מנכ"ל אינטל התפוטר בגלל מערכת יחסים עם עובדת

החברה הודיעה כי בריאן קרזניץ' התפטר מתפקידו, עקב "הפרת הערכים של אינטל" ● ההתפטרות – לאחר חקירה רחבה שערכה החברה ● המחליף, עד למינויו של מנכ"ל קבוע: רוברט סוואן, סמנכ"ל הכספים

בריאן קרזניץ', המנכ"ל לשעבר של אינטל. צילום: בן פלד

אינטל (Intel) הודיעה אחר הצהרים (ה') על פרישתו של המנכ"ל, בריאן קרזניץ', מתפקידו ומחבר המנהלים שלה, עקב מה שמכנים בחברה "מערכת יחסים בהסכמה" עם עובדת בחברה. במקומו ימונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה, רוברט סוואן. ה-"התפטרות" נכנסת לתוקף באופן מידי.

התפטרותו של קרזניץ' באה לאחר שלחברה נודע על מערכת היחסים ובעקבות חקירה שערכה – בעצמה ועל ידי גורמים חיצוניים. בהודעה של אינטל נכתב כי החקירה העלתה שקרזניץ' הפר בכך את המדיניות שלה.

"בהתחשב בציפייה שכלל העובדים ינהגו לפי הערכים של אינטל ויצייתו לקוד ההתנהגות שלה, מועצת המנהלים של החברה קיבלה את התפטרותו של קרזניץ'", צוין בהודעה.

יו"ר אינטל, אנדי בראיינט, אמר כי "מועצת המנהלים מאמינה באסטרטגיה של אינטל ואנחנו בטוחים ביכולתו של סוון להוביל את החברה, בעוד היא מחפשת מנכ"ל קבוע. סוואן מחויב להתפתחות ולהוצאה לפועל של האסטרטגיה של אינטל, ואנחנו בטוחים כי איתו, החברה תמשיך לפעול בצורה חלקה. אנחנו מעריכים את התרומות הרבות של קרזניץ' לאינטל".

סוואן מכהן כסמנכ"ל הכספים של אינטל מאז 2016 ובתשע השנים שקדמו לכך שימש בתפקיד דומה ב-eBay. אינטל החלה בחיפושו של מנכ"ל קבוע חדש, ובוחנת מועמדים פנימיים וחיצוניים כאחד.

"מכר מניות של אינטל לאחר שידע על פגיעות חמורה"

קרזניץ' מונה למנכ"ל אינטל במאי 2013 במקומו של פול אוטליני, לאחר ששימש כסמנכ"ל הייצור של החברה. הוא החל כמהנדס באינטל ועלה בסולם הדרגות – עד להגיעו לתפקיד המנכ"ל.

אחת הפרשות החמורות באינטל בתקופת כהונתו של קרזניץ' כמנכ"ל אירעה בתחילת השנה, עת התגלתה פרצת אבטחה חמורה בליבת המעבדים שלה. זאת, כחודש וחצי לאחר שהתגלתה פגיעות מסוכנת בשבב הניהול במעבדיה. פרצת האבטחה שהתגלתה בינואר העמידה בסכנה כל מחשב שיוצר במהלך העשור האחרון, ולא משנה אם הוא מריץ Windows ,macOS או לינוקס (Linux). מדובר היה ביכולת של ההאקרים להגיע אל מה שנחשב לקודש הקודשים של המערכת: הליבה שלה (Kernel). באינטל ניסו אז להרגיע וטענו כי היא לא החברה היחידה ב-"סירה" הזאת, ומאז טיפלו בבעיה.

בתחילת השנה אף דווח כי קרזניץ' מכר בסוף נובמבר מניות של אינטל בשווי של 24 מיליון דולר, על פי הטענות לאחר שהחברה, וכתוצאה מכך גם הוא, ידעה על הפגיעות החמורה.המהלך הפתיע רבים, בעיקר משום שהוא השאיר אותו עם רבע מיליון מניות בלבד – הכמות המינימלית הנדרשת לפי חוזה ההעסקה שלו.

קרזניץ' ביקר בישראל מספר פעמים ואף נכח בטקס הדלקת המשואות האחרון, במלאות 70 למדינה, שבו העלתה אינטל מיצג של רחפנים, שהציג סמלים ישראליים שונים. הוא אף היה זה שבתקופת כהונתו רכשה אינטל את מובילאיי (Mobileye) הירושלמית, בעסקת ענק בסך 15.3 מיליארד דולר. בתקופתו התרחבה הפעילות של החברה בתחומים כמו רכבים אוטונומיים ובינה מלאכותית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים