"לחבק הכאוס הטכנולוגי ולא לפחד ממנו – הוא הזדמנות עסקית"

כך לפי האיין סונג, בכירה ב-Splunk • לדבריה, "המנכ''לים והמנמ''רים חשים אי נעימות ופחד מפני הטכנולוגיות החדשות. הם חוששים מכאוס טכנולוגי בארגון שלהם. מנגד, הם מבינים שעליהם לערוך את המסע לטרנספורמציה הדיגיטלית"

האיין סונג, סגנית נשיא בכירה ומנכ''לית תחום שווקי אבטחת מידע ב-Splunk צילום: ניב קנטור .

"המנכ"לים והמנמ"רים חשים אי נעימות ופחד מפני הטכנולוגיות החדשות. הם חוששים מכאוס טכנולוגי בארגון שלהם. מנגד, הם מבינים שעליהם לערוך את המסע לטרנספורמציה הדיגיטלית. אני אומרת: תפסיקו להסתגר ולהתגונן, הכילו, חבקו ואמצו בחום את הכאוס הדיגיטלי, כי הוא מהווה הזדמנות לפתיחת מודלים וקווים עסקיים חדשים", כך אמרה האיין סונג, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית תחום שווקי אבטחת מידע ב-Splunk .

סונג הייתה אורחת הכבוד בערב בכירים שערך הסניף הישראלי של החברה, בשיתוף אמת מחשוב. הערב התקיים במסעדת בלו סקייי במלון קרלטון בתל אביב, ביום ה' האחרון.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי סונג, "המנמ"רים מודאגים. הם נדרשים לסייע לארגונים בהיבט העסקי, ולעמוד מול שלל אתגרים טכנולוגיים. האתגר הראשון הוא להגר לענן, זה עניין גדול. השני, כיצד לעשות את הדיגיטליזציה של הארגון בצורה חלקה, כך שהיא תסייע להיבטים התפעוליים שלו. האתגר השלישי הוא השינויים המתחוללים בעולם ה-IT בכלל ובשכבה האפליקטיבית בפרט. יש לממש תפיסת DevOps – עם חוסן סייבר".

מחסור עקבי בכוח אדם מקצועי

אתגרים נוספים, אמרה סונג, "מגיעים מהכיוון של מנהל אבטחת המידע הארגוני. עליו להתאים את מדיניות אבטחת המידע שלו, להיבטים התפעוליים והעסקיים של הארגון. בעבר, הוא תפס את עצמו, ונתפס בחברה, כמונע, כחוסם – כעת עליו לשנות את הלך המחשבה ולהבים שהנתונים הם הדלק שמניע את הארגון, בפעילותו בשוק, כמו גם מול הלקוחות".

אתגר נוסף של מנהלי האבטחה, הוסיפה סונג, "מגיע מהכיוון של מחסור עקבי בכוח אדם מקצועי. האיומים מגדילים הילוך, ורבים מהם מגיעים כשהם פועלים במהירות – על בסיס מכונות, ולא על ידי אדם. השאלה כבר אינה האם יפרצו ארגון שלהם, אלא מתי – ולכן הדגש הוא על מזעור הנזק העתידי. אתגר נוסף הוא ריבוי רכיבי האבטחה, העומד כיום בממוצע על 74, מספר שצריך לצמצם, ולסייע בניהול טוב יותר שלו – וממקום אחד".

Splunk, אמרה, "הוקמה ב-2003, ולה יותר מ-18,000 לקוחות ארגוניים, 91% מהם ברשימת Fortune 100. לדבריה, "אנו מספקים פלטפורמה לחיפוש, ניטור וניתוח ביג דטה, הכולל את הנתונים הרבים הנוצרים במערכות ה-IT הארגוניות – הפיזיות, הווירטואליות, ושבענן. אנו פותרים למנמ"ר את הבעיה הקשה ביותר שלו – ריבוי הנתונים והצורך בטיפול בהם".

"אנו מעכלים ו'טוחנים' את הנתונים עם הפלטפורמה שלנו: זו מנתחת את כמויות המידע הרב בזמן אמת כדי לסייע לארגונים להפיק מהם תובנות. הפלטפורמה מספקת ניראוּת בזמן אמת ותובנות קריטיות לגבי חוויית הלקוח, טרנזקציות ומדדים עסקיים אחרים, ממערכות רבות – והופכת את הנתונים לנגישים, שמישים ובעלי ערך – לטובת הפקת תובנות עסקיות". בנוסף, אמרה, "המערכת פועלת בתחומי אבטחת מידע, הלימה לרגולציות, ניתוח תפעול ה-IT (ר"ת ITOA), האינטרנט של הדברים, BI ואוטומציה", היא הוסיפה.

מרכז העצבים של האבטחה

אבטחת מידע, אמרה סונג, מהווה מחצית מהפעילות העסקית של החברה. באפריל 2018, ציינה, "רכשנו את Phantom Cyber, המספקת יכולות לתזמור רכיבי אבטחת המידע, מיכון ויכולות תגובה מהירה. אנו מספקים למנהלי האבטחה את מרכז העצבים האבטחתי בארגון עם ראשי התיבות OODA, הבחן, הכוון, החלט ופעל. כך, מנהל האבטחה מבין טוב יותר את נוף האיומים סביבו, והופך לפרו-אקטיבי".

סונג עובדת בחברה זה חמש שנים, ולפני כן עבדה ב-ArcSight שנרכשה על ידי HP. "אני מכירה היטב את השוק הישראלי", אמרה, "ביקרתי לא פעם במרקורי ביהוד. מדובר בשוק מתקדם טכנולוגית בכלל, ובהגנת הסייבר בפרט".

"הכאוס הוא השדה ממנו צומחות החדשנות עם ההזדמנויות. חיבוק של הכאוס יועיל לכולם את הכאוס הטכנולוגי טומן ניתן לתרגם ליתרונות עסקיים. בהיבט האבטחה, יש להגיע למצב של שיפור ומיכון התפעול של מערך ההגנה. זה ייעשה על ידי הטמעה של לימוד מכונה, בינה מלאכותית, תזמור ומיכון – שיתנו ניראות וקבלת החלטות שיספקו אבטחה טובה יותר, עם יותר תגובתיות מהירה", היא סיכמה.

תומר פרידור, מנהל הסניף הישראלי של Splunk צילום: ניב קנטור .

תומר פרידור, מנהל הסניף הישראלי של Splunk צילום: ניב קנטור .

תומר פרידור, שמונה באחרונה לנהל את פעילות הסניף הישראלי ציין כי "ישראל צריכה להיות מוכנה לעתיד ואנו מסייעים לה בכך. המידע רק הולך וגדל בלא הרף, ואנו ערוכים לטפל בהתפוצצות המידע ובהפקת תובנות עסקיות ואבטחתיות ממנו". הוא סיים בצטטו את האנליסטים, לפיהם, "Splunk ערוכה לעתיד יותר מכל חברה אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים