הרמטכ"ל: "במרוץ הטכנולוגי מול אויבינו – אנחנו מובילים"

"בשעה שעולמנו צועד במהירות אל עבר העתיד, הטכנולוגיה הישראלית היא דוגמה ומופת לקדמה ולעוצמה", כך אמר הרמטכ''ל, רא"ל גדי איזנקוט

הרמטכ''ל, רא"ל גדי איזנקוט בטקס הענקת אות המצטיינים. צילום: דובר צה"ל

"אתגרי המאה ה-21 מציבים אותנו במירוץ טכנולוגי מול אויבינו, ואנו מובילים בו. בשעה שעולמנו צועד במהירות אל עבר העתיד, הטכנולוגיה הישראלית היא דוגמה ומופת לקדמה ולעוצמה", כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

הרמטכ"ל דיבר בטקס הענקת אות המצטיינים למערך הטכנולוגי, נערך שלשום (ג') בקריה בתל אביב.

עוד השתתפו בטקס, לצד הרמטכ"ל, תא"ל (מיל') יאיר כהן, יושב ראש וועדת הפרס, תא"ל (מיל') דני גולד, ראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, וחברי פורום המטה הכללי. הטקס נועד להוקיר קצינים מובילים בפעילות טכנולוגית מתקדמת וחדשנית בצה"ל.

אות המצטיינים של המערך הטכנולוגי הוענק ל-14 טכנולוגים מכלל הזרועות והאגפים בצה"ל. 10 מתוכם זכו באות ליחידים, בעבור מצוינות טכנולוגית ודוגמה אישית יוצאת דופן והארבעה הנוספים זכו באות ליחידים בעבור מצוינות טכנולוגית, תרומה ופעילות טכנולוגית יוצאת דופן לאורך שנים.

מצטייני המערך הטכנולוגי נחלקים בין אגפי צה"ל השונים: חמישה מהם הם מאגף המודיעין, שניים מאגף התקשוב וההגנה בסייבר, חמישה מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שניים מחיל האוויר, ואחד ממפא"ת שבמשרד הביטחון. הפרויקטים הזוכים באים ממגוון של תחומים: מחקר מודיעיני, תקשורת תדרים, ארכיטקטורת מידע מבצעי, עולמות חוזי וניידות, הגנה בסייבר, רובוטיקה ואוטונומיה.

אות המצטיינים של המערך הטכנולוגי הוענק ל-14 טכנולוגים מכלל הזרועות והאגפים בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

אות המצטיינים של המערך הטכנולוגי הוענק ל-14 טכנולוגים מכלל הזרועות והאגפים בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

"המציאות של ימינו מחייבת אותנו להישיר מבט אל האתגרים השונים", אמר הרמטכ"ל איזנקוט. "מעבר לגבולות הצפון נמשכת הלחימה בסוריה, שמנוצלת על ידי איראן וארגון חיזבאללה לביסוס מעמדם; איראן משקיעה מאמצים לביסוס שליטתה באזורנו; ארגוני הטרור מגבשים את כוחם סביב ערכים אלימים ומאיימים על חייהם של אזרחים ותושבים חפים מפשע".

"לאויבים שלנו פנים רבות ומשתנות, אך דמותנו אחת, אחידה וברורה – דמותו של צבא ההגנה לישראל. צבא עם ממלכתי, שממלא את ייעודו בנחישות, בתחבולנות ומתוך מחויבות עמוקה", הוסיף איזנקוט, "הרחק מהזרקור התקשורתי זוכים אנשי המערך הטכנולוגי להשפיע על תמונת המצב הביטחונית וחשוב מכך – להגן על תושבינו ולתרום ליכולת ההכרעה והניצחון של צה"ל".

להוקיר קצינים מובילים בפעילות טכנולוגית מתקדמת וחדשנית בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

להוקיר קצינים מובילים בפעילות טכנולוגית מתקדמת וחדשנית בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

"אין זה סוד", הוסיף הרמטכ"ל, "כי שוק התעסוקה האזרחי טומן בחובו הצעות מפתות רבות. אך ייחודה של העשייה הצה"לית עולה על כולם. עשייתכם היום יומית, לא זו בלבד שהיא מצעידה את מדינתנו אל עבר העתיד- אלא שהיא מאפשרת את המשך קיומה, שגשוגה וביטחונה".

הוא סיים באומרו כי "מתוך ההכרה בחשיבות עשייתכם, נוסיף לעשות כל שאפשר, כדי לשמר את תחושת השליחות שבליבכם ולצד זה, ליצור תנאים מיטביים לעשייתכם ולהביע הוקרה עמוקה לפועלכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים