"הענן הציבורי הוא עובדה קיימת במדינת ישראל"

"הקריטיות של אבטחת המידע הקפיצה את הפופולריות של הענן, והפכה אותו לשירות הכרחי לכל ארגון החפץ חיים וצמיחה", כך לדברי אלי מטרה, סמנכ"ל המכירות והשיווק של MedOne

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne

"פתרון הענן הציבורי של MedOne, שאומץ במסגרת השותפות עם Dimension Data, מוכיח חד משמעית שיש ענן ציבורי אמיתי בישראל", כך אומר אלי מטרה, סמנכ"ל המכירות והשיווק של MedOne בראיון לאנשים מחשבים.

לדבריו, "הענן הציבורי הפך להיות עובדה קיימת במדינת ישראל".

מטרה ציין כי "הענן של MedOne מבוסס על שני אתרים בארץ, בהתאמה לרגולציה הישראלית, עם SLA של 99.99% – הגבוה ביותר בשוק לענן ציבורי". לדבריו, "הפתרון מבוסס על פורטל לשימוש עצמי, המאפשר הקצאת משאבים בארץ ובעוד 30 מדינות בעולם".

"הקריטיות של אבטחת המידע הקפיצה את הפופולריות של הענן, והפכה אותו לשירות הכרחי לכל ארגון החפץ חיים וצמיחה", אומר מטרה.

"אבטחת המידע, שהיוותה בעבר את החסם המרכזי למעבר לענן בקרב ארגונים רבים, הפכה כיום – בזכות ההתפתחויות הטכנולוגיות ואפשרויות האבטחה הרבות – לזרז המרכזי להעברת המידע לענן. יותר ויותר ארגונים, קטנים כגדולים, מבינים כיום כי הענן הציבורי מאובטח יותר מכל פלטפורמה אחרת", הוא אומר.

בכנס המנמ"רים והמנכ"לים C3 שנערך בדרום אפריקה, אירחה MedOne את המשתתפים במתקנים המפוארים של Dimension Data, שהיא  כיום בבעלות NTT היפנית. בכנס זה, שיתוף הפעולה הייחודי בין החברה היפנית לבין MedOne הישראלית, נועד בין  היתר לאפשר לארגונים לעבור לענן, תוך עמידה קפדנית  בדרישות הרגולציה, דבר שהיה בלתי אפשרי בעבר.

יש להתמקד בפעילות הליבה

"הפתרון המוצע כיום בשוק הישראלי וזוכה להצלחה רבה, מאפשר ניהול תשתיות מחשב של ארגונים בדטה סנטרים ושילובם בתצורות שונות, מבלי לשנות את  דפוסי העבודה הרגילים שלהם", הסביר מטרה.

כדוגמה לחדירה המוצלחת של הרעיון הזה לשוק הישראלי, מציין מטרה שהמודל הזה של הענן ההיברידי, מקובל כיום אפילו בתחום הבנקאות השמרן.

לדבריו, "אין היום בנק אחד בישראל שלא מתכנן את צעדיו לקראת המעבר הצפוי לענן". בעידן שבו הטכנולוגיה ממציאה עצמה מחדש שוב ושוב, מתפתחת ומשתנה – ארגונים מבינים שעליהם להתמקד בפעילות הליבה שלהם, ולהוציא למיקור-חוץ את כל השאר, ובכלל זה גם את ניהול ה-IT שלהם".

מטרה הסביר כי פתרון הענן מתאים כיום לאופי הנוכחי של הארגונים. "כל הארגונים כיום הם היברידים. המעבר לטרנספורמציה דיגיטלית מחייב אותם לאמץ את התצורה הזו של הענן", הוא אומר.

"בכלל, בכל מה שקשור לתשתיות מחשב, האתגר הוא לתרגם באופן נכון את היכולות של ה-IT, כך שלא יהווה מכשול בדרך למהפכה הדיגיטלית של הארגון", אומר מטרה.

הוא מדגיש כי יש חשיבות רבה כיום לנושא של חוויית הלקוח במעבר של ארגונים לדיגיטל, והשימוש בענן הציבורי במודל ש-MedOne מציעה, מגדיל את הסיכויים לספק את חוויית המשתמש האופטימלית.

לא רוצים להשאיר את מערכות המחשוב בתוך החברה

ב-MedOne מציינים כי הבחירה בפלטפורמה הנוכחית של הענן עם שיתוף הפעולה של Dimension Data, היא תוצאה של שיחות וסקרים שנערכו בקרב מנמ"רים ומקבלי החלטות בחברות אנטרפרייז רבות. סקרים אלו העלו שהנושא המרכזי שעומד כיום על סדר היום של המנמ"רים הוא המעבר לענן, ובעיקר בחירה בתצורה הכי טובה שתאפשר להם לקבל את אישור ההנהלה ללכת לכיוון הזה.

"בעולם טכנולוגי גלובלי, עם מערכות אבטחת מידע מתקדמות ואמינות, ארגונים כבר לא רוצים להשאיר את מערכות המחשוב בתוך החברה", מסביר מטרה.

"איכות העבודה והיכולת להגיב במהירות, הן הגורם החשוב ביותר – ולא המרחק הפיזי אל הדטה סנטר", הוא אומר.

"כפי שארגון צורך מים, חשמל וגז, כך הוא צריך לצרוך תשתיות מחשוב. בדיוק כפי שארגונים אינם מקימים תחנת כוח לייצר חשמל משלהם, ובדיוק כפי שאינם מקימים תחנה לשאיבת מים, או מחלקת זגגות לתיקון חלונות שבורים, כך אין כל  סיבה שיקימו או יתחזקו מערכות דטה סנטר יקרות, שבמרבית הזמן אינן בשימוש, בדיוק כמו רכב פרטי החונה בחנייה 12 שעות ביממה", הוא אומר לסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים