הותר לפרסום: פעיל הג'יהאד האסלאמי חדר למערכת המזל"טים של צה"ל

תושב עזה פיתח תוכנה שאפשרה לבכירי הארגון לעקוב אחר תנועת המזל"טים מעל שמי הרצועה ● בנוסף, הוא חדר לרשת מצלמות התנועה של ישראל ופיענח את המערכת שעוקבת אחר תנועת הנוסעים והטיסות בנתב"ג

מזל"ט. צילום אילוסטרציה: BigStock

מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים מעזה, איש הג'יהאד האסלאמי, הצליח לחדור למערכת המזל"טים ולרשת מצלמות התנועה של ישראל – כך עולה מכתב האישום שהגישה נגדו המדינה הבוקר (ד').

על פי כתב האישום, מאג'ד עווידה החל לעבוד כאיש המחשבים של הג'יהאד האסלאמי לפני חמש שנים. לאחר שפיתח תוכנה שחדרה למערכת המזל"טים של צה"ל, בכירי הארגון הטרוריסטי יכולים היו לצפות במתרחש. תוכנה נוספת שפיתח אפשרה לבכירי הג'יהאד האסלאמי לצפות בכל המצלמות שפרוסות ברחבי המדינה וכך, למשל, לראות את פריסת האוכלוסין וכוחות הביטחון לקראת או במהלך ירי טילים על ישראל.

עווידה אף פענח תוכנה שמאפשרת לעקוב אחרי תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון, כמו גם רשימות הנוסעים, סוגי המטוסים והמשקלים שלהם. כמו כן, הוא פרץ למחשבים של משרד הפנים של החמאס בעזה.

התוכנה שעקבה אחרי מערך המזל"טים של צה"ל פותחה בעקבות רצונם של בכירי הג'יהאד האסלאמי ששכרו את שירותיו של עווידה לחזות בתנועה שלהם מעל שמי רצועת עזה. הם ביקשו מעווידה לחדור לשידור התמונות מהמזל"טים, רכשו לצורך כך ציוד מארצות הברית והסתייעו במערכת המנהרות כדי להעביר ממצרים לרצועה קורא תדרים, צלחת לוויין עם עינית של עמוס ולפטופ. לאחר שני ניסיונות כושלים, הצליח עווידה, על פי כתב האישום, לחדור למערכת בניסיון השלישי.

עווידה נעצר בסוף פברואר והפרשה הותרה לפרסום היום. מעצרו בוצע לאחר שיצא על מנת להיפגש עם צעירים שביקשו להתקבל לגרסה הפלסטינית של כוכב נולד, מתוקף תפקידו כראש מועדון הכישרונות הפלסטיני. בכובע אחר עבד עווידה בתחנת רדיו בעזה, בכלל זה בתוכנית שהסיתה נגד יהודים.

הוא מואשם בעבירות חמורות נגד ביטחון המדינה, כגון ריגול וקשירת קשר למסירת ידיעה לאויב, כמו גם בחדירה לחומר מחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים