"ארגונים יחיו בסביבה רב-עננית – כך יתפזר ערפל ה-IT"

"המעבר לענן זה הדרך להפוך את ה-IT ממרכז הוצאות למרכז רווח, המניב ערך עסקי לארגון ולקוחותיו - על בסיס ניתוחים צופי פני עתיד", כך אמר ג'יימס סטנברידג', סגן נשיא לניהול תשתית ענן כשירות באורקל

ג'יימס סטנבריג', סגן נשיא באורקל לניהול מוצר תשתית ענן כשירות באורקל EMEA ואסיה. צילום: עזרא לוי

"לא מעט מנמ"רים מוצאים עצמם נבוכים מול המצב החדש בו הם נמצאים. לא רק שעליהם להגר חלק מסביבת המחשוב שלהם לענן, אלא שעליהם ללמוד לחיות בסביבה רב-עננית. זה מדאיג במבט ראשון, וטוב טכנולוגית במבט שני, ושם – היתרון שלנו עבור הלקוחות הארגוניים", כך אמר ג'יימס סטנברידג', סגן נשיא לניהול תשתית ענן כשירות (IaaS), אורקל (Oracle).

סטנברידג' אחראי לאזורי אירופה, המזה"ת, אפריקה ואסיה בחברה. הוא מהנדס בהכשרתו, שהצטרף לאורקל לפני כשנה. לפני כן עבד בסטארט-אפ בתחום ה-Big Data לעולם החינוך ולפני כן, עבד במשך 14 שנים במשרות בכירות במיקרוסופט (Microsoft) שם בנה, בין השאר, את Office 365.

הענן עובד נפלא, אמר סטנברידג' לאנשים ומחשבים, "ולמרות זאת, פחות מ-5% מעומסי המחשוב ותשתיות הליבה הקריטיות בארגונים עברו לענן. Azur של מיקרוסופט ו-AWS עובדות לא רע בכלל, ואין לי בעיה לומר זאת, כי אני חלק מקהילת הענן".

לדבריו, "גדלתי בתשתית ענן. המונח ענן הוא מונח שיווקי, שמקל על הלקוחות. למעשה מדובר על איך אנחנו מספקים מחשוב, רישות ואחסון – בהיקף גדול. ראיתי מניסיוני את הענן במיקרוסופט, עקבתי לאורך השנים אחרי אמזון (Amazon). ל-AWS יש תשתית נהדרת לסטארט-אפים, הם מובילי שוק ועושים עבודה נהדרת. מיקרוסופט בנתה ענן נהדר – למי שעומסי העבודה שלו על מיקרוסופט. גוגל (Google) יותר ממוקדת בעולם הנתונים, זה כוחה. ואילו לנו באורקל – יש הזדמנות לעשות כאן משהו מאוד שונה עבור לקוחות אנטרפרייז. זהו שוני פילוסופי-מהותי, שמבדיל את אורקל משחקניות הענן האחרות".

שילוב בינה מלאכותית בפלטפורמה

היתרון בענן של אורקל, אמר סטנברידג', "הוא בכך שכל הרכיבים שלנו נבנו כבר להגירה לשם. כך, יש לנו כעת הכל כשירות, IaaS ,SaaS ו-PaaS. שלא כמו מתחרינו, אנו יכולים להטמיע כל מוצר ושירות בענן ציבורי ו/או גם בחצר הבית של הלקוחות הארגוניים".

הוא הוסיף כי "אנו משלבים בענן יכולות בינה מלאכותית. זה מסייע לזהות דפוסים, חיוביים או שליליים, מה שמביא ערך כי ניתן לחזות נפילה של מערכת, או לזהות הונאה. יש לנו בינה מלאכותית בכל פרויקט".  את כל היכולות הללו, הסביר, "אנו עוטפים במיכון וביכולות אוטונומיות. ככה הביצועים משתפרים וכמות הטעויות מצטמצמת". בכל מקום שבו ניתן למנוע טיפול ידני של בן אנוש, נעשה זאת – כי השגיאות האנושיות הן מרכיב מרכזי בסיכונים. ואנו הכי טובים בלנהל סיכונים ולצמצם אותם".

לדבריו, "אורקל מתמקדת על נתונים רבים מאוד, שצריך להריץ אותם במהירות, באופן מאובטח, תוך שמירה על נכונות ואמינות הנתונים".

סטנברידג' הביא כדוגמה את מעורבות החברה בפרויקט Bloodhound ("כלב צייד"). הפרויקט נועד לשבור את שיא המהירות היבשתית ולהעניק השראה לדורות הבאים של מדעני ומהנדסי העתיד.

"אנו מספקים טכנולוגיה המסייעת ל-Bloodhound לאסוף ולנתח נתונים מיותר מ-500 חיישנים המותקנים על המכונית העל-קולית SSC (ר"ת Super Sonic Car) ולשדר אותם לכיתות לימוד ברחבי העולם. מידע זה מעניק לסטודנטים נקודת מבט חדשה על האופן בו הטכנולוגיה תטיס את כלי הרכב היבשתי המהיר ביותר – לעבר שיא של 1,000 מייל בשעה (יותר מ-1,600 קמ"ש)".

תרומתנו, אמר, "היא באספקת פלטפורמת הענן שלנו – Oracle bare metal IaaS, לצד בסיסי הנתונים של אורקל, טכנולוגיית קוד פתוח, כולל שירות Java Cloud ואינטרנט של דברים ושימוש בטכנולוגיות לימוד מכונה. היעד הוא להגיע למהירות של 1,000 מייל בשעה בתוך 55 שניות".

"אנו לא לבד בענן"

לדבריו, "אנו מכירים בכך שאורקל אינה השחקנית היחידה בעולם הענן. התפיסה שלנו לעבודה בסביבה מרובת עננים, נותנת מענה כפול למנמ"רים: צמצום ניהול הסיכונים מחד, לצד מניעת מצב של נעילה על ידי ספק ענן יחיד".

"אני מהנדס, ויודע שחדשנות היא לב העניין הטכנולוגי. יש לנו ארגז כלים חדשני, עכשווי ועתידי – כי החדשנות לעולם לא נגמרת. האופן בו בנינו את התשתיות שלנו מסייע ללקוחות: כמה שיותר מיכון, כמה יותר לימוד מכונה, בסיס נתונים אוטונומי, הגנת סייבר, מערכות שהתצורה שלהן נבנתה מראש, ועבודה עם המתחרים. ככה מתקבלים ביצועים טובים יותר, יכולות ניתוח לטובת חיזוי, עם אפס נפילות".

"בנינו את שכבת הרישות שלנו בצורה נפרדת באופן מוחלט – הן לטובת היבטי אבטחה והן לטובת הביצועים ואיזון עומסים".

פועל למען גיוון בהיי-טק והעצמת נשים

זה עשור פועל סטנברידג' בהתנדבות במגוון נושאים, באורקל ומחוצה לה. "גיוון היא מילת מפתח עבורי", הוא אומר, "טים קוק הוא המנכ"ל הבכיר היחיד שהוא הומו. זה צריך להשתנות. לא ייתכן שכל עמק הסיליקון יורכב מגברים לבנים וסטרייטים – זה משעמם".

"יש לנו תכנית בשם Oracle Open, שמטרתה לפעול לגיוון. לא במקרה המנכ"לית שלנו היא אשה, צפרא כץ. הצורך בגיוון נשים הוא המקרה הקשה – והנפוץ ביותר. כבר מגיל אפס אנו מורגלים לכך שאין לנערות מה לעשות בלימודי מדעים, ואני מתנדב לשינוי מצב זה במגוון עמותות, ובראשן ועדת האו"ם למען קידום הנשים. אני אף עוסק במלחמה בסחר בבני אדם, וכן בעמותה אפריקנית שמסייעת לאוכלוסיות מוחלשות – ועוד".

המעבר לענן שלנו, סיכם, "הוא הדרך הטובה ביותר לצמצום סיכונים בארגוני אנטרפרייז, לשיפור הביצועים ולעבודה בסביבה מרובת עננים בצורה חלקה ופשוטה. הענן בכלל ושלנו בפרט – הוא הדרך להפוך את ה-IT ממרכז הוצאות למרכז רווח, המניב ערך עסקי לארגון ולקוחותיו – על בסיס ניתוחים צופי פני עתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים