"האתגר: רציפות תפעולית בעולם מרובה עננים"

"ארגונים נדרשים לפעול בסביבות משתנות, עם יכולת העברת יישומים ונתונים מהדטה סנטר הפרטי אל הענן ומענן אחד למשנהו", אמר אבי יושעי, סמנכ"ל טכנולוגיות אזורי ב-VMware.

אבי יושעי, סמנכ"ל טכנולוגיות אזורי ב-VMware צילום: ניב קנטור

"המאפיין המרכזי את מערכי המחשוב כיום הוא היברידיות, בדטה סנטר ומחוצה לו. לכן, האתגר הטכנולוגי של ארגונים הוא יצירת רציפות תפעולית עבור העולם החדש – שהוא חוצה עננים ומרובה עננים", כך אמר אבי יושעי, סמנכ"ל טכנולוגיות אזורי ב-VMware.

יושעי דיבר במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף שבתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה אנשי מקצוע מהתחום. נושא הכנס היה החיבור וההיצע המשותף של VMware, גוגל (Google) ופיבוטל (Pivotal) לעולם ה-PKS.

הרחבת גבולות הגזרה של הדטה סנטר, הסביר יושעי, "תיעשה בבניית ענן פרטי שהוא תשתיות כשירות, IaaS. לאחר מכן הוא יתפתח ויהיה פלטפורמה כשירות ואז, בשלב השלישי, נספק עליו שירותים מתקדמים יותר בעולמות של קונטיינרים (מיכלים) וקוברנטיס (Kubernetes)".

"רציפות תפעולית לעולם החדש"

לדברי יושעי, "באחרונה הכרזנו על פלטפורמה חדשה, PKS (ר"ת Pivotal Container Service). אנו, בשיתוף פעולה עם פיבוטל ועם גוגל, מאפשרים הרצה של קוברנטיס לטובת רשתות הייצור של ה-IT. זאת, עם מתן דגש לצרכים הנדרשים מצד ארגוני אנטרפרייז כגון מיכון, ניתוח, ניטור, זמינות גבוהה ואבטחת מידע".

"בדרך זו ארגונים יכולים להעביר חדשנות לייצור בצורה מהירה יותר ולמנף את הדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, כתשתיות אחודות לקונטיינרים ולמכונות הווירטואליות. כך אנו מאפשרים להנגיש את שני העולמות: לספק למפתחים כלי פיתוח מתקדמים להרצת קונטיינרים ומיקרו-שירותים, ומצד שני לאפשר ל-IT לנהל ולאבטח תשתיות אלו", אמר.

"ארגונים נדרשים לפעול בסביבות משתנות, עם יכולת העברת יישומים ונתונים מהדטה סנטר הפרטי אל הענן ומענן אחד למשנהו. אנו נותנים מעין גשר שיספק להם את היכולת הזו. האתגר המרכזי הניצב בפני ארגונים הוא בניית אסטרטגיה מרובת עננים כאשר המעבר ביניהם נעשה בצורה מאובטחת. כך, אנו מספקים רציפות תפעולית לעולם החדש – עם יכולת לפעול ולהריץ את תשתיות ה-IT על גבי כל ענן", סיכם.

אורן פנסו, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware. צילום: ניב קנטור

"עולם הטכנולוגיה מתקדם בגלים"

אורן פנסו, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware, אמר כי "עולם הטכנולוגיה מתקדם בגלים. עברו כבר עשרות שנים מאז מחשב המיינפריים היה בגודל של חדר שלם. במהלך השנים החומרה השתפרה בצורה משמעותית, הן בארכיטקטורה והן בביצועים. בשנים האחרונות התפיסה השלטת היא ש'התוכנה אוכלת הכל'. היא נמצאת בכל מקום ומהווה את הבסיס למימוש תפיסת 'משהו מוגדר תוכנה', SDX".

לדברי פנסו, "על מנת שהאפליקציות ירוצו מהר יותר נדרש שינוי בתשתיות. זה נעשה בין השאר עם תפיסת מיקרו-שירותים, ענן, והפשטה. הקונטיינרים הם המסייעים במימוש השינוי של המודל התשתיתי. קונטיינר זה תהליך – אבל ההופעה שלו מול העולם החיצון היא כמו של מחשב. זו שכבה שנדרש להשתמש בה להרצה מהירה של האפליקציות. תפיסתנו היא 'כל רכיב קצה, כל אפליקציה על כל ענן', על מנת להחצין כל שירות".

פנסו סיכם באומרו כי "מהפכת הקונטיינרים היא גל גדול יותר מכלל הגלים הטכנולוגיים. היא תביא לשינוי בכל השכבות של ה-IT – אבטחת מידע, אחסון וצריכת מחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים