גרטנר: עד 2012 יוציאו ארגוני ה-IT יותר כסף על מיחשוב ענן פרטי מאשר על ענן ציבורי

מדו"ח של חברת המחקר עולה, כי הסיבה לכך היא שייקח לעננים הציבוריים זמן לעבור תהליך של התבגרות ● "המציאות של עתיד ארגון ה-IT תהיה, במידה מסוימת, סוג של שילוב", אמר טום ביטמן, סמנכ"ל ואנליסט בכיר בגרטנר ● לדבריו, "ארגונים גדולים ימשיכו להחזיק חטיבת IT שתנהל את המשאבים בתחום זה, והיא זו שתהיה אחראית על פריסתם בתוך הארגון"

על אף יתרון הגודל שממנו נהנות ספקיות הענן הציבורי, שירותי הענן הפרטי הם שיבלטו בשטח בעתיד הקרוב. זאת, בשל העובדה שייקח לעננים הציבוריים זמן לעבור תהליך של התבגרות. הדברים הללו עולים מדו"ח של חברת המחקר גרטנר (Gartner), שקובע גם, כי עד 2012, צפויים ארגוני ה-IT להוציא יותר כסף על השקעות בענני מיחשוב פרטיים מאשר על מוצריהן של ספקיות עננים ציבוריים.

גרטנר מגדירה מיחשוב ענן ציבורי כסגנון מיחשוב שבו יכולות ה-IT, הגמישות והמידרגיות, מוצעות כשירות ללקוחות חיצוניים, תוך שימוש בטכנולוגיות אינטרנט. מיחשוב הענן הפרטי, לעומת זאת, מוגדר כסגנון מיחשוב שבו יכולות ה-IT הללו מוצעות כשירות ללקוחות פנימיים, תוך שימוש בטכנולוגיות אינטרנט.

"ההתלהבות ממיחשוב ענן נובעת מכך שענן פשוט יכול להחליף ארכיטקטורות ותהליכי IT קיימים", אמר טום ביטמן, סמנכ"ל ואנליסט בכיר בגרטנר. "יחד עם זאת, המציאות של עתיד ארגון ה-IT תהיה, במידה מסוימת, סוג של שילוב. ארגונים גדולים ימשיכו להחזיק חטיבת IT שתנהל את המשאבים בתחום זה, והיא זו שתהיה אחראית על פריסתם בתוך הארגון. חלקם יהיו עננים פרטיים. אותן חטיבות IT גם תהיינה אחראיות על רכישת שירותי ה-IT ועל החלטות שונות, דוגמת האם יש להעדיף להשתמש בספקים חיצוניים, מתי נדרש לבצע פריסה פנימית ומתי יש לשלב את שתי האפשרויות עבור שירותים ספציפיים".

ענן פרטי – לתקופה ארוכה

על פי חברת המחקר, רבים מהארגונים הגדולים ימשיכו להזדקק לשירותי ענן פרטי במשך שנים רבות, אולי אפילו כמה עשורים, בה בעת שהם ימתינו עד שמוצרי הענן הציבורי יגיעו לבגרות ולבשלות טכנולוגית.

"רבות מההשקעות במיחשוב ענן פרטי", אמר ביטמן, "יכינו את הארגון לקראת מיחשוב הענן הציבורי. ההשקעות הללו הן יותר מסתם שינויים טכנולוגיים, הן למעשה שינויים תהליכיים, שינויים בממשקים עסקיים ושינויים תרבותיים". ביטמן הוסיף, כי "ארגונים שיקדימו לבצע את השינויים הללו יוכלו לקבל החלטות טובות יותר באשר לרכישת שירותי ענן, והמעבר שלהן למיחשוב ענן ציבורי יוכל להיות קל יותר".

ארגונים גדולים יצטרכו להקים צוותים דינמיים, שיהיו אחראים לרכישת השירותים ברמה היומיומית. בתחום אחריותם של הצוותים הללו יהיה תיאום וניהול שירותי הענן, על מנת לעמוד בדרישות העסקיות. זה ידרוש מהם ידע רב, הן בהיבט העסקי והן בהיבט הטכנולוגי. לעסקים קטנים יש בדרך כלל פחות מהמיומנויות והידע הללו, הנדרשים כדי לתאם שירותי ענן בצורה יעילה, ולכן הם ישתמשו בספקיות שירות, שהאחריות לדרישות השירות הכלליות של העסק תוטל על כתפיהן.

חברת המחקר מציעה תוכנית בת שלושה צעדים עבור מנמ"רים, מנהלי תפעול ומנהלי תשתיות, אשר בוחנים את עתידם של שירותי הענן בארגונים שלהם. בטווח הזמן המיידי, ביטמן ממליץ: "התנסו בשימוש בענן ובדקו היכן בחברה שלכם הוא כבר מתקיים, וכן הובילו יוזמת ענן כלל-ארגונית". לשלושת החודשים הקרובים ממליץ ביטמן "להשתמש בווירטואליזציה כזרז להנעת חידושים בתחום ה-IT, לבנות תיק שירותים ולפתח אסטרטגיות עבור השירותים והענן הפרטי. זהו הזדמנויות עסקיות חדשות שצצות, הודות לענן המיחשוב". לשנה הקרובה ממליץ ביטמן "לפתח אסטרטגיית מיחשוב ענן כללית ולבנות ארגון דינמי לרכישת המוצרים והשירותים הנדרשים".

יצויין, כי תעשיית מיחשוב הענן עדיין נמצאת בתחילת דרכה, וחברת המחקר מעריכה, כי התחום הזה יסיים את השנה עם מכירות של 3.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים