דיווחים: אינסטגרם נחסמה בסין עקב הפגנות תומכי דמוקרטיה

כך על פי דיווחים של אתרים שעוקבים אחר הצנזורה בסין ● נראה כי החסימה נבעה משיתוף תמונות וסרטונים של שוטרים המשתמשים בגז מדמיע כדי לפנות מפגינים מהרחובות

לא כל כך זמינה בסין. Instagram

עקב הפגנות של תומכי הדמוקרטיה בהונג קונג נחסמה ברחבי סין הגישה לאינסטגרם (Instagram) – כך על פי דיווחים של אתרים שעוקבים אחר הצנזורה במדינת הענק. נראה כי החסימה נבעה משיתוף תמונות וסרטונים של שוטרים המשתמשים בגז מדמיע כדי לפנות מפגינים מהרחובות.

יצוין כי על אף שהגישה לרשת פייסבוק חסומה בסין כבר שנים רבות, אפליקציית אינסטגרפ הצליחה עד כה לחמוק מהצנזורה במדינה. לא ניתן היה לקבל תגובה מ-אינסטגרם.

בחודש מאי האחרון הורה בית משפט באיראן לשר התקשורת של המדינה לחסום את אינסטגרם בנימוק של שמירה על הפרטיות – על פי ידיעה שפרסמה סוכנות ידיעות שנחשבת למקורבת לגורמים רשמיים בטהרן.

הידיעה הגיעה על רקע סיפור נוסף הקשור לזכויות הפרט ברפובליקה האיסלמית, שם נעצרו שישה אירנים צעירים על ידי שלטון האייתוללות מאחר שהצטלמו לקליפ שהועלה ליוטיוב (YouTube). המשטרה טענה כי הם נהגו ב-"חוסר צניעות" ולא נענו לחוקי השריעה שחלים באיראן. לפי דיווחים, השישה שוחררו אך במאי הקליפ עדיין נתון במעצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים