טק מהינדרה תחליף את מערכת המחשוב של בנק אגוד – בפרויקט ענק

החברה זכתה בפרויקט בשווי מאות מיליוני שקלים, שכולל את החלפת המערכת שבנק לאומי מספק לבנק אגוד במערכת טמנוס-24T ● טק מהינדרה גברה במכרז על TCS ● יציאת הפרויקט לפועל תלויה בהחלטת בית המשפט בסוגיית האיחוד בין אגוד לבנק מזרחי-טפחות

מגה פרויקט מחשובי בבנק אגוד

טק מהינדרה תחליף את כלל מערך המחשוב של בנק אגוד, בפרויקט ענק. הודעה על כך נמסרה אמש (ג') לבורסה בתל אביב. החוזה כפוף למשא ומתן בין טק מהינדרה לבנק, ולהחלטת בית המשפט בסוגיית האיחוד של בנק אגוד עם בנק מזרחי-טפחות, מאחר שאם האיחוד יתממש, אגוד יעבור למערך המחשוב של הבנק שאליו הוא מתמזג. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות מיליוני שקלים. לא נמסרה תגובה מטק מהינדרה ישראל.

על המכרז הנוכחי התמודדו טק מהינדרה ו-TCS, קבוצת המחשוב של תאגיד טאטא ההודי, שערכה פרויקט דומה בבנק יהב. בסיבוב הקודם של המכרז, לפני כשנתיים וחצי, התמודדו TCS, אינפוסיס וטק מהינדרה, אולם הוא הוקפא בשל המשא ומתן על האיחוד בין הבנקים.

מה כולל הפרויקט?

במסגרת הפרויקט הנוכחי תוחלף מערכת הליבה הבנקאית של אגוד, המסופקת לו כשירות על ידי בנק לאומי. החוזה בין שני הבנקים צפוי להסתיים במחצית 2021. הפרויקט יכלול אפיון, פיתוח והטמעה של מערכת טמנוס-24T. סוג מערכת שכזו משרת כבר את פפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי, וזו מערכת שלאומי שוקל להחליף גם אצלו.

הפרויקט יכלול הקמה של דטה סנטר ויישום של מערכת טמנוס, שבשלב השני תשולב ותאוחד עם המערכות הפנימיות הקיימות בבנק אגוד. טק מהינדרה תהיה קבלן ראשי ותעבוד עם אינטגרטורים ישראליים.

בהודעה לבורסה מסר בנק אגוד כי היא "בנוגע לתהליך הערכות הבנק לביצועו של פרויקט החלפת מערכות מחשוב, אם הבנק יוותר בנק עצמאי. הדירקטוריון של הבנק החליט למקד את התהליך בבחינת וטיוב הצעתה של טק מהינדרה, ולקדם המגעים מולה בנוגע להצעתה, תוך הבהרה כי ההתקשרות לא תבוצע או ניתן יהיה להפסיקה אם הבנק לא ייוותר בנק עצמאי. יובהר כי אין כל ודאות באשר לתוצאות המגעים בין הבנק לבין טק מהינדרה, בשל גורמים ונסיבות שאינם בשליטת הבנק, ו/או בשל מכשולים אחרים בהוצאתם לפועל של התהליך והמגעים האמורים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיר

    מושחתים בנק עלוב שנועד לשלם משכורות למנהליו ותו לא. חסרי יכולת חסרי מקצועיות. עלובים אחד אחד עם יועצי אחיתופל מושחתים הגיע הזמן לסגור את הבנק ולהעיף לכל הרוחות את כל המנהלים ואוכלי החינם

אירועים קרובים