עיר הנמל עולה על מפת הסטארט-אפ ניישן

חממת הסטארט-אפים TheHive Ashdod Accelerator מציינת מחזור ראשון מוצלח עם שמונה מיזמים מסקרנים, בהם פטנט תעופה למסוקים, פתרונות השקייה מתקדמים לחקלאים ופלטפורמה B2B להדפסות תלת מימד ● סער גינזבורסקי, יזם טכנולוגי מקומי: "החממה זה רק הסנונית הראשונה בסצנת ההיי-טק של אשדוד" ● מדור חדש באנשים ומחשבים

08/01/2014 09:54

המחזור הראשון של תוכנית הסטארט-אפים TheHive Ashdod Accelerator מגיע בימים אלו לסיומו עם שמונה מיזמים מבטיחים, הכוללים בין היתר שיטת תעופה מיוחדת למסוקים, שירות תיווך בין בשלנים ביתיים לצרכנים ברחבי הארץ, פתרון השקייה מתקדם לחקלאים ופלטפורמה B2B להדפסות תלת ממדיות.

מאחורי התוכנית, שתחנוך את המחזור השני כבר בפברואר, עומדת הקרן Gvahim. הארגון חנך את פעילות החממה בעיר הנמל ביולי האחרון עם 14 סטארט-אפים, במסגרתה נהנים היזמים ממרחב עבודה משותף, מנטורים עסקיים, יועצים מקצועיים, סדנאות, הרצאות, אירועים מיוחדים וליווי לאורך שלבי העבודה הראשונים.

בין הפרויקטים המעניינים שמסיימים עתה בהצלחה ניתן למצוא את OptiVector, חברת הזנק המציעה שיטת תעופה ייעודית למסוקים המחליפה את מדחף הענק הנוכחי. כך, באמצעות מדחפים צדדיים עם להבים מתכווננים, מתקבל כוח הרמה חזק ושקט יותר מהקיים. המיזם הוא פרי יצירתו של פיליפ בוגראש, אזרח אמריקני שהשתקע באשדוד בשנה שעברה, שרואה בפיתוח את דור העתיד של עולם התעופה.

סטארט-אפ נוסף הוא של החבר'ה הצעירים אילן פלג, ליאוניד בלובשטיין ומולי אמזלג, שפיתחו את Hommyfood – שירות ייחודי להזמנת אוכל ביתי. הקונספט פשוט: בשלנים ביתיים מציעים את מרכולתם במחירים נוחים עבור קהל לקוחות עם לו"ז דחוק, דוגמת הייטקיסטים, הורים במשרות מלאות, אמהות עובדות ואפילו סטודנטים עסוקים שלא רוצים לוותר על האוכל של אמא. ההרשמה לאתר פתוחה לבשלנים, ללא תשלום. נכון לעתה קיימים כ-100 בשלנים ויותר מ-1,200 מנות מגוונות – החל ממנות בשריות ועד עוגות מעוצבות ואוכל טבעוני.

ליאוניד בלובשטיין, מייסד HommyFood

נעבור לטבעטרוניק, חברה המציעה פיתוח פשוט וחיוני – השקיית צמחים באופן מדויק. כיצד זה עובד? מערכת פרי פיתוחה מודדת את לחות המים בקרקע, ובהתאם לזאת מחשבת את כמות המים עבור שדה הגידול כולו. במידה ונמצא כי חסרים מים, המערכת תפעיל את מערכת ההשקייה באופן עצמאי, וכאשר יש מים במידה הרצויה – תעצור את הפעולה. הגיאופיזיקאי אלכסנדר וייצמן, יחד עם אולג קורול וד"ר יצחק קליין, מבטיחים כי המוצר שלהם יכול לחסוך עשרות אחוזים מכמויות המים וחומרי הדישון, ובכך לקצץ בצורה חדה בהוצאות החקלאים ולהניב רווח חברתי וסביבתי.

מיזם מסקרן נוסף שנמנה עם המחזור הראשון הוא אובג'קטיפיירס (Objectifiers), המציע הדפסת תלת מימד בעיצוב אישי. מתיאס פרידמן, צרפתי שעלה לישראל ממש עם פתיחת התוכנית, זיהה את הפוטנציאל הקיים בתחום גם בישראל, ויחד עם שותף נוסף הקימו השניים אתר הכולל את כל השלבים בדרך למוצר הסופי – החל מעיצוב ועד ליווי אנשי מקצוע והדפסת המוצר.

אולג קורול (מימין) ואלכסנדר וייצמן (משמאל). טבעטרוניק

"התכנית נמשכת על פני שישה חודשים וכוללת מרחב עבודה משותף, מנטורים עסקיים, יועצים מקצועיים, סדנאות, הרצאות, אירועים ועוד. חלק מהיזמים אף משתתפים בתכנית Google Launchpad", אומר טל קלם, מנהל החממה. "בימים אלה אנחנו מראיינים את המועמדים לתכנית הבאה, שתיפתח בפברואר, וזה הזמן להגיש מועמדות. אנחנו מחפשים יזמי early seed – משלב הרעיון ועד ליזמים שיש להם מוצר מבטיח, אבל עדיין לא הגיעו לשלב הגיוס".

לדבריו, "מניסיון העבר, אנו מצפים לפניות רבות ונשמח להיפגש עם כל הפונים כדי לבחור את הפרויקטים המעניינים והמתאימים ביותר לתכנית. בקרוב נערוך מפגש היכרות נוסף, ב-13 בינואר, עבור יזמים המעוניינים להצטרף למחזור השני".

רן מרגליות, יזם היי-טק וממייסדי Commun.it, אמר לאנשים ומחשבים כי "החממה הטכנולוגית מצויינת ליזמים אשר יש להם רעיון שכבר נמצא בשלבי פיתוח ראשוניים, אך גם עבור 'יזמים בארון', כלומר אנשים עם רעיון טוב שזקוקים להכוונה בשלבים הראשוניים ומחפשים את הפלטפורמה המתאימה לכך. אלו וגם אלו ימצאו בחממה את הפתרון המושלם".
סער גינזבורסקי, יזם טכנולוגי מקומי שהיה גם שותף בוועדה לבחירת המיזמים הראשונים, מזהה אף הוא תכונה בקרב קהילת ההיי-טק הקטנה והתוססת. "החממה זה רק הסנונית הראשונה בסצנת ההיי-טק של אשדוד. בחודשים האחרונים נערכו בחממה שני מפגשים לקהילת ההיי-טק המקומית, ואם בראשון חדר הישיבות של החממה היה צר מלהכיל את האנשים, הרי שבמפגש השני כבר מרחב החממה כולה לא הספיק. השנה הקרובה תהיה שנת מפתח ליזמות ההיי-טק האשדודית. החבר'ה המקומיים יכולים להפסיק ולחפש את עצמם מחוץ לעיר".

סטארט-אפיסטים, חושבים שיש לכם מקום במדור זה? צרו איתנו קשר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן

    למתעניינים- הקישור לאתר http://www.hommyfood.co.il תודה לPC על הכתבה(:

אירועים קרובים