דורון ספיר ימונה למנכ"ל מגדל; מי יחליף אותו ב-Cal?

ספיר, שמחשב לאחד המננהלים היותר טכנולוגיים, מסיים את תפקיד מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי אחרי חמש שנים ● הוא מכיר את מגדל, בה כיהן בעבר כסמנכ"ל

דורון ספיר, המנכ''ל הנכנס של מגדל. צילום: ניב קנטור

דורון ספיר, מנכ"ל Cal, יפרוש מתפקידו וימונה למנכ"ל מגדל. מועצת המנהלים של חברת הביטוח אמורה להתכנס היום (ג') ולאשר את המינוי. אמש אישר ספיר את ההצעה שהוצעה לו. לתפקיד מנכ"ל מגדל היו מועמדים נוספים, ביניהם אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, שוויתר על המועמדות.

ספיר מכיר את מגדל, שבה כיהן כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת המטה, בטרם מונה למנכ"ל Cal. טרם ברור מי יחליף אותו בתפקידו הנוכחי.

יצוין כי ספיר נחשב לאחד המנכ"לים המוצלחים בענף הפיננסים והביא את Cal להישגים רבים. הוא משמש בתפקיד מאז 2013 ובעל ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בכירים בתחומים מגוונים, בהם בתעשיות הפיננסית והטכנולוגית. טרם מינויו כמנכ"ל Cal כיהן ספיר בתפקידיו במגדל ולפני כן ניהל את טלדור מערכות מחשבים ואת ISS ישראל. עוד נמצאת ברזומה שלו שורה של תפקידים פיננסיים בכירים בחברות עסקיות.

לספיר תואר בוגר בחשבונאות ובכלכלה מטעם אוניברסיטת תל אביב והוא רואה חשבון מוסמך. לפני כשנה הוא קיבל את אות המנכ"ל המצטיין מטעם אנשים ומחשבים, לאחר שנבחר על ידי ועדה בראשותו של אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. האות ניתן לו על שורה של פרויקטים טכנולוגיים שחברת האשראי ביצעה, בעידודו ובדחיפתו, לאחר שהבין שמערכות המידע והמחשוב הן ליבת העסקים של חברות האשראי.

בנימוקי הוועדה נכתב כי ספיר קיבל את האות "על רתימת כל המשאבים העסקיים, בניית צוות משולב של מערכות מידע ואנשי עסקים, העמדת תקציבים משמעותיים, מעקב צמוד וסיוע בטיפול במשברים, וייזום ותמיכה במיזמים חדשניים ביותר – בעיקר בעולם הדיגיטל. ספיר הוביל את פרויקטי הדגל בתחום הדיגיטל של Cal, עם תוצאות עסקיות מדידות יוצאות דופן באיכותן".

אירנה פורטניק, סמנכ''לית הטכנולוגיות של Cal. צילום: יח"צ

אירנה פורטניק, סמנכ"לית הטכנולוגיות של Cal. צילום: יח"צ

אירנה פורטניק היא סמנכ"לית הטכנולוגיות והתפעול של Cal, והיא קיבלה השנה את פרס המנמ"ר המצטיין בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. זאת, בין היתר בעקבות פרויקט המעבר לכרטיסי אשראי של Cal שביצעה עם שופרסל בתוך פחות מארבעה חודשים.

במפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים שנערך בשנה שעברה אמר ספיר כי "המגזר הפיננסי נמצא בשינוי משמעותי ועליו להיות יותר תחרותי. עולם הדיגיטל הופיע כבר לפני שנתיים והוא במגמת עלייה. נדרש לנצל אותו והמנמ"רים צריכים לדרוש מהנהלות הארגונים תקציבים. אנחנו נמצאים בנקודת פיתול בחייה של כאל ונערכים לבניית אסטרטגיה חדשה. אחת התובנות שהגענו אליה היא שלא משנה מה יהיה בסוף, אנחנו נדרשים לגמישות עסקית ותפעולית – מבוססת IT".

האם מגדל תיכנס לתחרות בשוק כרטיסי האשראי?

גורמים בענף הביטוח העריכו שהבחירה בספיר מלמדת שבעלי המניות של מגדל הבינו שעליהם לבצע מהלכים דרסטיים בתחום המחשוב והטכנולוגיה. בנוסף, ניסיונו של ספיר בעולם האשראי מלמד על הכוונה של החברה להיכנס לתחרות בתחום זה, שתיפתח בעקבות החלטת בנק ישראל לחייב את הבנקים להיפרד מהבעלות על חברות האשראי.

יצוין ש-Cal היא חברת כרטיסי האשראי היחידה שמכירתה על ידי הבנק שמחזיק בה (דיסקונט) לא נדרשת במסגרת ההחלטה, מה שמקנה לה יתרון מובנה לעומת ישראכרט ולאומי קארד, שנמצאות על המדף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים