פרטנר עברה להפסד שנתי; ההכנסות ירדו ב-9%

החברה רשמה הפסד נקי של 65 מיליון ברבעון האחרון של 2015 ושל 40 מיליון בשנה כולה - לדבריה עקב התחרות בשוק ● היא איבדה במהלך השנה 119 אלף לקוחות

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר סיימה את הרבעון האחרון של 2015 ואת השנה כולה עם ירידה בהכנסות, מעבר להפסד נקי ואיבוד לקוחות רבים. בחברה תולים את התוצאות השליליות בתחרות בשוק.

התוצאות שפרסמה החברה מעלות כי ההוצאות הכלליות שלה פחתו ב-2015 ב-1.26% ל-2.19 מיליארד שקלים ואילו ההכנסות קטנו ב-6.56% ל-4.12 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווחיות של החברה נפגעה: הרווח התפעולי ירד ב-73.25% ל-107 מיליון שקלים ופרטנר עברה מרווח נקי של 162 מיליון שקלים להפסד נקי של 40 מיליון. החברה איבדה במהלך השנה 119 אלף לקוחות.

גם ברבעון המדווח התוצאות של פרטנר לא מעודדות: ההוצאות הכלליות שלה אמנם קטנו במהלכו ב-3.65% ל-1.1 מיליארד שקלים, אולם ההכנסות ירדו ב-9.12% לכמיליארד שקלים. מתוכן, ההכנסות משירותים קטנו ב-11% ל-716 מיליון שקלים וההכנסות ממכירת ציוד רשמו ירידה של 3% ועמדו על 291 מיליון.

פרטנר רשמה בסעיפי הרווחיות הרבעוניים תוצאות עגומות יותר מאשר בשנה כולה: היא עברה מרווח תפעולי של 73 מיליון שקלים להפסד של 48 מיליון ומרווח נקי של 24 מיליון שקלים להפסד של 65 מיליון שקלים. המנייה עברה מרווח נקי של 15 אגורות להפסד נקי של 42 אגורות.

יצוין כי סעיף הרווחיות התפעולית הושפע מההסדר של החברה לפרידה מאורנג', שהכניס לה 38 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של פרטנר עלו ברבעון ב-3.58% ל-928 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-62.74% ל-79 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 7.85%. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-17.44% ל-175 מיליון שקלים.

"שנה נוספת של תחרות אגרסיבית"

בהתייחסו לתוצאות ציין איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, ש-"2015 הייתה שנה נוספת של תחרות אגרסיבית בשוק התקשורת ובשוק הסלולר בפרט. כתוצאה מכך, המשכנו לחוות שחיקת מחירים, שהביאה לשחיקה בתוצאות מגזר הסלולר".

"על אף הסביבה העסקית המאתגרת, הגדלנו את בסיס מנויי ה-Post-Paid שלנו ברבעון הרביעי של 2015 ובשנה כולה. עם זאת, בסיס מנויי ה-Pre-Paid שלנו ממשיך לקטון, כתוצאה מהתחרות העזה בשוק", הוסיף.

הוא הביע תקווה ש-"חוסר הוודאות הרגולטורית בתחום הסלולר יגיע לכדי סיום בהקדם, כך שתתאפשר תחרות רציונלית ומידתית, עם אכיפה שווה של ההתחייבויות על פי הרישיון בקרב כל המפעילים הפועלים בשוק".

בנבנישתי אף ציין את ההסכם הקיבוצי אליו הגיעו אמש הנהלת פרטנר וההסתדרות, שמעניק לעובדי החברה הטבות שונות. ההסכם הושג אחרי משא ומתן ארוך, שנמשך יותר משנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים