פייסבוק: ממשלות ביקשו במחצית הראשונה של השנה מידע על 38 אלף משתמשים

מדו"ח שפרסמה הרשת החברתית הגדולה בעולם עולה, כי יותר ממחצית מהבקשות הגיעו מארצות הברית ● פייסבוק נענתה ל-80% מהבקשות אולם מסרה, כי היא מציבה "רף משפטי גבוה מאוד" כדי לאשר אותן

ממשלות במדינות שונות ביקשו מפייסבוק (Facebook) במחצית הראשונה של השנה מידע על 38 אלף משתמשים, וזו נענתה למרבית הבקשות – כך עולה מדו"ח שקיפות עולמי ראשון שפרסמה הרשת החברתית הגדולה בעולם.

רשויות החוק בארצות הברית ניצבות בראש רשימת הבקשות של פייסבוק, עם בקשות לקבלת מידע על 20 אלף עד 21 אלף משתמשים בין ינואר ליוני 2013. זאת, בהשוואה ל-18 אלף עד 19 אלף משתמשים בין יולי לדצמבר 2012, על פי פרסום קודם של פייסבוק. בחברה נענו ליותר מ-80% מהבקשות.

עם זאת, פייסבוק טענה שכל בקשה נבדקת בקפדנות ושהיא מציבה "רף משפטי גבוה מאוד" ביחס להן. קולין סטרץ', היועץ המשפטי הראשי של פייסבוק, מסר, כי החברה מקווה שהדו"ח "יתרום לדיון הציבורי המתמשך על סטנדרטים לבקשות של ממשלות לקבלת מידע על משתמשים עבור חקירות רשמיות".

סטרץ' הוסיף, כי "אנחנו נאבקים בבקשות רבות, דוחים בקשות במקרים שמתעוררות בעיות משפטיות ופועלים לצמצם את ההיקף של בקשות מקיפות או מעורפלות מדי. כשאנחנו נאלצים להיענות לבקשה מסוימת, לעתים קרובות אנחנו מוסרים רק מידע מצומצם, דוגמת שם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים