תוכן שיווקי
לקראת פורום דל טכנולוגיות, יום ב', 18 ביוני, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב

VDI – ההימור הבטוח של זירת המסחר הפיננסי

14/06/2018 12:26
דל טכנולוגיות

זירת המסחר הפיננסי המודרנית רחוקה מאוד מהזירות הרועשות של ברוקרים צועקים נתונים בטלפונים שזכורות לנו משנות ה-80. המגמות של העשורים האחרונים בתחומי המחשוב, הפצת הנתונים וטכניקות המסחר האוטומטיות מיקמו את מערך ה-IT בלב ליבה של זירת המסחר הפיננסי. קומות המסחר של ימינו מהוות חממות דינמיות של חדשנות בתחום ה-IT, בהן זמן התגובה הוא נותן הטון האמיתי. השבתה, ולו הקצרה ביותר, עלולה לגרום להפסדים של מיליוני דולרים.

בעולם הפיננסי הדינמי, צוותי הניהול הטכנולוגי נמצאים תחת לחץ אינטנסיבי להבטיח סביבה תפעולית רציפה. בין אם זו תחזוקה שוטפת, עדכוני תוכנה חיוניים, הוספה או שינוי מאפיינים, בהתאם לצרכי הסוחרים, או שמירה מתמדת על תקנים רגולטוריים, הם נדרשים להיות עם יד על הדופק.

על רקע אתגרים ייחודיים אלה, תשתית שולחן העבודה הווירטואלי, ה-VDI (ר"ת Virtual Desktop Infrastructure) מאפשרת ליישם מערכת הפעלה על מחשב וירטואלי, בתוך שרת מרכזי, עם נגישות מכל מכשיר קצה.

כאשר בוחנים מהי השיטה הטובה ביותר ליישם את אסטרטגיית ה-IT בזירות מסחר פיננסיות, יש מספר תחומים שעליהם יש לתת את הדעת:

מחשוב רזה

בבתי מסחר מתרחשות באופן רציף פעולות MAC (משימות תשתית של צוותי ה-IT לתחזוק ועדכון הציוד). כאשר הסוחרים עוברים באופן קבוע בין תצורות שונות של חומרה ותוכנה, צוותי ה-IT יכולים למצוא את עצמם בלולאה אינסופית של בדיקות מדוקדקות.

כמות מכשירי הקצה הפועלים על אותה מערכת הינה החלק הארי של האתגר – המחשבים הניידים חייבים להיות מעודכנים תמידית, ויישומי התוכנה השונים המוטמעים במכשירים צריכים לתמוך בביצוע עסקאות תוך כדי תנועה. במוסדות פיננסיים רבים, נראה לעתים קרובות מספר מחשבים לכל סוחר, שמוכרחים להתנהל בנפרד – מה שמוסיף לעומס.

באמצעות VDI, תחנות העבודה מועברות לדטה סנטרים ומוחלפות על ידי ציוד קצה רזה (מכשירי קצה שמתחברים לשרת, כאשר העבודה מתבצעת על השרת עצמו). ציוד זה מוגדר באופן מרוכז ומבטל את הצורך בביקור של צוות ה-IT. מחשוב קצה רזה מייעל את מערך המחשוב, מחבר את הסוחרים לרשת באופן רציף ובמקרה של פעולות MAC, מאפשר הגדרה מחדש באופן מידי. מסיבה זו, ארגונים מטמיעים יותר ויותר מחשוב רזה ונהנים מיכולות אבטחה משופרות, ביצועים משופרים והפחתת העומס בניהול מערך ה-IT.

פריסת יישומים

פריסות יישומי התוכנה מציבות אתגר משמעותי נוסף עבור צוותי ה-IT. הסוחרים משתמשים ביישומים מותאמים אישית עבור ניטורי חדשות, ניתוחי מחירים, תקשורת ועוד. פריסת היישומים ועדכונם באופן ידני בכל המכשירים הם פעולות השואבות זמן רב ומוסיפות נפח עבודה משמעותי לניהול ה-IT.

עם VDI, כל הפריסות והעדכונים מנוהלים באופן מרוכז ומאפשרים לרשת האינטרנט המסועפת, שמורכבת ממספר רב של יישומים ומכשירים, לפעול בצורה מתואמת מתוך מערכת אחת. בכך, קטן זמן ההשקעה בשמירה על מערכת חיה ומתפנה זמן למיקוד בחדשנות. בעולם שבו חדשנות טכנולוגית עשויה להוביל להכנסות נוספות, של מיליונים, מדובר בערך מוסף משמעותי ביותר.

אבטחה ותאימות

בין בעיות ניהול ה-IT הנקרות בדרכם של המוסדות הפיננסיים, האבטחה ממוקמת גבוה ברשימה. ככל שהמדיניות הרגולטורית להגנת הנתונים מוסיפה להתגבש ותוכנות זדוניות הופכות למגוונות יותר, ניטור נקודות הקצה ושיטות אחסון הופך לצורך עסקי הכרחי.

עבור בתי מסחר המטפלים בנתוני שוק רגישים רמת אבטחה זו אינה חדשה. ארגונים רבים כבר מנצלים את טכנולוגיית ה-VDI על מנת להיות מודעים תמידית למיקום ולתנועה של הנתונים שלהם, פנימית וחיצונית. כשכל הנתונים מאוחסנים במרכזי מידע, הם מאובטחים יותר מחד וניטורם פשוט יותר מאידך.

האיום של תוכנות זדוניות נחשב לאתגר חדש יחסית. לסוחרים הנמצאים בתנועה מתמדת, גם כאשר הם פועלים בסביבה וירטואלית טוטלית, הגנה על נקודות הקצה מפני האקרים היא הכרחית. לשם כך, ארגונים נדרשים לשדרג את תוכנות האבטחה השונות ולהתקין חדשות ספציפית עבור נקודות הקצה, וכן במערכת כולה. שכבה נוספת של הגנה מבטיחה שמירה על מידע חיוני וניהול פשוט ומרוכז על פני כל המכשירים.

צריכת האנרגיה

אתגר נוסף עבור בתי המסחר הוא האנרגיה שתפעול מערך ה-IT מצריך. במונחים של תקנות בנייה, רבים מהמוסדות הפיננסיים בעולם כבר מגיעים (או הגיעו) לקצה גבול היכולת של צריכת האנרגיה המותרת, לרוב בשל מיקומם של הדטה סנטרים במבנה. העברת תחנות עבודה לתוך הדטה סנטרים והחלפתן במחשבים שולחניים בעלי צריכת אנרגיה נמוכה תשפענה משמעותית על צריכת החשמל ומיזוג האוויר. יש לציין כי טכנולוגיית VDI תאפשר גם שילוב פשוט יותר של טכנולוגיית הענן ההיברידי – דבר אשר יוסיף להפחתת צריכת האנרגיה.

טכנולוגיית VDI מאפשרת למגזר הפיננסי להתגבר על כמה מאתגרי ה-IT המרכזיים שלו. באמצעות ניהול לקוחות מרכזי, על פני מגוון של מכשירים, חברות כבר לא צריכות לשלוח טכנאים לשולחן הסוחר. הסוחרים אינם מפריעים לאנשי ה-IT והם בתורם יכולים לבצע תיקונים ושדרוגים בתוך דקות, ולא שעות. בכך יש יותר זמן לצוותי ה-IT לעסוק בחדשנות, במקביל לשמירה על רמת אבטחה נאותה של המידע. ה-VDI מביא עמו הקלה ברגולציה ובלחצים תקציביים הנוצרים מול גופי ה-IT במגזר המסחר הפיננסי, ובכך הוא מהווה הימור בטוח.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

VDI

אירועים קרובים