Nvidia הכריזה על מעבד חזקים במיוחד לסלולר ולטאבלטים

ה-Tegra K1 מכיל 192 ליבות גרפיות שמבוססות על טכנולוגיית הקפלר, אותה טכנולוגיה בה משתמשת החברה לייצור כרטיסי המסך שלה למחשבים נייחים

Nvidia הכריזה בתערוכת CES 2014 על מעבד יישומים חדש שאמור לצמצם את הפער בין הביצועים הגרפיים של קונסולות המשחק ומחשבי ה-PC לאלה של הטלפונים החכמים והטאבלטים המודרניים. המעבד, Tegra K1, מציע שילוב של ליבות עיבוד ראשיות של ARM עם לא פחות מ-192 ליבות גרפיות שמבוססות על טכנולוגיית הקפלר (Kepler), בה משתמשת Nvidia לייצור כרטיסי המסך שלה למחשבים הנייחים.

למעשה, החברה הכריזה על שני מעבדים בבת אחת: אחד שיושק כבר במחצית הראשונה של 2014 ומבוסס על עיבוד ב-32 ביט והשני, שמבוסס על עיבוד ב-64 ביט ויוצג במחצית השנייה של השנה.

מעבד ה-32 ביט מזכיר במידה מסוימת, מעבר לשילוב של הכמות המסיבית של שבביים גרפיים, את ה-Tegra 4, עליו הכריזה החברה בתערוכת CES בשנה שעברה. מדובר בארבע ליבות Cortex-A15 שפועלות במהירות של עד 2.3 ג'יגה-הרץ עבור יישומים שדורשים בעיקר עוצמה גרפית וליבה חמישית שפועלת במהירות של עד 1.2 ג'יגה-הרץ עבור שאר היישומים.

עם זאת, גרסת ה-64 ביט תהיה שונה. כמו שאר החברות בתחום תציג גם Nvidia מעבד כפול ליבה, שזוכה לכינוי Denver. הוא מבוסס על ארכיטקטורת ה-ARMv8, אותה מציעה חברת השבבים לתחום ה-64 סיביות, ועומדת בבסיסה של סדרת מעבדי ה-Cortex-A50.

בכך מנסה Nvidia לחזור לחזית היצרניות שמציעות מעבדי יישומים למכשירים הניידים, אחרי שנחלה אכזבה רבה עם מעבד ה-Tegra 4, שלא זכה לאימוץ נרחב בידי יצרניות המכשירים השונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים