גוגל השיקה כרום-בוק עם הרזולוציה הגבוהה ביותר בשוק הניידים

המחשב, המכונה Chromebook Pixel ומבוסס על מעבד כפול ליבה Core i5 של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ, מציג מסך בגודל 12.85 אינץ' עם הרזולוציה הגבוהה ביותר שניתן למצוא כיום בשוק המיחשוב הנייד - 1,700 על 2,560 פיקסלים

גוגל (Google) השיקה בסוף השבוע גרסת מחשב כרום-בוק (Chromebook) עם מסך מגע. המחשב, שמכונה Chromebook Pixel, מציג מסך בגודל 12.85 אינץ' עם יחס תצוגה של 3:2, שבא לידי ביטוי ברזולוציה הגבוהה ביותר שניתן למצוא כיום בשוק המיחשוב הנייד – 1,700 על 2,560 פיקסלים, גבוה יותר אפילו ממה שמוצע על ידי מסך הרטינה של ה-MacBook 13. זהו המחשב הראשון שהחברה מייצרת תחת שמה. על פי גוגל, זהו מסך שמגיב היטב לנגיעות בו. השילוב של זכוכית גרילה (Guerilla) בעובי של 0.55 מ"מ אינו משפיע על איכות התצוגה הגבוהה במיוחד.

המחשב מבוסס על מעבד כפול ליבה Core i5 של אינטל (Intel) במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ. הוא מגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM, ומשתמש בשבב הגרפי המובנה במעבד. עוד כולל המחשב מצלמה תומכת צילום באיכות של 720p ומשטח שליטה מזכוכית, כניסות USB 2.0 וכונן SSD בנפח 32 ג'יגה-בייט.

הכרום בוק החדש מיוצר מסגסוגת אלומיניום, מה שמתבטא במשקל נוח של 1.5 ק"ג בלבד. יחד עם עובי של 16 מ"מ בלבד, מדובר במחשב שיכול להתחרות בכל אולטרה-בוק (Ultrabook) שנמצא בשוק. המחשב עוצב באופן כזה המסתיר את פתחי האוורור, הברגים ויתר החלקים שעלולים לפגום באסתטיקה שלו. כך, בגוגל השתדלו לתת לו מראה אחיד וחלק: פינותיו מרובעות, הרמקולים מוסתרים מאחורי המקלדת המוארת, והעיצוב ככלל נראה יוקרתי למדי.

בעזרת המחשב החדש מתכוונת ענקית החיפוש לנסות ולחזק את מעמדה בשוק של המחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה בענן שלה, ה-ChromeOS. נכון להיום הושקו רק מספר מחשבים בודדים שמציעים את מערכת הפעלה זו, בעיקר מבית סמסונג (Samsung), והיא לא זכתה להצלחה בשוק.

כזכור, גוגל השיקה בחודשים האחרונים טלפון ושני טאבלטים חדשים בסדרת ה-Nexus. זאת, במקביל למהלך עליו הכריזה החברה לאחרונה, במסגרתו יפתחו חנויות גוגל בדומה לחנויות אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים