עסקת הענק של בניוף: Salesforce.com רוכשת את ExactTarget תמורת 2.5 מיליארד ד'

הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה הובילה לירידה חדה של 8% בשערי המניות שלה ● הנרכשת מציעה תוכנת שיווק במתכונת של שירות אינטרנט, ומסייעת לעסקים להתאים אישית הודעות דואר אלקטרוני ו-SMS ולהפעיל מסעות פרסום ברשתות חברתיות

Salesforce.com, החברה הגדולה ביותר שמציעה תוכנה לאנשי מכירות במתכונת של שירות אינטרנט, רוכשת את ExactTarget שעוסקת בשיווק ברשתות חברתיות, תמורת סכום של 2.5 מיליארד דולרים.

בעקבות הידיעה על העסקה, צנח השער של מניות Salesforce.com בשיעור של 8%. זאת, לאור חששם של המשקיעים שהעסקה תפחית את נתח הרווחים של החברה בעתיד הקרוב. המחיר משקף פרמיה של 53% על השער של מניות ExactTarget בתום המסחר שנערך שלשום (ב'). חלק מהאנליסטים תוהים מתי יתחיל גל הרכישות של Salesforce.com בתקופה האחרונה לבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה של החברה.

הרכישה של ExactTarget היא העסקה הגדולה ביותר בתולדות Salesforce.com. מדובר בעסקה השמינית שביצעה החברה בשנה האחרונה, המתבצעת 12 חודשים לאחר הרכישה של Buddy Media בסכום של 680 מיליון דולרים – חברה נוספת שעוסקת במדיה חברתית ומסייעת למותגים גדולים לנהל את פעילותם ברשתות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter).

ExactTarget מציעה תוכנת שיווק במתכונת של שירות אינטרנט, כאמור, אשר מסייעת לעסקים להתאים אישית הודעות דואר אלקטרוני ו-SMS ולהפעיל מסעות פרסום ברשתות חברתיות. לחברה 6,000 לקוחות ובהם חברות גדולות כמו קוקה קולה, GAP ונייקי (Nike).

ב-Salesforce.com רואים ברכישה דרך להציע חבילה מקיפה יותר של מוצרים, ללקוחות גדולים כמו יצרנית הרכב טויוטה (Toyota), אשר מבקשים להגביר את פעילות השיווק שלהם ברשתות החברתיות הפופולריות.

מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, אמר כי זו הרכישה החשובה ביותר בתולדות החברה, ורמז שמעתה תאט החברה את קצב הרכישות. "אני חושב שניקח פסק זמן של 12 עד 18 חודשים בכל הקשור למיזוגים ורכישות", אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים