גוגל בקטנה: תשיק בקיץ מחשב ממוזער שיעלה פחות מ-100 דולר

Chrombit הוא סטיק שהופך כל טלוויזיה או מסך אחר למחשב שלם, עם חיבור HDMI ● המוצר מבוסס על שירותי גוגל השונים ויושק בקיץ

01/04/2015 17:40
מה זה דק, צבעוני ומתחבר לכל טלוויזיה? מחשב. הצצה ל-Chrombit

נתחיל בווידוי: התאריך היום (ד'), 1 באפריל, גרם לי לחשוד שגוגל (Google) מהתלת בנו עם הידיעה הזאת, כפי שהיא עושה מדי שנה. אבל ככל שהזמן נקף והמקורות הוצלבו היה ברור שהדרמה אמיתית.

ענקית החיפוש משיקה דיסק און-קי (Disk on Key) שהופך כל טלוויזיה או מסך מחשב למחשב שלם, על ידי הכנסתו לחיבור ה-HDMI, ושמחירו יהיה זול במיוחד – פחות מ-100 דולר. בגוגל בחרו לקרוא לילד החדש Chrombit.

המוצר הקטן מעלה את מערכת ההפעלה של גוגל, Chrome OS, על המסך ומייצר חיבור בין יכולותיה הוויזואליות של הטלוויזיה למפרט הטכני של הסטיק. השילוב יוצר מחשב עם תכונות מלאות.

המפרט הטכני של הפתרון של גוגל, שפותח עם ASUS, מבוסס בעיקר על השבב Rockchip 3288, שכולל מעבד מרובע ליבות, מעבד גרפי מרובע ליבות, קישוריות Wi-Fi 802.11/ac, אחסון בנפח 16 ג'יגה-בייט ובלוטות' (Bluetooth) בגרסה 4.0.

המחשב המאולתר מבוסס, כמובן, על שירותי גוגל השונים: הדפדפן (Chrome), הכונן (Google Drive), עריכת המסמכים (Google Docs) ועוד. היכולות הטכנולוגיות נשענות על שירותי ענן ולא יסייעו למשתמשים שחייבים תוכנות לוקאליות שהתקינו במחשב אחר שלהם.

מגמת המזעור של מחשבים הולכת ותופסת תאוצה באחרונה. גוגל היא הנערה החדשה בשכונה שמציגה פתרון משלה, אולם קדמו לה אינטל (Intel), שהשיקה את Compute Stic, מיקרוסופט (Microsoft), שהוציאה את דונגל Smart TV, וחברות סיניות.

לוחות זמנים להשקה? ובכן, עדיין לא נמסרה התחייבות בנושא ומה שמוכנים בגוגל להגיד הוא שההשקה תהיה בקיץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים