Camera Block: האפליקציה שתגן על המצלמה בנייד

לא מקפידים לקרוא את תנאי השימוש לפני התקנת אפליקציות? זהירות, הן יכולות להשתלט על מצלמות המכשירים ולראות מה אתם עושים בכל רגע ● Camera Block תחסום את האפשרות להשתלטות עוינת

כמה אפליקציות התקנתם מאז שרכשתם את הטלפון החכם או הטאבלט שלכם? 10, 50, 100 או יותר? האם בכל פעם בדקתם מהן הדרישות שמבקשת כל אפליקציה שתסכימו להן לפני שאתם מתקינים אותה? אני מניח שברוב המקרים, או בכולם – לא. לכן, אתם גם לא יודעים מה הרשיתם בכך לאפליקציה לעשות במכשיר שלכם לאחר התקנתה. למשל, לאילו קבצים במכשיר אתם מתירים לה לגשת.

אחד האישורים הללו יכול להיות קשור למצלמות המכשיר שלכם. ברגע שאתם מאשרים לאפליקציה כזו את הבקשה שלה, אתם בעצם נותנים לה להפעיל את המצלמות האחורית והקדמית במכשיר כל אימת שהיא רוצה ואיך שהיא רוצה, גם ללא ידיעתכם. מכיוון שלרבות מהאפליקציות יש במקביל גישה לאינטרנט, הרי לכם כלי ריגול מצוין שמאפשר למי שכתב אותה להפעיל את המצלמות במכשיר ולצפות במה שאתם עוסקים בו באותו הרגע (אם אתם בטווח שלהן, כמובן).

כאן נשאלת השאלה: מדוע שהמצלמות בכלל תפעלנה כשאתם לא משתמשים במי מהן? בנושא הזה עוסקת אפליקציה פשוטה לתפעול בשם Camera Block – Spy Protection, שמיועדת למכשירי אנדרואיד (Android) בגרסה 2.2 ומעלה. היא מאפשרת לכם, בלחיצה אחת, להפעיל או לבטל את המצלמות במכשיר שלכם, כך שבכל עת שאין בהן צורך, המצלמות לא יפעלו כלל ואף אפליקציה אחרת לא תוכל להפעיל אותן.

כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על צלמית גדולה בצורה של מגן מימי הביניים. לחיצה אחת לחסימה ולחיצה אחת להפעלה. ניתן גם למקם ווידג'ט על שולחן העבודה שמהוה קיצור דרך למסך הראשי של האפליקציה, או צלמית בשורת ההתראות שמראה האם המצלמה פעילה או לא. הצלמית אף מספקת את אותה הגישה כמו הווידג'ט.

בלוח ההגדרות של Camera Block – Spy Protection ניתן לראות את רשימת האפליקציות שמורשות לגשת למצלמה כשהיא פעילה, כברירת מחדל, ולאילו מהן יש גם הרשאה להעלות קבצים לרשת. בטלפון האישי שלי נמצאו בזמן ההתקנה לא פחות מ-21 אפליקציות כאלה. נכון שעם רובן לא הייתה לי כל בעיה, אבל לגבי חלקן – בהחלט כן. כאן עולה שוב השאלה: למה לאפשר למצלמות להיות פעילות כשאין בהן כל צורך?

גם ההגדרות של האפליקציה ברורות למדי: ניתן לבחור בין כמה אפשרויות תצוגה של המסך הראשי, הצלמית בשורת ההתראות ועוד. יצוין שגרסת ה-Pro שלה, שמחירה 6.99 שקלים, לא מוסיפה הרבה, מעבר לביטול הפרסומות וכמה אפשרויות של הגדרות צבעים ורקע.

לסיכום, אם האבטחה והפרטיות חשובות לכם מאוד, אני ממליץ לכם להתקין את האפליקציה הזו. היא תקנה לכם הרבה שקט נפשי.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים