ביטקוין: ירידה של 1,400 דולר בערכו בתוך דקות

המטבע הווירטואלי צנח הלילה מכ-12,000 לכ-10,600 דולר ליחידה, בתוך זמן קצרצר, אך שב והתחזק בהמשך ● נכון להבוקר (ב') שער המטבע הוירטואלי עומד על 11,200 דולר

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

מטבע הקריפטו המוכר והמדובר ביותר, הביטקוין (Bitcoin) הראה לבעליו תנודתיות מהי, ועשה זאת בשנים האחרונות באופן שלא הותיר אף משקיע אדיש. האם אנחנו נכנסים שוב למסכת של עליות תלולות ומורדות חלקלקים? אמש (ב') בהחלט נראה כך, כשמחירו של המטבע הוירטואלי ירד בתוך דקות ב-13%, שהם 1,400 דולר. הוא עצר בכ-10,600 דולר, ואחר כך ערכו של הביטקוין התאושש והחל לטפס בחזרה.

שער המטבע נכון למועד כתיבת שורות אלו, ולפי נתוני אתר CoinDesk, עומד על קצת יותר מ-11,200 דולר ליחידה, אבל לפני שהחלה הצניחה החופשית, בשעות שלפנות בוקר, הוא כבר היה שווה 12,000 דולר, ערכו הגבוה ביותר השנה, וכזה שבינתיים טרם שב אליו.

המהלך של אתמול מחק איתו ביטקוין בשווי של יותר ממיליארד דולר, אבל לא לצמיתות. כאמור, המשקיעים שלא איבדו עשתונות ראו עלייה בחזרה בגובה 600 דולרים לאסימון, כמעט מייד. 

גם שער האית'ריום (Ethereum) צנח ממש במקביל לצנית שער הביטקוין אתמול ב-21%.

קשר ישיר למצב הדולר הירוד ולמגיפת הקורונה

נראה שיש שתי סיבות עיקריות שעומדות מאחורי המפולת הפתאומית. ראשית, הנפח בשוק הקריפטו נוטה לרדת במהלך סופי השבוע. נפח פעילות נמוך מוריד את ערכי המטבעות. שנית, השוק של המטבעות הווירטואליים מושפע נכון לעכשיו באופן משמעותי מקונים ומתעניינים חדשים. התופעה קשורה ישירות למצב הדולר הירוד ולמגיפת הקורונה והשלכותיה על הכלכלה העולמית. למעשה מחיר הביטקוין עלה במהלך חודש יולי ב-23%, וזה של האת'ריום זינק ב-49%. המשקיעים מזהים את המצב והערך של הקריפטו מזנק. נזכיר עם זאת שבדצמבר 2017 הגיע ערך הביטקוין לשיא כל הזמנים של 16,678 דולר ליחידה, ושגם לאחריו חלו ירידות קשות בשוויו.

בשבועות האחרונים – במיוחד לאחר עליית הביטקוין אל מעל 11,000 דולר והגעתו לרמה של כ-12,000 לראשונה השנה, ב-6 ביולי האחרון – שוק הקריפטו שב להטלטל, בעיקר בהשפעת הרכישות שנוספו לו. אלא ששיעורי ערך הביטקוין והאת'ריום התקרבו לרמות שאינן בנות קיימא למשך תקופה ממושכת, כך לפחות סבורים אנליסטים בתחום. לעת עתה, חלק מהסוחרים צופים שבימים הבאים נשוב ונראה את אותה תופעה של נסיקות וצניחות מהירות. לפיכך, למשקיעים מומלץ להחזיק חזק ולקחת נשימה עמוקה, עם הרבה אורך רוח ואמונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים