אחרי 24 שנים: סמסונג צפויה להדיח את אינטל במכירות השבבים

סמסונג עתידה לסיים את 2017 עם נתח שוק של 15% ואינטל - עם נתח של פחות מ-14%, על פי IC Insights ● המכירות בכלל השוק יזנקו השנה ב-20%

מי תוביל את שוק השבבים? צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) עתידה לסיים את 2017 כחברה שסיפקה הכי הרבה שבבים. בכך צפויה למצב היצרנית הדרום קוריאנית את מעמדה כיצרנית השבבים המובילה בשוק ולהדיח את אינטל (Intel), שתפסה את המקום הראשון ב-1993. סמסונג עקפה בראשונה את אינטל בהיקף מכירות השבבים ברבעון השני של השנה הנוכחית ועם סיום 2017 צפויה להדיח אותה בהיקף השנתי – כך על פי חברת מחקר השווקים IC Insights, המתמחה במעקב אחרי שוק המוליכים למחצה.

עם זאת, יש לציין שיותר מאשר העלייה הנאה במכירות השבבים של סמסונג, אחת הסיבות המרכזיות למהפך הזה הוא הירידה במכירות של אינטל. אם ב-2016 נתח השוק של אינטל עמד על 15.6%, התחזית היא שהענקית תסיים את 2017 עם נתח שוק של 13.9% – קצת יותר מאחוז מתחת לסמסונג, שעתידה לסגור את השנה עם 15%, לעומת 12.1% בשנה שעברה.

הסיבה לזינוק: גידול במכירות המוצרים שמלווים את הסמארטפונים

המניע העיקרי לקפיצה קדימה של סמסונג הוא לא ייצור המעבדים, למרות הגידול במכירות הטלפונים החכמים שלה, אלא דווקא של המוצרים שמלווים את שוק הטלפונים, שממשיך להראות צמיחה: זיכרונות ה-DRAM וה-NAND.

זה גם היה המוטיב שסייע להינקס (SK Hynx) ולמיקרון (Micron), שזינקו בהתאמה מהמקומות החמישי והשישי לשלישי ולרביעי, אבל עדיין במרחק ניכר משתי מובילות השוק. הינקס תסיים את השנה עם נתח שוק של 6% לעומת 4.1% ב-2016 ומיקרון צפויה לרשום קפיצה מ-3.7% ל-5.3%.

חברה שמופיעה השנה בפעם הראשונה ברשימה היא Nvidia, עם נתח שוק של 2.1%. היא העיפה משם את מדיה-טק (MediaTek), שנתקלה בקשיים במכירות ערכת השבבים החדשה שלה, ה-Helio X30.

הנתונים מראים כי 10 החברות המובילות בתחום ייצור השבבים ממשיכות להגדיל את נתח השוק הכולל שלהן על חשבון היצרניות האחרות, והשנה הן אחראיות ל-58.5% מהמכירות בשוק לעומת 55.3% אשתקד. כל 10 החברות המובילות הגדילו את המכירות שלהן והשוק צמח, לפי IC Insights, להיקף של כ-438.5 מיליארד דולר אל מול 365.6 מיליארד ב-2016 – זינוק גדול, של כ-20%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים