עובדי בזק פתחו בעיצומים: ניסו למנוע התקנת סיב של פרטנר

העובדים מוחים על החלטת משרד התקשורת להורות לבזק לאפשר לכל קבלן לבצע עבודות עבור המתחרות על גבי התשתית שלה ● בזק: "העיצומים לא פוגעים בלקוחות"

בזק

עובדי בזק פתחו הבוקר (ה') בעיצומים, במחאה על החלטת משרד התקשורת לאפשר לחברות נוספות לפרוש סיבים על גבי תשתיות של החברה. העובדים אף הגיעו היום לקריית אונו וניסו למנוע בגופם מאנשי פרטנר והקבלן ששכרה לצורך כך לבצע עבודות להתקנת סיב על גבי התשתית של בזק.

בזק פנתה הבוקר לבית הדין לעבודה בקשה למתן צו מניעה נגד עובדיה, שיורה לעובדים להימנע מהפסקת העבודות ולחזור מידית לעבודה תקינה ומלאה. זאת, לאחר שהם הודיעו אתמול על הפסקת ביצוע עבודות הפיתוח בתשתיות החברה, בין עבור בזק ובין עבור ספקיות תקשורת אחרות. הנושא טרם נידון בפני בית הדין.

בעקבות השיבושים מהבוקר שוחח שר התקשורת, איוב קרא, עם יו"ר דירקטוריון בזק, דוד גרנות, וביקש להורות לעובדיה להפסיק באופן מיידי את ההתנגדות לפריסת תשתיות. לדבריו, משרדו נחוש לאפשר לחברות לפרוס תשתיות כך שתתקיים תחרות לרווחת הצרכן.

קרא הוסיף כי "מדיניות משרד התקשורת בראשותי היא לאפשר המשך פיתוח התשתיות במדינת ישראל, שיאפשרו אספקת תקשורת רחבת סרט לכל דורש, למען ציבור הצרכנים. לתושבי ישראל מגיע לעמוד בשורה אחת מבחינת יכולות התקשורת עם המדינות המתקדמות בעולם".

העובדים משתמשים בסכסוך עבודה מדצמבר

השיבושים החלו לאחר שבשבוע שעבר הורה משרד התקשורת לבזק לאפשר מיידית לכל קבלן לבצע עבודות בתשתיות שלה עבור המתחרות. בעקבות כך הודיע ועד העובדים של החברה כי הוא מתכוון ליישם את סכסוך העבודה שנפתח בדצמבר האחרון.

מטרת ההוראות של משרד התקשורת היא להמשיך ביישום הרפורמה בשוק הסיטונאי – מהלך שבזק מתנגדת לו, ולכן עיכבה את פריסת התשתיות של מתחרותיה בכך שמנעה גישה לתשתיותיה הפיזיות. ספקיות התקשורת המתחרות, בעיקר פרטנר וסלקום, התלוננו בפני משרד התקשורת על כך שבזק מחבלת בניסיונותיהן לפתח תשתית עצמאית ובכך פוגעת בתחרות. תלונותיהן הובילו לפתיחת חקירה של רשות ההגבלים העסקיים נגד בזק.

יצוין כי בתחילת השבוע דיווחה בזק לבורסה על כך שקיבלה הודעה ממשרד התקשורת שלפיה יש כוונה להטיל עליה קנס בסך 11.34 מיליון שקלים. זאת, במסגרת הטיפול בסירובה למכור קווי טלפוניה למתחרותיה, אף שהייתה אמורה להתחיל בכך כבר באמצע 2015.

מבזק נמסר היום כי "לאור הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בבזק, פנתה החברה לבית הדין לעבודה בבקשה לקבלת צו מניעה. העיצומים בהם נוקטים העובדים מכוונים כלפי עבודות הפיתוח בהן עוסקת החברה, אך אין בהם כל פגיעה בפעילות השוטפת ובשירות הניתן ללקוחות החברה וללקוחות ספקי התקשורת האחרים העושים שימוש ברשת בזק. עילת הפנייה לבית הדין היא הצורך בהמשך פעילות הפיתוח. זאת, משום שבזק מחויבת בביצוע העבודות גם לספקי תקשורת אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים