"ידע טכנולוגי וכוח אדם איכותי – הם שיצעידו את תעשיית ההיי-טק קדימה"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: גיל עדני, מנכ"ל HackerU

גיל עדני, מנכ"ל HackerU. צילום: ספיר קרליקר וידל

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא גיל עדני, רו"ח ומשפטן, מנכ"ל HackerU.

מתי ואיך התחלתם? ומה היה החזון בתחילת הדרך?
"אם נלך 30 שנה אחורה, נחשפתי לראשונה לעולם המחשבים והתכנות בשנת 1986, כ-10 שנים לפני שהקמתי את HackerU. הציבור רק התחיל להיחשף לטכנולוגיה וליכולות המחשב. למדתי אז פיתוח בשפת אסמבלי ונפעמתי מהפוטנציאל האדיר בתחום".

"HackerU הוקמה ב-1997 כשהיה ברור שהשוק הולך לשם. בשנת 96' סיימתי תואר שני במנהל עסקים במקביל לסיום הסטאז' בראיית חשבון וזיהיתי חוסר בכוח אדם איכותי בתעשיית ההיי-טק. ראיתי חברים וקולגות בסביבה שעם ידע בסיסי בלבד, התקבלו למשרות נחשקות. כבר אז הבנתי שזה שוק עם פוטנציאל מאוד גבוה".

"החזון שלי היה לייצר כוח עבודה איכותי ומקצועי על ידי איתור אנשים איכותיים בעלי פוטנציאל גבוה ללימודים ועבודה בתעשיית ההיי-טק וללא צורך בשנים של לימודים כדי להגיע לשם, כי הטכנולוגיה התקדמה בקצב מאוד מהיר לעומת האקדמיה והיה צורך מיידי באנשי מקצוע שיכנסו לעבודה בתחום – דבר שעדיין קיים גם היום".

"בתחילת דרכי, הייתי מרצה בכנסים באוניברסיטת תל אביב באישור אגודת הסטודנטים ושכנעתי בוגרי משפטים/כלכלה וחשבונאות לעבור לתחום ההיי-טק. ואכן בשנתיים הראשונות לקיומה של HackerU יכלו להתקבל ללימודים רק בעלי פסיכומטרי גבוה מ-700 (כיום ברור לגמרי שנתון זה אינו מדד גורף להצלחה בתחום)".

"המודל שפיתחנו התגלה כמוצלח ביותר. לאחר שזיהינו את המחסור הענק שקיים בסיליקון ואלי באנשי פיתוח איכותיים, החלטנו ליישם את המודל הישראלי בארצות הברית ושלחנו אנשים לעבוד גם שם".

היכן HackerU היום?
"HackerU הרחיבה את תחומי ההכשרות שלה ומספקת כיום מגוון רחב יותר של הדרכות למקצועות הנדרשים ביותר בהיי-טק בפריסה בינלאומית. בין הפעילויות הבולטות שלנו: הדרכות באוניברסיטאות בולטות בארצות הברית (בקרוב גם בהודו), סניף HackerU במוסקבה, הדרכות סייבר בארגונים וחברות גדולות כגון: סינטאל בסינגפור, הדרכת צבאות ומשטרות וכן ארגוני פיקוח ממשלתיים בארץ ובעולם".

מה קרה בין לבין?
"בין לבין קרו שני דברים משמעותיים. הבנתי שאפשר ונכון יותר להרחיב את סל המוצרים שלנו לתחומים נוספים מלבד תחומי הפיתוח המתקדמים ולהוסיף הכשרות נוספות שיאפשרו למועמדים לעבוד בסיומן כגון: IT, שיווק באינטרנט, עיצוב גרפי, אנימציה בתלת מימד, פיתוח אפליקציות, QA ועוד. כך בעצם הצלחנו לגדיל את סל המוצרים והרווחנו קהלי יעד נוספים".

"דבר נוסף שהתפתח תוך כדי, הוא כניסת HackerU לעולם ה-B2B וה-B2G. הכשרה ושדרוג של אנשי מקצוע שכבר עובדים בתעשייה ונדרשים לשמור על רלוונטיות ומקצועיות בשוק העבודה".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"יש לא מעט אירועים משמעותיים ב-20 שנות הפעילות של HackerU. בחרתי להזכיר שניים מרכזיים: הראשון הוא המשבר הגדול של ההיי-טק, התפוצצות הבועה ב-2001-2002".

"כמנכ"ל ובעלים של חברה, אני מאמין שיש לתכנן תמיד את התחזיות הגרועות ביותר ולהיערך לאפשרות שהשוק יתהפך גם אם הכל נראה ורוד וטוב. האמונה שלי היא שצריך שתהיה תמיד תכניות מגירה לכל סיטואציה, היא זו שאפשרה ל-HackerU לעבור את המשבר בשלום".

"התנפצות בועת ההיי-טק הייתה אירוע משמעותי אך גם כשהמשבר עבר, הבנתי שהטכנולוגיה אינה אפיזודה חולפת. להפך, תעשיית ההיי-טק רק הולכת וצומחת וחזקה מרעשי התקשורת ושוק ההון".

"האירוע השני והמשמעותי הוא פתיחת השוק האמריקני ב-2016. החיבור של HackerU לאוניברסיטאות נבחרות, כספק מערך הדרכה מקצועית "Hands-on" להעברת הכשרות בתחומי ההיי-טק. האמון המקצועי של גופים חזקים בתחום מהווה עבור HackerU קפיצת דרך משמעותית כמותג".

מה ההישג הגדול ביותר של תעשיית ההיי-טק וה-IT בישראל לדעתכם?
"אין ספק שהחדשנות ואומת הסטארט-אפ הינה ההישג הגדול ביותר של תעשיית ההיי-טק וה-IT בישראל. ישראל מיתגה את עצמה במפת העולם כמובילת היי-טק וחדשנות, זאת למרות התנאים הגיאופוליטיים שהיא נאלצת להתמודד עימם".

"חברות ענק כגון פייסבוק (Facebook), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon) וכו' פתחו מרכזי חדשנות ויצרו מקומות עבודה חדשים במשק הישראלי, ומהלך כזה אכן מעיד על כך שלישראל יש מה לתת לעולם כולו בתחומי ההיי-טק ושנמצאים כאן מיטב המוחות בתחום, וזה בהחלט הישג גדול למדינה".

משהו מעניין שיש לך לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"עיני העולם נשואות אלינו, העולם מעריץ את היכולות הטכנולוגיות הישראליות. ואת היכולת של ישראל להכשיר ולפתח חברות קטנות כגדולות המהווה תעודת כבוד לישראל. תעשיית ההיי-טק היא הקטר שמושך את כל המשק והכלכלה כולה. HackerU מספקת את הדלק לקטר הזה. את הידע ואת כוח האדם האיכותי היכול להשתלב בתעשייה תוך זמן הכשרה קצר ולשמש כידיים עובדות".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"מאחל למדינה שלנו יום הולדת שמח שהשנה יותר ויותר חברות סטארט-אפ יהפכו לחברות גדולות המבוססות טכנולוגיות ומצליחות לייצר יותר ויותר פתרונות תעסוקה לבעלי מקצועות רחבים יותר.ושקטר ההיי-טק ימשיך למשוך את המשק למעלה".

"אני מאמין שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, בבתי ספר וחינוך של הדור הבא והבאים אחריו. הכי חשוב הוא לא להפסיק לרוץ אחרי השאיפה למצוינות חדשנות ותרומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים