אל"מ עומר כהן מונה למפקד הקשר והאלקטרוניקה של פיקוד הדרום

כהן התגייס לצה''ל ב-1995 וצבר רזומה ארוך שנים, שכלל בין השאר תפקידים כמו: קצין הקשר של שתי חטיבות; מפקד גדוד התקשוב באוגדות שונות; ושני תפקידים באגף התקשוב וההגנה בסייבר ● כעת הוא ממונה למפקד קשר ואלקטרוניקה פיקודי, או – מנמ''ר

אלוף משנה עומר כהן מונה לתפקיד מקשא"פ (ר"ת מפקד קשר ואלקטרוניקה פיקודי, למעשה – מנמ"ר) של פיקוד הדרום. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אישר השבוע את המינוי, וכעת נדרש אישור שר הביטחון, בנימין נתניהו. הוא יחליף בתפקיד את אל"מ יוסי כארדי.

אל"מ כהן נולד ב-1977 בקריית טבעון, הוא נשוי ואב לשלושה, ומתגורר ברמת צבי. כהן התגייס לצה"ל בשנת 1995. לאחר קורס קצינים, שימש בשנים 1997-1998 כקצין תקשוב גדודי בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי. בשנים 1998-2000 היה כהן סגן קצין הקשר החטיבתי בחטיבה הדרומית. לאחר מכן, בשנים 2000-2001, הוא היה מ"פ בגדוד התקשוב של פיקוד דרום. בין 2002-2004 שימש כקצין הקשר של החטיבה הצפונית בעזה.

בשנים 2004-2006 היה כהן קצין הקשר של חטיבת גבעתי. לאחר מכן, בשנים 2006-2007 כהן היה סגן מפקד גדוד התקשוב באוגדה 98. לאחר מכן הלך כהן ללמוד. בשנים 2011-2013 שימש כקצין אג"ם של התקשוב בפיקוד דרום. בין השנים 2013-2015 היה מפקד גדוד אמירים ביחידת חושן. התפקיד הבא שלו היה מפקד גדוד התקשוב של אוגדה 162, אותו מילא בין 2015-2017. בשנתיים האחרונות, כהן שימש בשני תפקידים באגף התקשוב וההגנה בסייבר. כהן הוא בוגר לימודי הנדסה, תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל.

משלחת צה"ל בדרך לנפאל. צילום: סאי לוי

משלחת צה"ל בדרך לנפאל. צילום: סאי לוי

בעת ששימש כמפקד גדוד אמירים, התראיין כהן לאנשים ומחשבים ואמר כי "התקשוב הצה"לי מציל חיים באסון הטבע בנפאל, באופן הבסיסי ביותר. אנחנו מסייעים לצוותי הרפואה בשטח לקיים עם צוותי הרפואה בישראל תקשורת רציפה, כולל חזותית – ובזמן אמת". אמירים הוא גדוד הקשר המטכ"לי באגף התקשוב, וחייליו היו בין אלה שנסעו כחלק ממשלחת החילוץ וההצלה הישראלית לנפאל.

לדבריו, "חלק ממשימות הגדוד הן לעסוק בתקשורת לוויינית – גם בצד הקרקעי, של קליטת המסופים, וגם בצד הטקטי, של הפעלת מסופים ניידים בשטח. אנחנו מפעילים מסופים לווייניים מסוגים שונים – גם רחבי סרט וגם צרי סרט. חלקם גלגליים וחלקם עם ערכות נפרסות". על פי סא"ל כהן, "הגדוד היה שותף לאורך השנים לכל המשלחות הגדולות של פיקוד העורף – במבצעי חילוץ והצלה בארמניה, טורקיה, האיטי והפיליפינים".

לדבריו, "אנחנו מאריכים את זרוע השליטה ממרחב התקשורת הנייחת לניידת, ובכך מחברים את המשימה לליבה הצה"לית. אנחנו מתייחסים לפעילות כאל כל מבצע צבאי". הוא הוסיף כי "אין למערכות תלות ברשת תקשורת או רשת סלולר מקומית. התקשורת הלוויינית מייצרת עצמאות תקשורתית, עם גמישות מבצעית שמופעלת כל הזמן. אנחנו מספקים תקשורת למערכות השו"ב שבצבא".

כהן סיים בציינו כי "כוח החילוץ וההצלחה הישראלי מקבל מכלול של שירותי תקשורת: טלפון סלולרי וקווי, גישה לרשת האינטרנט וקשר וידיאו רציף. אמצעים אלה הם קריטיים לפעילותה ולהצלחתה של המשלחת בשטח. יצרנו תשתיות ברמה הגבוהה ביותר – שתוכל לשרת את הכוחות. ללא תקשורת, פעילות המשלחת הייתה קשה יותר ומוגבלת. עלינו מוטל לאפשר את פעילותה ואת הקשר שלה לארץ באופן החלק ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים