גרטנר: עד סוף העשור, כמות הארגונים שיעשו גיבוי בענן – תוכפל

Dell-EMC מובילה ברביע הקסם של חברת המחקר לתחום הגיבוי וההתאוששות מאסון, ביכולת המימוש - ואילו קומוולט ראשונה בשלמות החזון ● אחריהן: יבמ, וריטאס ו-Veeam

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

עד סוף העשור, כחמישית מהארגונים בעולם ישתמשו בפתרונות גיבוי והתאוששות מאסון בענן, נתון המשקף גידול של פי שניים – לעומת 10% מהארגונים שעושים זאת השנה, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

"גיבוי ארגוני הוא מהמשימות הקריטיות ביותר עבור אנשי תשתיות והתפעול", נכתב בדו"ח. "עד שנת 2021, 50% מהארגונים ירחיבו או יחליפו את הגיבוי הנוכחי שלהם בפתרון אחר מזה שיש להם כיום. עד 2022, 20% ממערכות האחסון יהיו בעלות יכולות להגנה עצמית, וככאלה, הן ייתרו את הצורך במערכות גיבוי נפרדות, זאת לעומת פחות מ-5% כיום".

עוד חוזה חברת המחקר כי בשנת 2020, 30% מהארגונים יחליפו את יישומי הגיבוי המסורתיים שלהם בפונקציות אחסון או פונקציות HCIS-native, עבור רוב עומסי העבודה של הגיבוי, נתון הכפול מזה של 15% מהארגונים כיום. על פי גרטנר, עד שנת 2021, יותר מ-50% מהארגונים יחליפו את מערכות הגיבוי הנוכחיות שלהן, במערכות ארכוב לשימור נתונים לטווח ארוך. זאת, לעומת 30% מהארגונים העושים זאת כעת.

אחד המניעים לגיבוי, מציינים בגרטנר, הוא הצפי לגידול במתקפות כופרה. אלו צפויות להכפיל את עצמן מדי שנה עד 2019, ולעמוד על 16-24 מיליון, לעומת שניים-שלושה מיליון בשנה שעברה.

Dell-EMC מובילה ברביע הקסם של חברת המחקר לתחום הגיבוי והתאוששות מאסון, בהיבט יכולת המימוש. על הפתרונות של ענקית ה-IT לתחום נכתב כי "החברה מציעה גרסאות רבות להגנת נתונים. היא מציעה פתרונות בהנחות אגרסיביות, העונים לצורך בניהול סביבות מורכבות ומרובות רכיבים". מנגד, נכתב כי הפתרונות שלה גורמים ל"נעילת ספק".

שניה במימוש היכולת וראשונה בשלמות החזון היא קומוולט (Commvault). "לחברה יש את הרשימה הרחבה ביותר של תמיכה בספקיות ענן ציבורי. היא מספקת חופש טכנולוגי להחלטות רכש עתידיות בתחומי הדטה סנטר ומעבר לו". מנגד, נכתב כי "יישום הפתרונות שלה הוא מורכב יחסית, ולעתים קרובות דורש שירותים מקצועיים והכשרה כתנאי מוקדם להטמעה".

שלישית מדורגת יבמ (IBM). על מוצר הגיבוי של הענק הכחול נכתב כי "ניתן לפרוס אותו כדי להגן על ארגונים בכל גודל, והוא תומך בסביבות פיזיות ו-וירטואליות, כמו גם בתמהיל רחב של יישומים, מערכות הפעלה והתקני יעד לגיבוי. יבמ ייחודית בארכיטקטורה דו-שכבתית בעלת יכולת גידול רבה, של עד 5 פטה בייט נתונים, שיחד עם המתודולוגיה שלה, מביאות לירידה ב-עלות בעלות כוללת (TCO)".

מנגד, מציינת חברת המחקר כי מוצר יבמ קיבל את הדירוג הנמוך ביותר בקלות הניהול שלו, "למרות שיבמ טוענת כי השקיעה בשיפור חוויית המשתמש בשנים האחרונות".

רביעית מדורגת ברביע הקסם וריטאס (Veritas). על פתרון הגיבוי שלה נכתב כי "זהו פתרון מוכח וניתן להרחבה, אשר יכול להגן על שילוב מגוון של עומסי עבודה פיזיים, וירטואליים וכאלה שבענן, עם תמיכה אופציונלית רב-תכליתית". בסעיף הזהירות נכתב כי "בקרות מתמשכות להלימה לרגולציות ותאימות, שהחלו ב-2015, כשהחברה עוד הייתה חלק מסימנטק (Symantec), ממשיכות לגרום לחלק מהלקוחות לחפש פתרונות חלופיים".

על החמישית ברביע הקסם, Veeam, נכתב כי "היא ידועה בזכות הגיבוי הווירטואלי נטול הסוכן שלה. היא הפכה ב-2016 לספקית הגיבוי הרביעית בגודלה, ויש לה אסטרטגיית מכירות אפקטיבית. היא מציעה פונצקיונליות עשירה ודרכי גיבוי רבות. החברה היא הצומחת הכי מהר בין ספקיות הגיבוי". בסעיף הזהירות נכתב כי "חלק מהלקוחות ציינו שעל החברה לשפר את אפשרויות התמחור וניהול הרישוי שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים