פוקסקון קיבלה אישור לחדש את הפעילות בסין

יצרנית ההרכיבים האלקטרוניים הטייוואנית, והספקית המובילה של אפל, מפעילה מחדש את ייצור ה-iPhone בעיר ג'נגג'ואו - עיר הבירה של מחוז חנאן אשר במזרח הרפובליקה העממית של סין ● גם TSMC מחדשת פעילות במפעליה בנאנג'ינג ובשנחאי היום (ב')

חוזרת לפעילות בסין. פוקסקון

חברת פוקסקון הטייוואנית המייצרת רכיבים טכנולוגיים, ובעיקר ידועה כספקית העקרית של אפל למכשירי ה-iPhone, קיבלה אישור מהממשלה הסינית להחזיר לפעילות את המפעל שלה בג'נגג'ואו, שם היא מרכיבה את מכשירי הדגל של הענקית מקופרטינו.

הבשורה הזו מגיעה למרות שנגיף הקורונה ממש לא מוגר, אלא להיפך – מספר האנשים שנפגעו מהווירוס ממשיך לעלות. בשבועות האחרונים הכניסה הממשלה הסינית 80 ערים (ביניהן בייג'ינג, ג'נגג'ואו, נאנג'ינג, פוז'ו והמוקד של התפרצות הנגיף בווהאן, בירת מחוז הוביי שבמרכז סין) לעוצר ולהסגר, בניסיון למנוע את הפצת הנגיף. נכון לבוקר זה, הנגיף (2019-nCoV שמו הרשמי) גרם למותם של 910 בני אדם ולכ-40,500 חולים שנדבקו בו ברחבי העולם, מרביתם עדיין בסין. עם זאת, גורם אנונימי אמר לרויטרס כי פוקסקון קיבלה אישור לחדש את הייצור במפעל בג'נגג'ואו החל מהיום (ב').

רווחים לפני בני אדם?

בשבוע שעבר (ג'), הביאה רויטרס דברים מפי מקור אנונימי שמכיר את הנושא, שטען כי אפל צפויה לסבול מהמורות חמורות בכל מה שקשור לייצור מכשירי ה-iPhone שלה, ואספקתם – אם הפסקת הפעילות הנוכחית של הפעילות הסינית של פוקסקון, בגלל הווירוס, תוארך.

כעת בישר גורם שמכיר את הדברים לרויטרס כי כעשרה אחוז מכוח העבודה של החברה כבר חזר לג'נגג'ואו, והוסיף כי חידוש הפעילות האיטי ישפיע רבות על שרשרת האספקה העולמית בתחום. האדם ששוחח עם סוכנות הידיעות ציין כי ענקית הייצור הטייוואנית נמצאת עדיין במשא ומתן רציני עם הרשויות הסיניות על החזרת הפעילות גם באתרי הייצור שלה בעיר שנג'ן.

פוקסקון מתאמצת שנגיף הקורונה לא יפגע באפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

פוקסקון מתאמצת שנגיף הקורונה לא יפגע באפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

יצוין כי פוקסקון ידועה כחברה שמתעדפת את הביצועים על פני העובדים. בעברו של התאגיד הטייוואני שמשמש כקבלן ראשי של אפל שלל מקרים ודיווחים שעוררו סערות בתקשורת העולמית וזעם על ענקית הטכנולוגיה האמריקנית, על האופן שבו פוקסקון מזלזלת בעובדיה בכל הקשור בתנאי העסקתם, ברווחתם או במצבם הפיזי והנפשי.

הדיווחים והתחקירים שבוצעו דיברו על כך שהחברה מעורבת בהעסקת בני אדם בתנאי עבדות מודרנית של ממש. ב-2012 דווח אפילו על כך ש-300 עובדים ב-ווהאן איימו להתאבד בקפיצה מגג של בניין בפארק התעשייתי בעיר. בניגוד למאיימים, 14 עובדים במפעלי פוקסקון באזורים אחרים של סין התאבדו הלכה למעשה במהלך שנת 2010. עובדים אחרים התלוננו פעמים רבות על תנאי העסקה בלתי אפשריים, הלנת שכר, מעשי אונס בעובדות, מניעת הפסקות ועבודות במשך שעות רבות, שבעה ימים בשבוע.

ב-29 בינואר הזה צוטט יו"ר פוקסקון, ליו יאנג-וואי, בהצהרה שבה אמר כי החברה מתכוונת לחזור לייצור בקנה מידה מלא בבסיסיה הסיניים ב-10 בפברואר. הוא המליץ למנהלי החברה להישאר בטייוואן בינתיים.

בינתיים החלה הספקית של אפל גם לייצר מסכות הגנה רפואיות, ומיום ד' שעבר היא מנסה לסייע למילוי המחסור במוצר הנחשק, ועתידה לייצר שני מיליון יחידות ביום לעובדיה, כמו גם למדינות שהמוצר חסר על מדפיהן.

על פי הליברטי טיימס, גם TSMC, יצרנית השבבים הממשלתית הטייוואנית, חידשה את הפעילות במפעלי פרוסות הסיליקון (Wafer) שלה בננג'ינג ובשנגחאי. מהחברה נמסר כי היא תמשיך לתעדף את בריאות עובדיה, ותעבוד בהקפדה מוחלטת על הדרישות שמציבה ממשלת סין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים