מיקרוסופט וקוואלקום תייצרנה מעבדים למחשבי Windragon

המעבדים החדשים יהיו גדולים יותר מבחינת ממדי הסיליקון לעומת המעבדים שמיועדים לטלפונים וניתן יהיה להצמיד אליהם עד 16 גיגה-בייט זיכרון

מעבדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שיתוף פעולה נוסף בין מיקרוסופט (Microsoft) לבין קוואלקום (Qualcomm). קוואלקום, שביחד עם מיקרוסופט הובילה ליצירת מחשבי ה-Windragon הראשונים ולאחרונה פותחו הדור השני שלהם, המבוסס על מעבדי Snapdragon 850 ייעודיים למחשבים, לוקחת את העניינים צעד אחד קדימה ומתחילה לתכנן מעבדים שכבר יהיו ייעודיים למחשב. עד כה המעבדים תוכננו לטלפונים ועברו המרה והתאמה קלה על מנת להתאימם למחשבים אלו.

החברה, כך מתברר, עובדת על מעבד חדש בשם Snapdragon 1,000, שייעודו הוא באופן בלעדי מחשבי Windragon. זאת, כיוון שזה יהיה מעבד עם TDP של כ-10 וואט, מעטפת הכוח שמציעה אינטל (Intel) עבור מעבדיה שמוכוונים לשוק המחשבים הדקים הקלים עם מעבדי סדרת ה-U עם TDP של כ-15 וואט, ועבור שוק מחשבי ה-2-ב-1 עם מעבדי ה-Y ומעטפת ה-4.5 וואט שלהם.

יתמוך בקישוריות אלחוטית

המעבד החדש, או יותר נכון המערכת על שבב, יהיה גדול יותר מבחינת ממדי הסיליקון לעומת המעבדים שמיועדים לטלפונים וניתן יהיה להצמיד אליו עד 16 גיגה-בייט זיכרון מסוג LPDDR4X עם צריכת כוח נמוכה. כמובן שהמעבד גם יתמוך בקישוריות אלחוטית, קישוריות LTE ויוצא בכך.

קוואלקום כבר בוחנת מעבר לייצוא שבבים ב-7 ננו-מטר ולכן, הציפייה היא שגם מעבדי ה-Snapdragon 1000 ייוצרו כבר בליטוגרפיה הזו. הם אמורים להיות מבוססים, מבחינה טכנולוגית, על ליבות ה-Cortex-A76 החדשות של ARM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים