המדינה תעניק לאינטל 350 מיליון דולר – להרחבת המפעל בקריית גת

המענק אושר עקרונית, כדי להגדיל את מספר העובדים בפריפריה ● הוא גבוה ב-50 מיליון דולר מהמענק הגדול ביותר הקודם - שגם הוא ניתן לאינטל

מינתה שישה ישראלים לתפקידים בכירים. אינטל. צילום: StockNinja, BigStock

צוות שכלל נציגים ממשרד הכלכלה, משרד האוצר ורשות המסים המליץ לאשר מענק בסך 350 מיליון דולר לאינטל (Intel). מדובר בהשתתפות של המדינה בהשקעה בסך של כחמישה מיליארד דולר שהחברה צפויה להשקיע בהרחבת המפעל שלה בקריית גת.

לאחר מתן האישור העקרוני, על אינטל להגיש בקשה מפורטת למרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה, שאמור לבחון אותה.

מענק זה הוא הגדול ביותר שניתן אי פעם למשקיע זר במדינת ישראל, והוא גבוה ב-50 מיליון דולר מהשיא הקודם – מענק בסך של 300 מיליון דולר שניתן אף הוא לאינטל, כחלק מהשקעה בסך מיליארד דולר שהופנתה אף היא למפעל בקריית גת.

אחת הסיבות המרכזיות למתן המענק הנוכחי הוא הרצון של המדינה להגדיל את מספר מקומות העבודה בפריפריה. הקמת או הרחבת מפעלי היי-טק, ובפרט הגדולים שבהם, מעלה את מספר העובדים לא רק בהם עצמם אלא גם באקו-סיסטם שלם של מקומות עבודה שנותנים שירותים למפעלים הללו. יצוין כי לא מן הנמנע שבמידה שאינטל תתחייב להעסיק מספר גדול יותר של עובדים מהאזור, המענק עשוי עוד לגדול.

אינטל היא המשקיע הזר הגדול ביותר בישראל ויצואנית ההיי-טק הגדולה ביותר. מאז כניסתה לארץ ב-1974 הסתכמו השקעותיה בסך כולל של כ-35 מיליארד דולר. נכון להיום, החברה מעסיקה בישראל כ-10,000 עובדים, מתוכם כ-7,000 עובדי פיתוח וכ-3,000 עובדי ייצור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים