מה זה ארגון אינטליגנטי ואיך הופכים אותו לכזה?

ארגון דיגיטלי, אג'ילי ואפילו חכם - אלה מונחים שכבר שמענו עליהם לא מעט ● רז הייפרמן, בעברו בכיר במחשוב הממשלתי וכיום מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-BDO Digital, מרחיב על מונח אחר ומעניין לא פחות: הארגון האינטליגנטי

רז הייפרמן, מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-BDO-Digital. צילום: ניב קנטור

כבר שמענו על ארגון דיגיטלי, אג'ילי, היברידי ועוד שלל מונחים מעולם הטכנולוגיה, שנועדו על מנת לאפיין גופים שונים. גם המונח ארגון חכם שגור בפיהם של המומחים בתחום. אבל מה זה ארגון אינטליגנטי?

השאלה הזאת נדונה בדברים שנשא רז הייפרמן, בעברו בכיר במחשוב הממשלתי וכיום מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-BDO Digital – כלומר, מכיר את העולם הטכנולוגי הן במגזר הציבורי והן בזה הפרטי – בכנס IT Top Stars של החברה, שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחו ירון פלד, שותף מנהל ב-BDO Consulting, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי הייפרמן, המונח ארגון אינטליגנטי מגיע מסאפ ומהווה "השלב הבא בטרנספורמציה הדיגיטלית". הוא ציין כי הדרך להגיע אליו עוברת דרך הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים.

"אנחנו מצויים באיבה של המהפכה התעשייתית הרביעית, ומה שמאפיין אותה הוא האינטליגנציה. היא משנה באופן דרמטי את הצורה שבה ארגונים עובדים ואת הצורה שבה אנשים פרטיים צורכים שירותים. המונח ארגון אינטליגנטי מאחד את מה שקורה בתחום זה", אמר.

הייפרמן ציין שלבים עיקריים בהתפתחות הארגון, שממציאי המונח החליטו לתת לו את התכונה האנושית: "אוטומציה תעשייתית, אוטומציה של תהליכים עסקיים, טרנספורמציה דיגיטלית וארגון אינטליגנטי".

"אחת הצורות להסתכל על מהו הארגון האינטליגנטי היא כארגון שיודע לחבר בצורה חכמה את האנשים, שהם הליבה שלו, הדברים והתהליכים העסקיים. הארגון האינטליגנטי מנצל את הטכנולוגיות המשתנות ולוקח מכל אחת מהן את הטוב שבה. הוא משתמש בהרבה מאוד סוגים של טכנולוגיה כדי לייצר חוויית לקוח ותהליכים חכמים", הוסיף.

"הענן – הגורם המשבש של העולם הדיגיטלי"

"בארגון הדיגיטלי יש ממד מאוד משמעותי של צמיחה, מפני שהמכירות, השיווק וחוויית הלקוח מוסיפים לצמיחה של הארגון. בנוסף, העולם הדיגיטלי חייב גם הוא להישען על סייבר ואבטחת מידע מאוד חזקים", אמר.

הייפרמן העלה את השאלה מהו השלב הבא, לאן הארגון הדיגיטלי הולך, והשיב: "אין ספק שהדטה הפך לאחד הנושאים המרכזיים, וזה לא מקרה. המכשור הדיגיטלי מייצר דטה בכמויות בלתי נתפסות. לכן, הדטה הוא בכל מקום וארגונים צריכים לדעת להוציא ממנו את היהלומים. כמו כן, מחשוב הענן ימשיך לצבור תאוצה. זהו אחד הגורמים המשבשים של העולם הדיגיטלי. הרבה מאוד ארגונים עברו ויעברו אליו, בין היתר כי הוא נותן את האפשרות לגדול מהר. מגמות נוספות הן המשך הפיכת הארגונים לחכמים, מחשוב בכל מקום והנחיצות שהכל יעבוד ביחד".

"ה-AI וה-ML משנים פרדיגמות בארגונים"

כמו כן, אמר, "הבינה המלאכותית ולימודי המכונה משנים פרדיגמות בארגונים. בעולם החדש, אין אלגוריתמים ולוגיקה שאנשי ה-IT בארגונים כותבים. הם כותבים את התוצאה והמערכת מזהה את האלגוריתמים והלוגיקה באופן אוטומטי. לאחר תקופת למידה, היא בונה לעצמה רשתות נוירוניות, ועל ידי מתן משקל בכל מיני צמתים, היא מפתחת את האלגוריתמים בעצמה ומזהה עצמים חדשים".

לסיכום ציין הייפרמן כי "הטכנולוגיות רצות קדימה בקצב אקספוננציאלי, אבל הארגונים לא מסוגלים לרוץ בקצב הזה, והפער הולך ומתרחב. ארגונים חייבים להתמודד עם השינוי שהטכנולוגיות מספקות ועם היכולת שלהם להתאים את עצמם. צריך אג'ייל ארגוני, יכולת לקבל החלטות מהירות, חכמות וגמישות. יש קושי בלקחת ארגון גדול ומסורתי ולהפוך אותו לארגון זריז ואג'ילי. זה אתגר שהוא לא רק טכנולוגי, אבל בכל מקרה, על הארגונים להיות יכולים לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים