אדן שוחט, Face.com: "הכסף הגדול נמצא בבעלות על המשתמשים"

"הארגונים של ימינו צריכים להרגיש, לנתח ולפעול בהתאם למשתמשים", אמר שוחט, ממייסדי Face.com ואחד השותפים בקרן אלף ● הוא ציין כי "אפשר לבנות בישראל חברות ענק, אולם ככל שהחברות רחוקות יותר מהמשתמשים כך פוחת הסיכוי שלהן להפוך לחברות ענק"

"אפשר לבנות בישראל גם חברות ענק. זאת, בניגוד לתפיסה בעבר, לפיה חברות בישראל תישארנה בהכרח חברות קטנות או שתימכרנה. בשנים האחרונות אנחנו מוכיחים שזה לא נכון. ההזדמנויות בארץ ליזמים מציבות את ישראל בעידן הזהב השני שלה", כך אמר היום (ג') אדן שוחט, ממייסדי Face.com, שנמכרה לפייסבוק (Facebook), ואחד השותפים בקרן אלף.

שוחט אמר בכנס הראייה הממוחשבת IMVC, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, כי "באותו הזמן בו יאהו! (!Yahoo) קנתה את tumblr פעלו בישראל שמונה חברות ענק. הן מוכיחות שבישראל ניתן להקים חברות של מיליארד דולר, יכול לתמוך בחברות כמותן, לא רק למכור חברות בתחילת הדרך תמורת עשרות מיליונים".

לדבריו, מחקרים מלמדים כי יש יחס ישר בין זמינות המידע באמצעות המובייל והאינטרנט והסרת חסמי התקשורת לבין עליית התל"ג ולצמיחה כלכלית. "ברגע שאתה מספק לאנשים את המידע, היכולת שלהם להפיק ערך משתפרת", ציין. "למשל, בן אדם שהולך ברחוב ובן אדם אחר חולף על פניו. לא הייתם רוצים לדעת מה שמו? כשאתה חש את הסביבה ומבין אותה, אתה שולט בה ויכול להיות בנאדם טוב יותר".

השאלה המרכזית, לדעת שוחט, היא איך הופכים נתונים גולמיים למידע מעובד בעל ערך למשתמשים שניתן לתרגמו לכסף. "אם מסתכלים על שרשרת הערך (Value chain) – ככל שחברות רחוקות מהמשתמשים כך קטן הסיכוי שלהן להפוך לחברת ענק", אמר. "יש חברות רבות בטווח ה-100 מיליון דולר, אבל רובן קרובות לתחתית שרשרת הערך, הן רחוקות מהמשתמשים. לצערי, על פי רוב, זוהי המגמה בארץ. יש לשנות את התפיסה ולהפוך להיות ה-'בעלים' של המשתמשים. שם הכסף הגדול. עושים זאת על ידי התקרבות למשתמשים ותפיסה רחבה יותר של השוק".

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד Mobileye ויזם חברת אורקם, קורא בעיתון באמצעות המשקפיים

"כיום צריך להרגיש, לנתח ולפעול בהתאם למשתמשים – לא רק ליצור מידע", הוסיף שוחט. "עמידה בראש שרשרת הערך משמעותה לשלוט בעתיד שלנו. זה השינוי הגדול המתרחש כיום בתעשייה".

עוד דיבר בכנס פרופ' אמנון שעשוע, מייסד Mobileye ויזם חברת אורקם, המפתחת משקפיים לסיוע לעיוורים וליקויי ראייה על ידי טכנולוגיה מתקדמת של עיבוד תמונה. במהלך הרצאתו הוא חבש את המשקפיים והחל לקרוא את כותרות עיתוני היום. קולות צחוק נשמעו בקהל כאשר המשקפיים הקריאו את שמם של אהוד אולמרט ושולה זקן, שצדו את עיניו.

שעשוע אמר כי "המשקפיים מצליחים לזהות ולהקריא מעיתונים מודפסים, סמארטפונים, מוניטורים וטאבלטים. הם בהחלט משנים לאנשים את החיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים