האם פייסבוק נגד דונלד טראמפ?

הנשיא האמריקני צייץ שפייסבוק "תמיד הייתה אנטי-טראמפ", ואילו מארק צוקרברג הכחיש וטען שלשני הצדדים יש טענות על תפקודה של הרשת החברתית במהלך הבחירות ● מי מהם צודק?

שוחחו בעניין המועצה המפקחת על ההשעיה. דונלד טראמפ ומארק צוקרברג. צילומים: BigStock וממשלת מקסיקו, מתוך ויקיפדיה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מרבה לצאת נגד העיתונאים ואמצעי התקשורת המסורתיים, בעיקר בציוצים בטוויטר (Twitter). אלא שהפעם הוא בחר להשתלח גם בפייסבוק (Facebook), ולטעון שהיא "תמיד הייתה נגדו". מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית הענקית, מיהר להכחיש.

טראמפ העלה בציוץ את האפשרות שכלי התקשורת בארצות הברית חברו נגדו. הוא כתב כי "פייסבוק תמיד הייתה אנטי-טראמפ. הרשתות (הכוונה היא לרשתות הטלוויזיה – י"ה) תמיד היו אנטי-טראמפ. הניו-יורק טיימס (התנצלו) והוושינגטון פוסט היו אנטי-טראמפ. קנוניה?"

צוקרברג דחה את ההאשמה וטען כי לשני הצדדים יש טענות על תפקוד פייסבוק במהלך מערכת הבחירות בארצות הברית. בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הוא ציין כי "טראמפ אומר שאנחנו נגדו. הליברלים אומרים שעזרנו לטראמפ. שני הצדדים מתרגזים מרעיונות ותוכן שהם לא אוהבים. כך זה נראה כשמריצים פלטפורמה שבה אפשר להביע את כל הרעיונות".

בהמשך הוא הביע חרטה על דברים שאמר לאחר הבחירות, שהתקיימו בנובמבר האחרון, לפיהם הרעיון שמידע מוטעה בפייסבוק שינה את תוצאות הבחירות הוא משוגע. "לקרוא לזה משוגע היה התייחסות לכך יותר מדי בביטול. זו סוגיה חשובה מדי מלהתייחס אליה כך. המידע שיש לנו מראה שההשפעה הרחבה שלנו – ממתן האפשרות לאנשים להתבטא ועד תקשורת ישירה בין המועמדים למצביעים ועזרה למיליוני אנשים להצביע – שיחקה תפקיד רחב הרבה יותר בבחירות האלה".

פייסבוק תעיד לגבי התערבות רוסית לכאורה בבחירות

צוקרברג כתב את הדברים כחודש לפני עדות צפויה של פייסבוק בסנאט האמריקני. ועדת המודיעין של הסנאט הזמינה ל-1 בנובמבר את ענקית הרשת החברתית, כמו גם את טוויטר וגוגל (Google), על מנת שימסרו מידע שיש להן לגבי ההאשמות שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בארצות הברית.

במקרה של פייסבוק, מדובר ביותר מ-3,000 מודעות שהרוסים קנו בתקופת הבחירות ולאחריהן, במחיר של כ-100 אלף דולר. המודעות הללו כללו התייחסות לנושאים בוערים במערכת הבחירות, כמו הגירה, ולפי פייסבוק עצמה כללו הפניות ל-470 חשבונות ועמודים "לא אותנטיים". בפוסט הנוכחי שלו הבטיח צוקרברג שהחברה "תמשיך להגן מפני ניסיונות של מדינות להפיץ מידע מוטעה ולהתערב בבחירות".

יצוין כי צוקרברג עצמו ופייסבוק הביעו לא אחת הסתייגות מטראמפ וממדיניותו, למשל בנושא ההגירה. צוקרברג אף החל בסדרת סיורים שבמסגרתה יבקר בכל 50 מדינות ארצות הברית, במה שפורש על ידי רבים כתחילת המסע למימוש אספירציות פוליטיות שיש לו, בהן אולי אף לרוץ בבחירות לנשיאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים