יצחק בן ישראל ואביתר מתניה יעמדו בראש צוות המחשוב שמקים נתניהו

הצוות יתמקד בבינה מלאכותית ויכין תכנית שמטרתה לחזק את מעמדה של ישראל בתחום ● פרופ' בן ישראל: "נקבע מדיניות מתכללת לתחום"

מימין: פרופ' יצחק בן ישראל וד"ר אביתר מתניה. צילומים: פלי הנמר וניב קנטור

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יביא בקרוב לאישור הממשלה את מינויים של פרופ' יצחק בן ישראל וד"ר אביתר מתניה לראשי צוות המחשוב שעליו הכריז באחרונה, ובמרכזו הבינה המלאכותית.

חברי הצוות יגישו בתוך ארבעה חודשים לממשלה תכנית שמטרתה להפוך את ישראל למובילה עולמית בתחומים אלה. מטרת הצוות היא לייצר מדיניות אחת כוללת, שממנה ייגזרו הפעולות שיתבצעו בתחום במשרדי הממשלה השונים ובמערכות ציבוריות אחרות בישראל.

שני ראשי הצוות הם ותיקים בתחומי הביטחון והמחשוב: פרופ' בן ישראל היה אלוף בצה"ל ומשמש כראש סדנת יובל נאמן למדע וכראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב. בכובע נוסף, הוא משמש כיו"ר סוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע. ד"ר מתניה כיהן במשך שש שנים כראש מטה הסייבר הלאומי ולאחר איחודו עם רשות הסייבר – כראש מערך הסייבר הלאומי, עד לפרישתו בינואר האחרון. לפני כן הוא שימש במשך כעשור בתפקידים בכירים במפא"ת שבשב"כ.

"הבינה המלאכותית – נושא בעל חשיבות עצומה לישראל"

פרופ' בן ישראל חשף את דבר המינוי בישיבה שקיימה היום (ב') ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שדנה בבינה מלאכותית ובהשלכות שלה על החברה בישראל, לרבות בהיבטי הפרטיות. הוא ציין כי "התוכניות שיוגשו לראש הממשלה יהיו במתכונת דומה לאלה שהוגשו לו בזמנו בנושא הסייבר, שמהן נגזרו מיזמים שונים ובין היתר הוקמה רשות הסייבר".

"נושא הבינה המלאכותית הוא בעל חשיבות עצומה למדינת ישראל ויש לו השלכות רחבות ביותר, הרבה מעבר להיבט הטכנולוגי", אמר פרופ' בן ישראל. "ניירות העבודה שלנו יעסקו גם בשילוב בין מערכות הליבה של הבינה המלאכותית למדעי הנתונים".

הוא ציין שכתוצאה מעבודת הצוות, "בסופו של דבר, הממשלה תכין תכניות שיהפכו את ישראל לאחד ממרכזי המחקר והפיתוח של בינה מלאכותית המובילים בעולם, שיחברו את האקו-סיסטם שיש לנו". "נכון להיום", הוסיף, "כמעט לכל משרד ממשלתי יש נגיעה בתחום זה. כולם מבינים את הצורך במדיניות אחת מתכללת, שתעסוק בהיבטים של חינוך, רגולציה, שמירת הפרטיות ועוד, אבל אין אחת כזאת. אנחנו נקבע מדיניות כזאת".

פרופ' בן ישראל הוסיף שכמו בטכנולוגיות אחרות, גם בבינה המלאכותית צריכה ישראל לנצל את היתרון שיש בהיותה מדינה קטנה. "בגלל גודלה, יכולת הגמישות של ישראל בפיתוח בתחומים כמו הבינה המלאכותית רבה יותר מזו שיש לחברת ענק אמריקנית כמו גוגל (Google)", אמר. "אנחנו יכולים להחליט, למשל, שתלמידי ישראל ילמדו בינה מלאכותית בשנה הבאה. זה דבר שגוגל, למשל, לא יכולה לעשות בארצות הברית".

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, בירך על המיזם ואמר כי הוא מקווה שהביורוקרטיה לא תעכב את מימושו זמן רב מדי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. כרמי

    הידד! נתניהו דואג וצופה גם לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק, כל הכבוד!

  2. מנחם לנדאו

    יוזמה ברוכה ומבורכת שינהלו אותה האנשים המנוסים והמוכשרים ביותר.בהצלחה.

אירועים קרובים