אגף המודיעין העלה גרסה חדשה למערכת ה-ERP של אורקל בהיקף עשרות מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעה גרסה 12 של ה-ERP של אורקל, שמנהלת את המערך הפיננסי-לוגיסטי של האגף ומתממשקת למערכות הניהוליות והתפעוליות שלה ● אגף המודיעין הינו החיל הראשון בצה"ל שמבצע תהליך אחוד לתכנון ומעקב של תקציבו מקצה לקצה ● עוד בוצע במסגרת הפרויקט איחוד מערכות בין משתמשי מערכת ה-ERP ששודרגה למערכת ERP אחרת הקיימת באגף, באחת מיחידותיו הגדולות

אגף המודיעין של צה"ל העלה גרסה חדשה של מערכת ה-ERP של אורקל (Oracle) בפרויקט בהיקף שלא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט החל לפני כשנה והסתיים באחרונה. במסגרתו הוטמעה גרסה 12 של ה-ERP של אורקל, במקום הגרסה הקיימת. המערכת מנהלת את המערך הפיננסי-לוגיסטי של האגף ומתממשקת למערכות הניהוליות והתפעוליות שלה. ניתן לטפל באמצעותה בכל ההיבטים הפיננסיים-לוגיסטיים בארגון והיא מאפשרת עושר פונקציונלי רחב יותר, הפעלת מודול תשלומים וגבייה חדש ואיחוד מבנה בסיס הנתונים לספקים ולקוחות.

במסגרת שדרוג ה-ERP הוטמעה מערכת הייפריון Planning, שמבצעת את כלל תכנון ומעקב התקציבים של כל אגף המודיעין. יצוין שאמ"ן הינו החיל הראשון בצה"ל שמבצע תהליך אחוד לתכנון ומעקב של תקציבו מקצה לקצה. המערכת מטפלת במכלול הפעילויות הכרוכות בתהליכי תכנון התקציב החילי, כולל מתן מענה לדרישות שינויים דחופות וכמו כן נותנת בקרה שוטפת ושליטה ניהולית על כספי החיל.

המערכת הוטמעה עם כלי BI ודו"חות OBIEE (ר"ת Oracle Business Intelligence Enterprise Edition). הטמעת כלי ה-BI מאפשרת למאות משתמשי המערכת לשאול שאילתות ולקבל ניתוחים אד הוק, עם יכולות עיבוד וניתוח מקוונים (OLAP), על לוחות מחוונים. הכלים מחברים מקורות מידע באגף, במערכת ה-ERP ובמערכות חיצוניות לה, ומשלבים את הנתונים לטובת קבלת תובנות ושיפור קבלת החלטות עסקיות של המשתמשים.

עוד בוצע במסגרת הפרויקט איחוד מערכות בין משתמשי מערכת ה-ERP ששודרגה למערכת ERP אחרת הקיימת באגף, באחת מיחידותיו הגדולות. במסגרת איחוד המערכות, הוכנסה לשימוש מערכת ניהול זהויות אחידה למשתמשים – OAM (ר"ת Oracle Access Management), המאפשרת למשתמשים להתחבר ישירות למערכות בעזרת כרטיס חכם תקני בצה"ל ישירות, ללא צורך בביצוע תהליכי הזדהות נוספים.

בצה"ל יש מערכות ERP שונות: שלוש מערכות של סאפ (SAP) – בחיל הים, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) ובמפקדת זרוע היבשה (מז"י), שכל אחת מהן הינה בעלות של מאות מיליוני שקלים; שלוש מערכות ERP נוספות מתוצרת אורקל – אחת בלהק ציוד של חיל האוויר, שנייה ביחידת מודיעין גדולה ושלישית היא מערכת שלא ניתן לחשוף פרטים לגביה; ומערכת נוספת, אף היא של סאפ, שהוטמעה לפני יותר משלוש שנים בפיקוד העורף, שמשתמש בה לחלוקת ערכות מגן. בנוסף, קיימת מערכת ERP ענקית מבית סאפ במשרד הביטחון.

במרץ האחרון פורסם, כי צה"ל יוצא לפרויקט במסגרתו יאוחדו מודולי ERP בזרועות ובחילות השונים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

לא נמסרו תגובות אורקל ישראל ודובר צה"ל לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים