אל"מ יריב ניר מונה לקצין קשר ותקשוב ראשי

ניר יחליף בתפקידו את תא"ל נתי כהן, שככל הנראה יפרוש מצה"ל ● אל''מ ניר הוא כיום חניך במב''ל, ובתפקידו האחרון שימש כראש מחלקת אג''מ באגף התקשוב

תא"ל יריב ניר, הקשר"ר. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אישר את מינויו של אל"מ יריב ניר לקצין קשר ותקשוב ראשי. ניר יועלה לדרגת תא"ל והוא צפוי להיכנס לתפקידו בקיץ 2018.

ניר יחליף בתפקידו את תא"ל נתי כהן, שככל הנראה יפרוש מצה"ל. אל"מ ניר הוא כיום חניך במב"ל (המכללה לביטחון לאומי), ובתפקידו האחרון שימש כראש מחלקת אג"מ באגף התקשוב.

אל"מ ניר התגייס בשנת 1989 לחיל הקשר. היה מ"פ בקורס קציני קשר, קצין אג"ם תקשוב בפיקוד הצפון, מפקד בקורס קציני קשר וסמג"ד קשר בפיקוד המרכז. לאחר מכן שימש כמפקד גדוד קשר בפיקוד הצפון והמרכז, אז שימש ראש ענף מבצעים באגף התקשוב, כמפקד קשר פיקודי (מקש"פ) בפיקוד המרכז. הוא בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן ובעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

בשבוע שעבר אמר אלוף נדב פדן, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, כי "אנחנו פוגשים במימד הסייבר שחקנים לא מתוחכמים, מהחמאס ומהחיזבאללה, עם כלי תקיפה פשוטים – אבל מטרידים. מדובר בתקיפות מסוג השחתה או מתקפת מניעת שירות מבוזרת, DDoS".

לדבריו, "מערך התקשוב הצה"לי כולל שלוש שכבות. הראשונה, שכבת תקשוב בסיסית מסורתית. השניה, שכבה תהליכית, של לומ"ר, לוחמה מבוססת רשת. השלישית, של הסייבר, ההתרחשויות הזדוניות שמטרתן לשבש את העשייה בשתי השכבות הקודמות".

הוא הוסיף כי "אנו לא מדברים רק על ביטים, אלא על חיכוך עם האויב. התכלית שלנו היא לייצר חופש פעולה מבצעי. לכן אנו עוסקים בשלושה וקטורים. האחד, צה"ל רשתי, תשתית IP ,IT, מוגנת, מודרנית, עננית ומהירה. השני, בניית עולם הגנה, עם כלים, תפיסות ותהליכי הגנה דינאמיים. השלישי, מרחב המאפשר לשלוט בזמן אמת בסייבר בהתרחשות עם האויבים. זהו מרחב דינאמי ופעיל, שהאתגר בו הוא פעילות המתרחבת בסדרי גודל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים