תוכן שיווקי
לקראת מפגש פורום KMI, ב-5 בספטמבר, LAGO, ראשון לציון

דוקומנטציה טכנית – הנשק הסודי של השיווק

לעתים נדמה ששני סגנונות הכתיבה - הטכנית והשיווקית - רחוקים אחד מהשני כרחוק מזרח ומערב ● אולם, כשהמסמכים הטכניים הארגוניים מציעים מידע מדויק, אמין ונוח לשימוש, המותאמים למשתמש בשפה שלו, בהחלט ניתן לחשוב עליהם כמכרה הזהב של המאמצים השיווקיים

06/08/2018 14:16
עומר שני, המייסד והבעלים של BlueLion. צילום: שרונה גיא

מאת: עומר שני, המייסד והבעלים של BlueLion.

גם לתקשורת הטכנית וגם לתקשורת השיווקית בארגון יש מטרה מוגדרת משותפת: לספק תוכן ברמה גבוהה, שמסייע לאנשים לפתור בעיות. למרות עובדה זו, קיים פער, לעתים עמוק, בין שתי התמחויות אלה. מדובר בפער סובייקטיבי.

נשאלת השאלה: כיצד ניתן לנצל את הכוח של התוכן הטכני לטובת המיצוב השיווקי של הארגון? אך לפני כן יש לשאול: איזה ערך שיווקי קיים בתוכן טכני וכיצד ניתן למנף את הערכים הללו לטובת פעילות בת קיימא של שיווק ומכירות? אני מניח שתופתעו לגלות שהערך גבוה הרבה יותר ממה שנדמה.

שתי ההתמחויות מביאות לשולחן מידע רב וידע, וניתן ליצור שיתוף פעולה בין אותן התמחויות, שלעתים מגיעות ממחלקות שונות בארגון, על מנת למנף כל אחת מהן לטובת הכלל הארגוני. מהצד השיווקי, ישנן מדידה של השוק אליו מכוונים ומגוון פלטפורמות המציגות את המוצר לראווה. גם מהצד הטכני קיימים תכנים רבים הסובבים את המוצר, החל מממשק המשתמש (במידה שקיים), וכלה בקבצי עזרה, מדריכי משתמש ועוד.

התוכן הטכני לטובת המאמצים השיווקיים

נדמה שבימינו, בלתי אפשרי להתחמק ממסרים שיווקיים. כמות המסרים ותכיפותם עולה באחוזים מדהימים. הצורך "לכבוש את היעד" הפך את שיטת העבודה השיווקית לתדירה יותר, באינטרוולים קצרים יותר, ובואו נודה על האמת – לעתים גם נואשת מדי. ככל שאנחנו יותר "מופצצים" במסרים שיווקיים, כך אנחנו פחות מוכנים לשמוע ולהקשיב. אנחנו מתעייפים מהבום השיווקי והפרסומי, מה שהופך את המתקפה לעוד יותר אגרסיבית. כך נוצר לו מעגל קסמים שאינו נגמר, או שנגמר בכך שהמסרים שלכם מופנים ישירות לתיקיית הספאם.

תוכן טכני הופך את המשוואה. ההנחה הבסיסית שלו היא שאין צורך להפריע לנמעני הפרסום והשיווק, וליצור תשומת לב, אלא ליידע.

נובע מכך שתוכן טכני בא לענות על צורך אמיתי של צרכן בבואו להשתמש במוצר שלכם, ולמצות את השימוש באותו המוצר בצורה הקלה והיעילה ביותר. לכן, רמת הסבלנות עולה והתוכן שלכם פוגש את הלקוח בנקודה נוחה יותר עבורו – כשהוא מוכן לקבל את התוכן בזמן הנוח לו, עם מוטיבציה גבוהה יותר להפנים את מה שאתם רוצים להגיד.

זו גם הנקודה הנוחה עבורכם. הבנה זו מייצרת את הבסיס ליצירה ופרסום של תוכן, שמציע פתרונות רלבנטיים.

אם ניקח את ההבנה הזו להקשר שיווקי, מדובר על פתרון SEO טקטי יעיל ביותר: אם התוכן באמת בעל ערך, הוא יימצא על ידי אלה שמחפשים ברשת אחר פתרונות, שיסייעו בתורם לבנות אמון שיכול בתורו ליצור מכירה. זה כולל תכני וידיאו, שלהם יתרונות מובהקים נוספים.

עבור קהל גלובלי, חובה לבצע לוקליזציה של התכנים בצורה מנוהלת, שתפיק תוכן טכני משובח, עקבי וקוהרנטי למוצר שלכם בכל שפה, אחרת לא ייבנה הגשר להבנת המוצר. הכוונה בלוקליזציה מנוהלת היא לכך שלא מספיק תרגום בלבד, אלא יש לבנות תהליך עבודה מסודר, שכולל מינוחים, התאמה לפלטפורמה והנגשה של התוכן בהתאם לשפה.

לסיכום, דוקומנטציה טכנית יכולה להיות מעיין נובע של תכנים שיווקיים לצוותי השיווק, שיכולים להפיק מהם אוצר בלום. לכן, חשוב לנהל את אותם תכנים בצורה אסטרטגית, כולל הגדרת יעדי איכות וכמות, ולתכנן את החיבור בין שתי הממלכות.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים