אדיר רון, מיקרוסופט: "החדשנות נמצאת בעולם הקוד הפתוח"

"השינוי האסטרטגי והפתיחות לעולמות הקוד הפתוח החלו לתפוס תאוצה", כך אמר אדיר רון, מוביל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט ישראל

אדיר רון, מוביל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

"אנו כיום שחקן משמעותי ומוביל בתחום הקוד הפתוח, כי החדשנות נמצאת בעולם זה", כך אמר אדיר רון, מוביל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

רון דיבר בכנס Open Source World TLV 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים East בתל אביב, והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

רון אמר כי "סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, הגדיר את החברה כמי שמנוהלת על ידי אנשי פיתוח, כחברה שעובדת עבור ולמען מפתחים. הקוד הפתוח הוא השדה בו נמצאת החדשנות".

מיקרוסופט, אמר רון, "נמצאת בעולם הקוד פתוח לא מעט זמן. בשנת 2011, התחלנו למקד רבות מהפעילויות שלנו לתרומות קוד. אז, קבוצות פיתוח רבות בחברה התחילו לבחון לעומק מה מיקרוסופט יכולה לעשות עם קוד פתוח – הן בשימוש בו והן בתרומה לקהילת הקוד הפתוח".

לפני כארבע שנים, ציין רון, "השינוי האסטרטגי והפתיחות לעולמות הקוד הפתוח החלו לתפוס תאוצה. מיקרוסופט החליטה להרחיב באופן אסטרטגי את השימוש בקוד פתוח לרוחב כל החברה, והכניסה את אסטרטגיית הקוד הפתוח לתוך ליבת קבוצות ההנדסה המרכזיות. זה היה מהלך מהפכני, בעל משמעויות רבות למיקרוסופט – כמו גם לקהילת הקוד הפתוח".

הולמים לתנאי הרישיונות

השקענו כמות אדירה של עבודה, ציין רון, "על מנת לפשט את התהליכים והמדיניות בנושא השימוש בקוד פתוח, וכדי להבין לעומק את המאפיינים המרכזיים של הרכיבים השונים. זאת, כדי שכל מהנדס יוכל להיות צרכן אחראי של קוד פתוח: כיצד לעשות זאת נכון וכיצד לוודא שאנחנו הולמים לתנאי הרישיונות".

"9,599 מעובדי החברה עובדים על קוד פתוח היום ותורמים לו", אמר רון. "בשלוש השנים האחרונות שחררנו כ-3,800 פרויקטים מבוססי קוד פתוח. בענן שלנו Azure, משולבים 7,057 רכיבים של קוד פתוח, משרתי Linux ועד פתרונות שחברנו אליהם בשנים האחרונות, ואנו תורמים להם רבות, דוגמת פרויקט קוברנטיס (Kubernetes), Cloud Foundry ו-Hadoop".

"40% מהענן שלנו רץ היום על תשתיות Linux ורכיבים פתוחים. יותר מכונות Linux נוצרות כל יום בענן מאשר מכונות Windows. בשנת 2017 היינו התורמים הגדולים ביותר לגרעין (Kernel) Linux".

כיום, סיכם רון, "קוד פתוח הוא תחום מהותי בפעילות הגלובלית של מיקרוסופט. הקוד הפתוח בחברה רק הולך וצובר תאוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים