האם עובדים באמזון מחקו ביקורות על מוצרים תמורת כסף?

ענקית המסחר המקוון חוקרת חשד לפיו כמה מעובדיה הציעו להדליף מידע סודי ולמחוק ביקורות שליליות על מוצרים תמורת כסף ● אמזון בתגובה: "יש לנו אפס סובלנות לניצול ולשימוש לרעה במערכות שלנו"

אמזון. צילום: BigStock

עובדים באמזון השתמשו בנתונים פנימיים וניצלו יתרונות שמציעה פלטפורמת הסחר המקוון שסוחרים עצמאיים יכולים להשתמש בהם כדי לנסות להשיג דירוג גבוה יותר עבור המוצרים שלהם בחיפושים באתר. כך על פי דיווח של הוול סטריט ז'ורנל אתמול (א').

הנוהג "נפוץ במיוחד בסין", נכתב בעיתון. כמו כן, על פי העיתון, אמזון חוקרת כמה אירועים שכאלה, לרבות כאלו שבהם מעורבים עובדי החברה בארצות הברית.

על פי הוול סטריט ז'ורנל, מתווכים עבור עובדי אמזון בעיר שנז'ן שבדרום סין הציעו מדדי מכירות פנימיים וכתובות דוא"ל של סוקרי מוצרים למוכרים עצמאיים. זאת, תמורת תשלומים של בין 80 ל-2,000 דולרים. המתווכים גם הציעו למחוק ביקורות שליליות ולשחזר חשבונות אסורים.

החברה פתחה בחקירת ההאשמות

דוברת אמזון מסרה בתגובה ל-CNN כי החברה פתחה בחקירת ההאשמות. "אנחנו מעמידים את העובדים שלנו בתנאי עבודה ברמה מוסרית גבוהה וכל מי שמפר את הקוד שלנו מוצא את עצמו ניצב בפני עונשים משמעתיים, פיטורים או הליכים פליליים פוטנציאליים", אמרה.

היא הוסיפה כי "לאמזון יש מערכות מתוחכמות להגבלת הגישה למידע ועריכת ביקורות על הגישה" ואמרה כי אמזון תעניש גם את המוכרים שמפרים את הכללים.
"יש לנו אפס סובלנות לניצול ולשימוש לרעה במערכות שלנו ואם נגלה כי היו מי שעסקו בהתנהגות שכזו ננקוט נגדם פעולה מהירה לרבות ביטול חשבונות המכירה שלהם, מחיקת ביקורות, ניכוי כספים והגשת תביעות משפטיות", הוסיפה.

לענקית המסחר האלקטרוני יש בעיות זה שנים רבות עם סקירות מוצרים. בשנת 2015 החברה תבעה יותר מ-1,000 אנשים על ש"הטעו את הלקוחות של אמזון" על ידי מכירת "סקירות וביקורות מזויפות על מוצרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים