סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: "ישראל היא מדינת ההיי-טק בה"א הידיעה"

"אני צופה המשך שיתופי פעולה חדשים עם עוד ועוד חברות ישראליות, בזכות החדשנות הזורמת בעורקי המפתחים הישראלים", אמר באלמר - מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, המבקר בארץ בימים אלה ● "זו אחת מההשקות החשובות ביותר בהיסטוריה שלנו", אמר על חלונות 8 וציין, כי זהו אירוע ההשקה הראשון שנערך מחוץ לארצות הברית ● הצהיר: "נשקיע הון עתק בשיווק חלונות 8, חלונות פון 8 ו-Surface"

"אנו מציגים היום בארץ את מערכת ההפעלה החדשה שלנו, חלונות 8 (Windows 8) – עשרה ימים לאחר השקתה הרשמית בעולם. זהו האירוע הראשון שנערך מחוץ לארצות הברית. הסיבה לכך היא, שישראל היא מדינת ההיי-טק בה"א הידיעה, ויש לנו הכבוד לערוך את האירוע פה". דברים אלה אמר הבוקר (ב') סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) העולמית, המבקר בימים אלה בישראל.

באלמר דיבר במסגרת אירוע Discovery 2012, שנערך בגני התערוכה בהשתתפות 5,000 מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. לדבריו, "ישראל שופעת חדשנות ויזמות עסקית-טכנולוגית. כמות חברות ההזנק והפיתוחים בה מדהימה. אני צופה המשך שיתופי פעולה חדשים עם עוד ועוד חברות ישראליות, בזכות החדשנות הזורמת בעורקי המפתחים הישראלים".

"אני מאוד מופתע מכך שאנו במיקרוסופט נמצאים בעסקי החומרה", אמר המנכ"ל בחיוך, "הפתעה כזו לא הרגשתי מאז שהעיפו אותי מבית הספר לפני כמה וכמה שנים". הוא ציין, כי בימים האחרונים נמכרו כבר יותר מארבעה מיליון רישיונות של חלונות 8 וציטט את הפרשנות של סוכנות הידיעות AP, לפיה "מערכת ההפעלה חלונות 8 מגשרת על הפער בין המחשבים הנייחים, המחשבים הניידים והטלפונים החכמים". לדבריו, "המשתמשים מחפשים אחר מכשירי מיחשוב שיענו על שני צרכים שונים שלהם – עסקיים ואישיים, וזה מה שאנו מספקים ביחד".

באלמר ציטט את הבלוגר הטכנולוגי ג'וש טופולסקי מ-The Verge, שכתב: "מי היה מאמין שבשנת 2012 תציג מיקרוסופט את הטלפון החכם  משולב-התוכנה הנועז ביותר?". באלמר השיב, כי מטרת החברה היא להלהיב את הצרכנים במגזר הפרטי מצד אחד, ולהמשיך ולהיות פעילים בעולם ה-IT הארגוני מהצד השני. "חלונות 8 תספק לנו את היכולות הזו", קבע.

מימין: דני ימין - מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, עם סטיב באלמר - מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, על הבמה בגני התערוכה. צילום יח"צ: חן גלילי, ShiloPro

בהיבט התוכנה, אמר באלמר, כי "חלונות 8 מציעה ביצועים טובים יותר, ובין היתר מנצלת רק מעט מהזיכרון. היא מספקת חוויית משתמש טובה יותר ממתחרותיה, ולכן יש עתיד למיליארדי המשתמשים ב-PC. ה-PC הוא רכיב המיחשוב החכם ביותר. הטלפונים החכמים עדיין לא שם – אבל הם יהיו שם". לדבריו, "מערכת ההפעלה החדשה מספקת את החיבור המיטבי בין אנשים, מכשירים, יישומים ומידע. ככה אתה יכול לדעת בזמן אמת מה קורה עם קבוצת הכדורגל שלך, מה מצב המניות שלך, מה חדש במועדון הבאולינג שלך ומה שלום האנשים היקרים לליבך".

