הניו-יורק טיימס: האקרים סינים תקפו את המחשבים שלנו

על פי העיתון, ההאקרים תקפו מחשבים שלו מספר פעמים בארבעת החודשים האחרונים, בגל שהחל מיד לאחר פרסום כתבת תחקיר על וון ג'יא-באו, ראש הממשלה היוצא של סין ● על פי התחקיר, נכסי בני משפחתו של ראש הממשלה הסיני נאמדים ב-2.7 מיליארד דולרים, שכולם נאספו בהיותו ראש ממשלה, ומצויים בחשבונות מוסתרים ● מומחי האבטחה שנשכרו על ידי הניו-יורק טיימס מסרו שההאקרים לא הצליחו להגיע לנתונים אודות לקוחות העיתון או לקבצים השייכים לתחקיר

האקרים סינים תקפו את מחשבי הניו-יורק טיימס (New York Times) מספר פעמים בארבעת החודשים האחרונים – כך טוען העיתון.

על פי הניו-יורק טיימס, המתקפות הקיברנטיות החלו מיד לאחר פרסום כתבת תחקיר על וון ג'יא-באו, ראש הממשלה היוצא של סין. באוקטובר האחרון פרסם הכתב דיוויד ברבוזה שבני משפחתו של וון צברו הון רב בזכות מעמדו. ברבוזה פירט בתחקיר שפרסם את נכסיהם של בני משפחת וון, כולל אמו בת ה-90, המסתכמים ב-2.7 מיליארד דולרים ומצויים בחשבונות מוסתרים. על פי התחקיר, נכסים אלה נאספו ב-10 השנים האחרונות, בתקופה שבה כיהן וון כראש ממשלת סין.

כמה ימים לאחר מכן פרסם העיתון South China Morning Post, שיוצא לאור בהונג קונג, מכתב שנתקבל בפקס מעורכי דין המייצגים, לדבריהם, את משפחתו של וון, בו הם הכחישו שבני המשפחה השקיעו 120 מיליון דולרים בחברת הביטוח פינג אן, כפי שנטען בדיווח של הניו-יורק טיימס.

מהתחקיר של העיתון האמריקני עולה בנוסף, כי ההאקרים הסיניים חדרו שוב ושוב למערכות המחשב, גנבו סיסמאות של 53 כתבים ועובדים בו וחיפשו קבצים הקשורים לאותה כתבה. מומחי אבטחה שחקרו את הפרצות והמתקפות מצאו שהן בוצעו בטכניקות דומות לאלה המשמשות פריצות קודמות מסין. ההאקרים ניתבו את ההתקפות באמצעות שרתי מחשבים באוניברסיטאות בארצות הברית, בהם הם שתלו נוזקות הידועות ככאלה שמשוייכות להאקרים סיניים, שתקפו בעבר את מערכי ה-IT של קבלנים שעובדים עבור צבא ארצות הברית.

AT&T, שמנטרת את מערך התקשורת והמחשבים של הניו-יורק טיימס, הודיעה למנהליו על תחילת המתקפות זמן קצר לאחר פרסום הכתבה. על פי מומחי האבטחה שנשכרו על ידי העיתון, ההאקרים לא הצליחו להגיע לנתונים אודות לקוחות העיתון או לקבצים השייכים לתחקיר האמור על משפחת וון.

משרד הביטחון הסיני סירב בתחילה להגיב לידיעה אולם לאחר מכן מסר, כי "להאשים את סין במתקפות הללו בלי הוכחות מבוססות זה מעשה לא מקצועי וחסר בסיס".

ארצות הברית ומדינות אחרות, כמו גם מומחים לאבטחת מחשבים, האשימו את סין שהיא מנהלת מסע נרחב ואגרסיבי של ריגול קיברנטי מזה כמה שנים, תוך שהיא מנסה לגנוב מידע מסווג וסודות עסקיים ולהפחיד את מי שמותח עליה ביקורת. כתבים זרים וכלי תקשורת רבים היו יעד למתקפות הללו, שנועדו לחשוף את זהותם של מקורות המידע של העיתונאים ולמנוע דיווחים ביקורתיים על הממשלה הסינית.

לדברי גרג וולטון, חוקר אבטחת מידע, שעקב ועוקב אחר המתקפות הסיניות, "התקפות שמגיעות מסין נגד עיתונאים הופכות ליותר ויותר אגרסיביות, הרסניות ומתוחכמות. ההצלחות של המתקפות הללו נבעו, בין השאר, מנכונותה של הממשלה להתעלם ולעצום עין אל מול נורמות בינלאומיות שנוגעות לתחום אבטחת המידע ותקשורת ההמונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים