אישה חרדית מונתה למנהלת יחידת הסייבר ב-NSA

אן נויברגר שימשה בעבר כסגנית מנהל התפעול של NSA ואף עמדה בראש קבוצה שעקבה אחרי פעילות רוסיה בתחום ● עוד היא סייעה בהקמת פיקוד הסייבר האמריקני והייתה עוזרת המשנה למנכ"ל הסוכנות ● הוריה של נויברגר היו מחטופי אנטבה

העיתונאית סיון רהב-מאיר עם אן נויברגר, מנהלת מינהלת הסייבר ב-NSA. צילום: באדיבות סיון רהב-מאיר

הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, השיקה מינהלת אבטחת סייבר חדשה, שתאחד את משימות המודיעין וההגנה בסייבר של הארגון. לתפקיד ראש המינהלת מונתה אן נויברגר, יהודייה חרדית. היא תדווח ישירות לראש הסוכנות, הגנרל פול נקסון, שהוא גם מפקד פיקוד הסייבר בצבא האמריקני.

מינהלת הגנת הסייבר החדשה תחל לפעול ב-1 באוקטובר השנה. כחלק מתפקידה, נויברגר תהיה אמונה על בניית שיתופי פעולה – הן עם גורמי ממשל, כמו פיקוד הסייבר האמריקני, המשרד להגנת המולדת וה-FBI, והן עם המגזר הפרטי ותעשיות אבטחת המידע והגנת הסייבר בארצות הברית.

נויברגר, המתגוררת בבולטימור, החלה לעבוד במגזר הציבורי האמריקני לאחר פיגועי ספטמבר 2001. היא מונתה ב-2014 למנהלת סיכונים ראשית של ה-NSA. כמו כן, היא שימשה בעבר כסגנית מנהל התפעול של הסוכנות ועמדה בראש קבוצה שעקבה אחרי פעילות רוסיה בתחום. עוד סייעה נויברגר בהקמת פיקוד הסייבר האמריקני ותפקידה האחרון היה עוזרת המשנה למנכ"ל הסוכנות לביטחון לאומי.

בראיון לעיתון היהודי-אמריקני פורוורד היא אמרה כי "האיומים מצד אלה הרוצים לגרום לנו נזק הם אמיתיים ולא נעלמים. אנחנו מחויבים להגן על ארצנו בדרכים חוקיות. האומה שלנו צריכה להישאר ערנית בכל הנוגע לביטחון ברשת. ה-NSA תורמת תרומות קריטיות כדי להגן על האומה". היא ציינה בראיון כי במהלך עבודתה נתקלה ב-"בעיות מעטות" הקשורות לדתה וכי היא שמחה מאוד לשמש מודל לחיקוי עבור נשים חרדיות.

מהשואה ומבצע אנטבה ועד לתפקיד החדש ב-NSA

נויברגר, 43, המכונה גם חני, גדלה בבורו פארק – אזור יהודי-חרדי בברוקלין, ניו-יורק. היא למדה שם בבית הספר לבנות בית יעקב. כמו כן, היא בוגרת מכללת טורו בניו-יורק ובית הספר למנהל עסקים קולומביה, ועבדה בתכנית היוקרתית עמיתי הבית הלבן. בנוסף, נויברגר מנהלת את ארגון הצדקה אחות לאחות, המסייע לאימהות חד הוריות גרושות בקהילות היהודיות-אורתודוקסיות.

הוריה של נויברגר היו בין בני הערובה שחולצו על ידי לוחמי סיירת מטכ"ל משדה התעופה באנטבה ב-1976, לאחר שמטוס אייר פראנס שבו טסו מתל אביב לפריז נחטף על ידי מחבלים פלסטינים והם הנחיתו אותו בנמל תעופה זה. נויברגר אמרה כי העובדה שמשפחתה עברה את השואה, כמו גם חטיפת המטוס, סייעו לעצב את תפיסת עולמה.

בראיון לעיתונאית ערוץ 12 סיון רהב-מאיר, שפורסם בידיעות אחרונות, אמרה נויברגר כי "מבין שמונת הסבים והסבתות של הוריי, שבעה נרצחו באושוויץ. אחת שרדה. המשפחה היגרה מהונגריה לאמריקה אחרי השואה. הייתי תינוקת כשההורים שלי חסכו כסף ויצאו בפעם הראשונה לחופשה, ב-1976, והשאירו אותי עם סבתא. המטוס שלהם נחטף לאנטבה. אלמלא מבצע אנטבה, הוריי לא היו חוזרים הביתה. כשאני עוסקת במודיעין ובמאבק ברוע ובטרור, כל הרקע הזה מגיע איתי בבוקר לעבודה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפלבוים עמי

    בס"ד גאווה גדולה לציבור החרדי. דוגמה מאלפת להישגים שאישה חרדית מסוגלת לשאוף ולהגיע אליהם. אפלבוים עמי

אירועים קרובים