הבורסה המרכזית למסחר בביטקוין הפסיקה לפעול

על פי ההערכות, Mt. Gox פשטה את הרגל, והחשש הוא שכל הנתונים בה נמחקו ● הסיבות: הקמת בורסות מתחרות ופריצה של האקרים, שגנבו מהבורסה המקוונת מטבעות ביטקוין בשווי של 350 מיליון דולר ● כתוצאה מהסגירה צלל שער הביטקוין ב-22%

Mt. Gox, בעבר זירת המסחר המרכזית בביטקוין, הפסיקה את פעולתה, והאתר וחשבון הטוויטר (Twitter) שלה הורדו מהאוויר. על פי הערכות, מדובר בפשיטת רגל, מאחר שמאז שנפתחה לפני שנה, הפסידה הבורסה המקוונת מאות מיליוני דולרים. כתוצאה מהסגירה צלל היום (ג') השער של ביטקוין ב-22% ל-423.16 דולר.

במקום האתר, מוצג כרגע בכתובת mtgox.com דף לבן ריק. כניסה לחשבון הטוויטר של החברה, שלו 28,300 עוקבים ובעבר פורסמו בו הודעות רבות, מובילה להודעה לפיה מפעילי החשבון לא פרסמו עד כה שום ציוץ.

המשרדים של Mt. Gox בטוקיו, משם היא פועלת, היו הבוקר ריקים. מול המשרדים הפגינו אנשים שטענו שהם הפסידו כסף כתוצאה מהשקעה שביצעו במטבע הווירטואלי. החשש של המשקיעים והאנליסטים הוא כי האתר נמחק וכל הנתונים שהופיעו בו הלכו לבלי שוב.

המשבר נגרם כתוצאה מהקמתן של זירות מסחר מתחרות בביטקוין וממעבר של משקיעים מ-Mt. Gox אליהן. עם זאת, על פי ה-Business Insider, ייתכן שהתקלה זמנית בלבד ונובעת מבעיות טכניות. בנוסף, על פי החשש, האקרים גנבו מהבורסה המקוונת במשך שנים מטבעות ביטקוין בשווי של 350 מיליון דולר – 6% מכלל המטבעות.

מתעניינים במטבעות וירטואליים? הירשמו לכנס של איגוד הביטקוין הישראלי ואנשים ומחשבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    הרי זה בסך הכל כסף וירטואלי. כבר מזמן אמרתי שהאקרים יחדרו וישבשו את המסחר במטבע זה (לא הייתי קורה לו מטבע כל עוד אינני יכול לשלם איתו בכולת) זה אולי גם איתות למצדדי ת.ז. חכמה, אין מאגר נתונים שלא ניתן לפריצה, כל עוד הוא מחובר לרשת החשמל המרכזית

אירועים קרובים