניהול האירוע, בחקירתו ובניסיון לבלימתו. לדבריהם, מדובר באירוע בהתהוות והמאמצים עדיין בעיצומם.

"אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כמו מוסדות אחרים ברחבי העולם, היא מטרה איכותית לתוקפי הסייבר. יחד עם מערך הסייבר הלאומי, זיהינו את החדירה למערכות שלנו, ואנחנו פועלים כדי לטפל בה במהירות האפשרית ולצמצם את הנזק הפוטנציאלי", מסר פרופ' דניאל חיימוביץ', נשיא האוניברסיטה, לחברי הסגל ולסטודנטים. "מדובר באירוע חמור ובראש מעייניי כרגע עומד הצורך לבלימת החדירה ולחיזוק ההגנה על המערך הדיגיטלי ושרתי האוניברסיטה בכל האמצעים הנדרשים. לא נחסוך במשאבים לשם כך. במקביל, הנחיתי להקים כבר עכשיו צוות נפרד להפקת לקחים והמלצות להמשך, על מנת לוודא שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים