תואר MBA מוסמך במינהל עסקים לבוגרי המחזור ה-22 של תוכנית קלוג-רקנאטי

בוגרי המחזור ה-22 של תוכנית קלוג-רקנאטי קיבלו תארי MBA  מוסמך במינהל עסקים בטקס שנערך בתחילת החודש במרכז עינב בתל אביב.

בין המברכים בפתיחת האירוע היו פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, גרג הניפי, סגן דיקאנית קלוג, שהגיע במיוחד משיקאגו, ארה"ב, לאירועי התוכנית, טלי שקל-גרף, מנהלת תוכניות ה-MBA למנהלים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, וד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של תוכניות ה-MBA למנהלים  של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.

מימין: גרג הניפי, סגן דיקאנית קלוג, פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, טלי שקל-גרף, מנהלת תוכניות ה-MBA למנהלים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מנואל טרכטנברג, בית הספר לכלכלה באוניברסיטת תל אביב וד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של תוכניות ה-MBA למנהלים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. צילום: חן גלילי

הדובר המרכזי, פרופ' מנואל טרכטנברג מבית הספר לכלכלה באוניברסיטת תל אביב, המלמד גם בתוכנית קלוג רקנאטי, התייחס בהרצאתו לצורך בשילוב בין כלכלת שוק לבין שיקולים מוסריים.

לדבריו, "אמנם הכלכלה מתבססת בעיקרה על בחירות רציונליות, אך אלה הן בחירות קלות יחסית בהשוואה לשיקולים מוסריים שיש לאמץ גם בעולם העסקי, אשר הינם מורכבים הרבה יותר.

"בשנים האחרונות ניכרת בכל העולם מגמה של ירידה באמון הציבור כלפי הממשל", אמר פרופ' טרכטנברג, "ועל כן מוטלת אחריות גדולה יותר על שחקנים אחרים בהתמודדות עם האתגרים הגדולים של תקופתנו. במצב זה, הציפייה היא למעורבות גדולה יותר גם של מנהלים במגזר העסקי, וכן של המנהלים הצעירים שיגיעו לעמדות ניהול בכירות במהלך העשור".

פרופ' טרכטנברג אמר, כי התפיסה הרווחת שלפיה עסקים פועלים ומשרתים אך ורק את בעלי המניות, כבר אינה הגישה הדומיננטית. התפיסה המסתמנת בקרב הדור הצעיר של סטודנטים ובוגרי תואר שני במינהל עסקים בעולם היא, כי ישנן מטרות חשובות לא פחות מכסף, וכי הם מבקשים לעבוד בחברות בעלות השפעה חברתית מהותית. חברות אלו אמורות לאמץ גישה מוסרית יותר בעסקים, המתבטאת בהתייחסות לעובדים, ללקוחות, לספקים ולציבור הרחב כאל "בעלי עניין" לצדם של בעלי המניות.  הדור הצעיר יודע לזהות את ההבדלים בין חברות שפועלות כך באופן אמיתי, לבין כאלה שמתהדרות בכך, אך אין זה חלק מהליבה שלהם".

פרופ' טרכטנברג הזכיר בדבריו את החקיקה שבה תמך לפני כשלוש שנים, כאשר כיהן כחבר כנסת, להגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי ל-2.5 מיליון שקל בשנה. לדבריו, "אמנם מדובר בציון דרך בהעמדת גבולות בפני רמות שכר לא סבירות, אך העובדה שהיה צורך בחקיקה ושהדבר לא נעשה מתוך החברות הפיננסיות עצמן מהווה תעודת עניות למשק הישראלי". כמו כן, הוא מתח ביקורת על הטענה שעלתה, כי החקיקה לא תאפשר לבחור את המנהלים הטובים ביותר. פרופ' טרכטנברג ציין עוד שהמוטיבציה של עובדים זוטרים כבכירים ניזונה ממגוון גורמים ולא רק מתגמול כספי, ועל כן על המנהלים לדעת לרתום את מכלול המניעים למען החברה והעובדים עצמם.

עם המנהלים הבוגרים מקבלי תואר ה-MBA  במחזור 22 של קלוג רקנאטי נמנים, בין היתר, אביטל אברמזון – מנהלת תפעול, Wix.com, רוי גבריאל – מכירות ואסטרטגיה, גוגל, אביטל לוי – אנליסטית בכירה ניהול סיכוני אשראי, פיי-פאל, ערן יורקובסקי  – שותף לקוח, פייסבוק, לי מוזר – שותפה ומנהלת שותפויות וקשרי משקיעים בינ"ל, iAngels, אסף פז – מייסד משותף ומנכ"ל, Quali.fit, קובי ברק – מייסד משותף וסמנכ"ל טכנולוגיות מידע, Quali.fit, אבנר בן אהרון – מנכ"ל  פיטופארמה אינטרנשיונל, איתי אלנתן – מנכ"ל HA Global – בית ההשקעות הלמן אלדובי,  אדי גנדלר – מנכ"ל נגב   CDIמייסד משותף יקב בן-נון, גיא בן דרור – מנכ"ל 180 מעלות, ליקו (אליעזר) פרידלר – יזם ומנכ"ל Commulife  ויו"ר Egoz.org, פיטר נסיר – מזכ"ל YMCA .

מימין-גרג הניפיפרופ משה צבירןטלי שקל-גרףפרופ מנואל טרכטנברג ודר יובל קליש

צילום – חן גלילי. מותר לשימוש יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים