זה לא נגמר: סמנכ"ל הכספים לשעבר של אוטונומי דורש לבטל את ההסדר בין HP לבעלי המניות שלה

במסמכים שהגישו עורכי דינו של שושובן חוסיין, סמנכ"ל הכספים לשעבר של אוטונומי, נטען כי ההסדר "מתואם ולא הוגן", ולא יעלה על הדעת שיאושר על ידי שופט פדרלי ● הדרך לסוף הסאגה עוד ארוכה

משדרגת ומרחיבה. HP

בכיר לשעבר באוטונומי (Autonomy) מתנגד להסדר שנרקם בין בעלי המניות של HP להנהלת ענקית ה-IT, על רקע התביעה בגין אי סדרים כספיים שנעשו טרם הרכישה.

במסמכים שהגישו שלשום (ב') עורכי דינו של שושובן חוסיין, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אוטונומי, נטען כי ההסדר "מתואם ולא הוגן" ואם הוא יאושר על ידי שופט פדרלי, הרי שבכך "תינתן ל-HP היכולת לקבור לנצח את הסיבה האמיתית שבגינה פחת הערך הכספי של אוטונומי: HP היא זו שהחריבה במו ידיה את ההצלחה של אוטונומי, לאחר שרכשה אותה".

בחודש יוני האחרון HP ובעלי המניות שלה יישבו את הסכסוך ביניהם, שנתגלע לאחר פרשת רכישת המיליארדים של ענקית התוכנה הבריטית אוטונומי. במסגרת ההסדר הסכימו עורכי הדין של בעלי המניות לבטל את כל התביעות נגד בכירי HP, בעבר ובהווה, לרבות מג ויטמן, המנכ"לית הנוכחית של ענקית ה-IT, חברי מועצת המנהלים ויועצים של החברה.

אלה שלא נכללו תחת ההסדר החדש הם בכירי אוטונומי לשעבר ובראשם מייקל לינץ', המייסד והמנכ"ל לשעבר. כחלק מההסכם, עורכי הדין של בעלי המניות סייעו ל-HP לבסס את התביעה נגד לינץ', חוסיין, ובכירים לשעבר נוספים של הנרכשת.

בעלי המניות תבעו את החברה ואת בכיריה בעקבות רכישת אוטונומי, שנתגלה שבוצעה תוך הונאה בת מיליארדי דולרים, שגרמה לירידת ערכה הבורסאי של ענקית ה-IT, גם כן במיליארדי דולרים.

HP הודיעה על רכישת אוטונומי באוגוסט 2011, תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר שייצג שווי של 42.11 דולר למנייה, 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

בנובמבר 2012, כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה על הרכישה, הטילה ענקית ה-IT פצצה פיננסית והודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. ב-HP טענו כי יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות בחברה הנרכשת. אנליסטים ציינו כי גודל ההפסד והמהירות שבה התרחש מסמנים את העסקה כאחת ההרסניות ביותר שנעשו על ידי חברת IT גדולה בשנים האחרונות.

חודש לאחר מכן פתח הממשל האמריקני בחקירת הרכישה בעקבות הידיעות על הונאה חשבונאית ומצג שווא לגבי הביצועים הפיננסיים של החברה הנרכשת.

בעלי המניות של ענקית ה-IT הגישו תביעה במאי, לדבריהם חברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" ושהמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם". על פי התביעה, "אוטונומי עסקה בעסקות סיבוביות, במסגרתן היא רכשה מוצרים מלקוחותיה, וכן עסקה בצורות אחרות של הכרה אגרסיבית בהכנסות, על מנת לנפח את מצבה הפיננסי ולהבריא אותו. הנתונים על עלות הרישיונות, היקפי מכירתם ופרטים נוספים נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות".

לינץ' מנהל זה שנים מאבקים נגד HP וטוען שהכול היה כשורה לפני הרכישה לטענת חוסיין, בעלי המניות לא יקבלו דבר לעת עתה, ואילו משרדי עורכי הדין שטיפלו בסכסוכים, Cotchett ,Pitre & McCarthy ו-Robbins Geller Rudman & Dowd יחלקו ביניהם סכום גבוה מ-18 מיליון דולרים על עמלות.

הווארד קלאבו, מדוברי HP, מסר בתגובה כי "התנגדותו של חוסיין להסדר היא חסרת בסיס. אנו מאמינים כי בסופו של התהליך, חבר המושבעים יגיע למסקנה שחוסיין עוסק בהונאה של מיליארדי דולרים".

במסמכים שהגישו עורכי דינו של חוסיין, נטען כי עורכי דינם של בעלי המניות נסוגו מטענותיהם המקוריות במהלך הדיונים להסדר, שכן בעבר הם טענו כי הבעיה נעוצה בהנהלת HP, ואילו חלקם של מנהלי אוטונומי אינו מהותי, ואילו כעת, בעקבות ההסדר – כוונו כל החצים לעבר מנהלי אוטונומי. לדברי חוסיין, "כל שופט שיידרש לאשר הסדר לא הוגן ומתואם שכזה, יידחה אותו על הסף".

לינץ', המנכ"ל לשעבר של אוטונומי, מסר כי "ההסדר חושף את עומק השחיתות שבו. בעלי המניות, שהפסידו כספים – לא מפוצים כלל מצד אחד, ולא יודעים את האמת לאשורה מצד שני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים