ביי-ביי להודעות הקופצות בגירסה 80 החדשה של כרום

גירסת 80 החדשה של גוגל לדפדפן כרום כוללת חסימה של ההתראות הקופצות כברירת מחדל, טיפול שונה בעוגיות שמשפר את היבט הפרטיות והאבטחה בעת הגלישה

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל שחררה את הגירסה החדשה של כרום, דפדפן האיטנרנט מוביל השוק של החברה. הדבר העיקרי שהדפדפן, בגירסה 80, מביא עמו הוא טיפול שונה בעוגיות, אותם קובצי טקסט קטנטנים ששומרים מידע באתרים על המבקרים בהם.

השינוי הוא בכך שכעת העוגיות יהיו שמישות רק תחת שם המתחם שבו הם נוצרו ונטענו, וזאת במטרה לשפר את היבט הפרטיות והאבטחה בעת הגלישה. הגדרה זו למעשה יכולה למנוע את האפשרות לעבור עם עוגייה מאתר לאתר כך שהוא יוכל לזהות מאין הגולש הגיע ולמעשה גם לאן הוא ממשיך. כפי שהוכח בעבר, למרות השיפור שחל עם הקניית האפשרות לבצע גלישה אנונימית, עדיין קיימות דרכים לעקוב אחר המשתמש. כעת, בעת מעבר לאתר חדש העוגייה תהפוך ללא שמישה.

במקרה שבו אתרים כן יזדקקו לעוגייה ששייכת לאתר אחר לצורך פעילות תקינה, מפתחי האתר יצטרכו לאפשר זאת באופן מפורש, עבור כל אתר שכזה, בהגדרות הכתובת של האתר שהם אחראים לו.

השינוי המשמעותי השני, שאולי אף יותר חשוב מבחינת השימושיות, הוא הדרך בה כרום מטפל בהודעות הקופצות של האתרים – אותן הודעות שבהן המשתמשים מתבקשים לאפשר להם לשלוח התראות בכל פעם שיש בהם משהו חדש – והפכו כבר לסוג של מטרד. מעתה, כל ההתראות האלה ייחסמו כברירת מחדל, ובאתרים שבהם האפשרות קיימת תוצג צלמית מתאימה בשורת הכתובת כפעמון מבוטל. רק סימון הביטול באופן יזום יאפשר לקבל מהאתר התראות.

גירסה 80 גם מקדמת את התוכנית של גוגל לגרום לכל האתרים לעבור לשימוש בכתובות HTTPS מוגנות יותר, כשבגירסה הבאה, גירסה 81 שאמורה להגיע לבודקים כבר החודש, כבר ייחסמו מקורות תוכן שמגיעים מכתובת HTTP, וכן כרום יתייחס לכל התכנים מסוג מסוים כמקשה אחת, כך שאם תהיה בעיית טעינה שנגרמת מכיוון שחלק מהתכנים מגיעים מכתובות HTTP, כל הקבוצה תיחסם – ולא משנה אם מדובר בתמונות, סרטונים או אודיו.

תכונה נוספת שעדיין מוסתרת מאחורי הקלעים היא האפשרות לחסום פרסומות המשתמשות במשאבים רבים מדי של הזיכרון ו/או המעבד. כדי להפעיל את התכונה הזאת צריך בשורת הכתובת לכתוב את הפקודה chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיתי

    תודה . האם תוכל להתייחס גם לשינויים שגוגל תחיל החל מ31 במרץ 2020 בתנאי השימוש של מוצריה? בכל מקום רואים את המסמך הזה וניסיתי לקרוא אותו אך לא הבנתי מה ההבדל בין התנאים הישנים לחדשים.

אירועים קרובים