"זו אחת מההשקות החשובות ביותר בהיסטוריה שלנו", אמר באלמר, "והיא טומנת בחובה גם הזדמנות עסקית חשובה ביותר עבורנו. נצמח במהירות בעולם הטלפונים החכמים. נשקיע הון עתק בשיווק חלונות 8, חלונות פון 8 (Windows Phone 8) ו-Surface. אני מאוד נרגש מהמעמד".

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר באירוע כי "מדי פעם, לכל אחד מאיתנו יש רגעים בחיים אותם הוא שומר ונוצר בליבו. כך חשתי הבוקר, כשנפגשנו – סטיב באלמר ואנוכי, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא דיבר על עתידה הכלכלי של המדינה ועל החשיבות של ההיי-טק הישראלי. אנו ואתם – לקוחות ושותפים – מייצגים חלק ניכר מהפוטנציאל שנתניהו דיבר עליו. אני חש גאווה, אך גם אחריות ואחווה כלפיכם".

מערכת ההפעלה החדשה שהושקה, אמר ימין, "מתאימה למשתמשים הישראלים. היא אלגנטית ולא מתפשרת. זו ההשקה הכי חשובה שלנו זה עשור. אנו היום מביאים בשורה לצרכן הישראלי ולמפתח הישראלי".

מימין: דני ימין - מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, עם סטיב באלמר - מנכ"ל מיקרוסופט העולמית. צילום יח"צ: חן גלילי, ShiloPro

מולי אדן, נשיא אינטל (Intel) ישראל, הציג את שתי משפחות המעבדים המתאימות לחלונות 8 של מיקרוסופט ולטאבלטים ולאולטרה-בוקים העומדים לצאת בחודשים הקרובים לשוק. הוא ציין, כי בקרוב תוציא אינטל 80 אולטרה-בוקים מבוססי חלונות 8, מתוכם 40 עם מסכי מגע. לדבריו, יש לאינטל שתי משפחות מעבדים המתאימות למחשבים נייחים, ניידים, טאבלטים ואולטרה-בוקים, שעליהם יותקנו מערכות ההפעלה חלונות 8: האחת, משפחת Core עבור אולטרה-בוקים והשניה משפחת אטום (Atom) לסוגי הטאבלטים בעלי מעבדים עם הספק נמוך יותר.

לדברי אדן, אינטל ערכה בדיקות בקרב עשרות אלפי בני אדם, שהעלו כי ב-80% מהמקרים מעדיפים המשתמשים להשתמש במסכי מגע ולא עם מקלדת, וזו התכונה המרכזית של חלונות 8. הוא סיכם באומרו, כי השילוב בין מסכי המגע, חלונות 8 והמעבדים החדשים של אינטל, יעורר מחדש את שוק המחשבים האישיים.

בצהריים פתח מרכז המו"פ של מיקרוסופט את אירוע החדשנות  Think Next Special Edition בהשתתפות באלמר בנמל תל אביב. באירוע השתתפו כ-1,500 איש מראשי תעשיית ההיי-טק, מנהלי פיתוח, טכנולוגים ראשיים, יזמים וחברות סטארט-אפ, אקסלרטורים, קרנות הון-סיכון, חוקרים מהאקדמיה ועוד. אירוע Think Next, שמתקיים זו הפעם החמישית, נערך במסגרת מאמציה של מיקרוסופט לקדם את תעשיית ההיי-טק בישראל ובמיוחד את מגזר הסטארט-אפים, שעם כ-500 מהם היא מקיימת פעילויות קידום ושיתופי פעולה מגוונים מדי שנה. באירוע נחשפו 20 מאותן חברות סטארט-אפ.

עוד הוצג באירוע ה-Sniff controller של מכון ויצמן. המדובר במכשיר פשוט המודד שינויים בלחץ באף, וממיר את המידע לאותות חשמליים. המכשיר עשוי לסייע לאנשים משותקים, בכך שיאפשר להם לכתוב טקסט, לגלוש באינטרנט, ואף לנהוג בכיסא גלגלים חשמלי באמצעות אפם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים