לאחר התקלות: מנהל באתר Healthcare.gov פורש מתפקידו

טוני טרנקל הודיע שיעזוב את תפקידו בשבוע הבא, אולם נראה כי הפרישה אינה תוצאה ישירה של התקלות באתר ביטוח הבריאות האמריקני

לאחר שהתגלו תקלות רבות באתר Healthcare.gov של הממשל בארצות הברית, שלח טוני טרנקל, מנהל המיחשוב הראשי של סוכנות CMS (ר"ת Centers for Medicare and Medicaid Services), הודעה בדואר האלקטרוני לעמיתיו בסוכנות ובה ציין כי הוא פורש מתפקידו ב-15 בנובמבר "ועובר למגזר הפרטי". דייב נלסון, מנהל הלשכה לניהול ארגוני של CMS, הסכים לשמש כמנהל מיחשוב ראשי בפועל בעקבות פרישתו של טרנקל.

עם זאת, נראה כי הפרישה אינה תוצאה ישירה של התקלות, אלא חלק ממהלך לארגון מחדש של הנהלת CMS. "נוכח החשיבות של המיחשוב לפעילותה של הסוכנות, פעלנו במהירות לאייש את המשרה ומינינו חבר צוות בעל ניסיון רב וידע מקיף בתחום המיחשוב", מסרה ג'ולי בטיילה, מנהלת התקשורת הראשי של CMS, בשיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה אמש (ד').

אתר Healthcare.gov הוקם כדי לאפשר לאזרחי ארצות הברית לרכוש ביטוח בריאות באינטרנט, כמתחייב מהחוק החדש של ברק אובמה. אזרחי המדינה חייבים להירשם באתר עד 15 בדצמבר כדי שיוכלו ליהנות מכיסוי ביטוחי החל מ-1 בינואר. האתר הושק בתחילת החודש שעבר, אך התגלו בו תקלות רבות והוא ספג ביקורת קשה. בין השאר, האתר קרס, הושבת והציג נתונים שגויים, וכן עלו חששות לפגיעה בפרטיות הנתונים של המשתמשים באתר.

אתר Healthcare.gov נחשב כפרויקט דגל של ממשל אובמה בתחום מדיניות הפנים. בעקבות הכשלים שהתגלו נערכו כבר מספר דיונים בקונגרס. הנשיא עצמו הודיע כי התקלות אינן מתקבלות על הדעת וכי "האתר לא עמד בציפיות של האומה האמריקנית". פוליטיקאים משתי המפלגות קראו להאריך את תקופת ההרשמה באתר עקב התקלות, אך הארכה של תקופת ההרשמה עלולה לעכב את יישום התוכנית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    מתי אנשים בממשלה אצלנו ילמדו לקחת אחריות

אירועים קרובים