תוכן שיווקי

להציל את לימודי המדעים בישראל

פורייה הישראלית מובילה את מהפכת החינוך במדעים עם טאבלט יחודי המיועד לתלמידים ומורים ● פגשנו את קן צוויבל, מנכ"ל החברה, כדי שיספר לנו על התחום

19/03/2015 18:09
קן צוויבל, מנכ"ל פורייה

עשרות אלפי תלמידים מ-60 מדינות ברחבי העולם נהנים היום מחוויית לימודי המדעים בטאבלטים המיוחדים שפותחו על ידי פורייה (FourierEdu) הישראלית. לפני כשנה השיקה החברה את איינשטיין (Einstein Tablet), טאבלט שמהווה פלטפורמת חינוך (חומרה ותוכנה) מהפכנית, המאפשרת לימוד מדעים בדרך מהנה וחווייתית.

זמן קצר לאחר השקתו זכה הטאבלט במקום הראשון מתוך מאות מתמודדים, כמוצר החינוך הטוב ביותר לשנת 2014, במסגרת תערוכת BETT, שהינה התערוכה הגדולה והחשובה בעולם טכנולוגיות החינוך. פגשנו את קן צוויבל, מנכ"ל החברה, כדי שיספר לנו על התחום.

"לימודי המדעים בבתי הספר הם מקצוע חשוב ביותר, אולם לצערנו, בשנים האחרונות אנחנו חווים ירידה במספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות במקצוע זה. אין ספק שכדי למשוך את הילדים הצעירים לתחום מסוים, חשוב לדבר אליהם בשפה שלהם. היום שפת הילדים היא המסכים. המטרה היא לגרום לילדים, החל מבית הספר היסודי ועד התיכון, להתעניין בלימודים מדעיים וטכנולוגיים, באמצעות שימוש בכלים המוכרים לילדים מסביבת היום־יום שלהם – טאבלטים ואפליקציות".

ספר לנו על המוצר.
"הטאבלט איינשטיין הוא מעין מעבדת מדעים ידידותית ומתקדמת. הוא מצויד בשמונה חיישנים מובנים למדידת לחות, קצב לב, טמפרטורה, אור, קרינה, קול, מד תאוצה ומיקום (GPS). חלק מהחיישנים, כמו ה-GPS מתבססים על יכולות שקיימות כיום בסמארטפונים ובטאבלטים. חיישנים אלו מזרימים מידע ונתונים לטאבלט, ומתקבל מידע המוצג בצורה גרפית על הצג בזמן אמת. בכך נוצרת חוויה אינטראקטיבית של חקר, לימוד, ויצירה. עם יכולת לצרף עשרות חיישנים חיצוניים וסטודיו גרפי ליצירה ושיתוף של ניסויים, איינשטיין מבטיח אינספור אפשרויות ללימוד מדעים, בדרך מהנה אשר מעודדת את התלמידים לחקור ולהתנסות. מערכת עיבוד הנתונים תומכת במיגוון שפות, ובהן גם עברית, אנגלית, ספרדית וסינית. כבר כיום משלבת פורייה יכולות של רשתות חברתיות, כך שתלמידים ומורים מכל העולם יכולים לשתף ברשתות חברתיות תוצאות ניסויים מתמשכים עם חבריהם, מה שמגביר כמובן את מימד העניין וההנאה.

לחברה פיתוחים נוספים הכוללים מארז קומפקטי של שישה חיישנים (Einstein LabMate), המתחבר אלחוטית לכל אמצעי קצה (מחשב נייד, אייפד, סמארטפון וכו') והופך אותו למעבדת מדעים ידידותית, אינטראקטיבית ומתקדמת. אפליקציות למכשירים השונים, זמינים להורדה בחנויות היישומים: App Store, Google Play וכן Windows 8.1".

לאילו גילאים המוצר שלכם מתאים?
"החברה מפתחת פתרונות לטווח גילאים רחב. הטאבלט איינשטיין משמש היום תלמידים בבתי ספר החל מיסודי דרך חטיבת ביניים וכלה בתיכון. החברה מציעה פתרונות גם לילדים הצעירים יותר ופיתחה אפליקציה מיוחדת הכוללת עשרות סרטי אנימציה אינטראקטיביים, באמצעותם הילדים יוצאים להרפתקאות. במסגרת זו מתנסים הילדים במצבים מדעיים שונים, מבצעים ניסויים מגוונים המשלבים לימוד והנאה. זאת ועוד, כל אחד יכול לפתח את סרט המדע האינטראקטיבי שלו, באמצעות התוכנה החופשית.

לדוגמה, באחת האפליקציות הילדים נקראים לסייע לגיבור-על להציל את כדור הארץ. הילדים לוקחים חלק בסרט אנימציה חווייתי, במהלכו הם נדרשים לבצע הפעלות חקר מדעיות, כגון: בדיקת אטימות קרינה עבור גלימות לגיבור-העל ועוד. בדרך זו הופך הילד למדען צעיר, המשתמש בטאבלט שלו לפעילות מעשירה ומרחיבת אופקים, (מבלי לפגוע באפליקציות כמו Candy Crash)".

מה המטרה שלכם?
"באופן הכי פשוט  להציל את לימודי המדעים בישראל. במציאות של היום, בה תלמידים חשופים לאינספור גירויים ואינפורמציה ממכשירים שונים, ישנו אתגר גדול להתחרות על תשומת ליבו של התלמיד, בפורייה מבינים זאת שנים, ומציידים מורים באמצעים הטכנולוגיים המתאימים. כיום מערכת החינוך ניצבת בפני בעיות רבות בתחום הוראת המדעים: מורים ללא הכשרה מתאימה, מחסור במעבדות ואמצעים טכנולוגיים, ועוד. בכדי שנצמיח בארץ את דור מדעני העתיד, אנו צריכים לפנות אליהם כבר בגילאים הצעירים.. אנחנו מקוים שעם הזמן כל בתי הספר בישראל יזכו לעבוד עם הטאבלט איינשטיין ולחולל מהפכה בתחום".

מה נעשה כבר בפועל?
"חברנו למשרד החינוך, קרן אתנה ובנק מסד ובאמצעות תכנית ייחודית שבנינו יחד, הטאבלט "איינשטיין" מוענק למורי מדעים בכל הארץ. בשנת הלימודים הנוכחית, חולקו עד היום כבר כ- 600 טאבלטים למורי מדעים בכל המגזרים ומחוזות החינוך. את חבילת החומרה והתוכנה שתורמת פורייה, משלים משרד החינוך אשר מעניק לכל מורה 60 שעות הדרכה מקצועית. במסגרת ההדרכה לומדים המורים כיצד לייצור מגוון ניסויים והפעלות ללימודי מדע, המותאמים לכל טווח הגילאים, מכיתה א' ועד לתלמידי 5 יחידות מדעים.

מטרת התוכנית הינה להעצים את מורי ישראל באמצעות טכנולוגיות לימוד. לשם כך התאמנו את הפיתוח והייצור לצרכי משרד החינוך, כך שאת הטאבלט ניתן לחבר לחיישנים למטרות ניסויים בתחומים ביולוגיה, כימיה, פיסיקה, מתמטיקה, איכות המים, גוף האדם, אלקטרוניקה, מדעי כדור הארץ ומדעי הסביבה. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת וילדנו צמודים למסכים ולחידושים, מעבדות בית הספר נראות מיושנות ולא רלוונטיות ולכן חשוב לשדרגן ולהתאימן לעולם הטכנולוגי של היום. המטרה של פורייה היא להחליף את ציוד המעבדות המיושן, הספרים והמחברות במעבדות מתקדמות. אנחנו מקווים שעם הזמן לימודי המדעים אכן יהפכו שינוי מהפכני ונוכל להעצים את התלמידים בתחום זה".

אירועים קרובים